jos otan virosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiraton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiraton

Vieras
koiran. niin miten se juttu toimii?
haenko itse koiran virosta, vai voivatko he sen toimittaa minulle?
onko heillä minkälaiset hinnat?
joutuuko koira karanteeniin muuttaessaan suomeen, ja kauan se kestää?
omani menehtyi noin vuosi sitten ja kaipuu on kova. sydämessäni on iso aukko.
tarjoaisin kodin ja rakkauden sylin.

Me haettiin itse kesäkuussa koira. Ei karanteenia tms. Vaan suoraan pääsi jätkä kotiin.
Oli keskiviikko kun soitimme että haluamme sen yhden tietyn koiran. Torstaina varasimme matkan ja lauantaina oli reissupäivä.
Tietääkseni koiran saa myös niin, että yhdistys sen tuo, mutta se on tietty hankalampaa. Parempi käydä itse hakemassa, ja oli kiva kokemuskin!

Idea on ihan hyvä. Onko sinulla pieniä lapsia? Jos on, mieti. Tuttavani otti muutama vuosi sitten Virosta koiran, ei voinut sitää lapsia. Raukkaa oli varmasti lapset kiusanneet :( Koiran entisestä elämästä ei juuri ollut tietoa. Ystäväni äidin luokse koira sitten muutti "lepäämään", ja jäi sitten mummolaan, jossa viihtyy edelleen-kaiken huomion keskipisteenä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Idea on ihan hyvä. Onko sinulla pieniä lapsia? Jos on, mieti. Tuttavani otti muutama vuosi sitten Virosta koiran, ei voinut sitää lapsia. Raukkaa oli varmasti lapset kiusanneet :( Koiran entisestä elämästä ei juuri ollut tietoa. Ystäväni äidin luokse koira sitten muutti "lepäämään", ja jäi sitten mummolaan, jossa viihtyy edelleen-kaiken huomion keskipisteenä :)

Kannattaa pitää mielessä, että vaikka tarhassa ollessaan koira tulisikin lasten kanssa toimeen, se ei tarkoita, että sama homma jatkuu suomessa.
Kun koira vihdoin saa kodin, voi tulla mutkia matkaan vaikka kaikki vaikuttaakin alussa hyvältä.
Meidän ekat ongelmat koiran kanssa tuli kun koira oli ollut meillä 6kk. Nyt nekin ongelmat kohta takanapäin!

Aivan-mutkiin kannattaa varautua. Sitä lähinnä tarkoitan, että kannattaa miettiä, ettei koira joutuisi kiertolaiseksi. Kun elämä ei ole ollut helppoa tähänkään saakka. Tämä kyseinen koiruus kyllä viettää melkoisia kissanpäiviä nykyään-ja lapsiakin jo sietää, vaikkei kamalasti pidäkään.

Itse olen astuttamassa koiraani ensi juoksuun, ja ajattelen jo, että kauppakirjoihin on laitettava kasvattajalle etuosto-oikeus-etteivät joutuisi kiertolaisen osaan, jos ei omistajat ole tyytyväisiä. Palaavat sitten synnyinkotiin (mies asiasta hieman erimieltä...)

Sori, meni ot

Joo se on ehdottoman tärkeää, että koira tosiaan saa pysyvän kodin.
Minäkin vietin unettomia ja itkuisia öitä rescue-koiramme takia, mutta meillä näyttää kaikki menevän parhain päin :) (tosin ei pitäisi vielä hehkuttaa..)

Täällä on virolainen pikkuinen :wave:
Vauvana tuli meille. Ei haettu itse. Ensimmäistä kertaa käytin koiraa tk:n eläinlääkärissä ja se nainen sanoi että koira on saanut liian aikaisin (kuukautta liian aikaisin) raivotautirokotteen ja siksi karanteeni. Itkin hysteerisesti että täytyis lähtee koiran kanssa 3viikoksi takas viroon...
Kunnes soitin miehelle joka haki koiran ja hoiti paperit ym että miten toimitaan. Hän hoiti asian niin että kaikki kunnossa. Karanteeni peruttiin mutta kuulemma pikkuinen on tarkkailussa. Suomesta ei saa viedä pois.. :laugh: Koiramme on laillinen ja viron eläinlääkäri oli antanut rokotteen 1kk etuajassa ja suomen tulli tms oli hyväksynyt passin kun koiraa tuotiin suomeen joten siksi ei tarvinnut lähteä sinne.
Toi oli aika kova isku mulle niin ehkä siksi meillä pojun kanssa erityinen suhde. Äitin poika eikä kenenkään muun. Nyt oon vieroittanut poikaa olemaan yksin kotona.. ja ikää jo 1v5kk, mutta hyvin menee, ei tee tuhoja tms! =)

Me ei ainakaan nähty mitään riskejä kun ottaa virolaisen koiran.
Ihan samat riskit ne on suomalaisessa tai amerikkalaisessa koirassa.