jos ottaa lääkkeen jonka jälkeen ei saa kahteen tuntiin imettää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tarvitse pumpata. Mulle neuvottiin unilääkkeen kanssa muinoin, että kun se vaikutusaika on ohi, on ihan turvallista imettää. Samoin neuvolassa sanottiin alkoholista, ettei tarvii pumpata rintoja tyhjiks sen takia, toki muuten voi olla hyvä pumpata, jotta kiristävät pinkeet rinnat saa helpotusta, jos joutuu muuten olemaan pitkään imettämättä.

olisi kyllä ihan huippua jos ei tarvitsisi pumpata. tai siis itseasiassa pumppasin jo, mutta nyt mietin, että saanko tuon pumpatun maidon antaa vielä vauvalle. kun meinaa muutenkin olla maidon tulo tiukassa niin itku tulee jos tuon joutuu viemäriin kaatamaan. kun ei tuo teratologinen tietopalvelukaan ole enää auki. lääkkeen otin klo 9.30 aamulla, joten lääkkeen otosta on reilusti yli tuon 2 tuntia

Eikös ole parempi soittaa vaikka apteekkiin ja kysyä sieltä? Mä en ainakaan luottaisi täältä saamaani tietoon joka tulee ties keneltä ja kuka tahansa voi esittää että on pätevä antamaan vastauksen.
Tai sitten soitat synnytyssairaalaan, lapsivuodeosastolta ainakin tietävät ja varmasti neuvovat.

Mulle sanottiin teratologisesta tietopalvelusta nukahtamislääkkeen kohdalla että ei mitään muuta kuin 8h imetystauko. Ei mitään pumppausta, lääke kyllä poistuu rintamaidosta samoin kuin elimistöstäkin!

Alkuperäinen kirjoittaja miu:
Mulle sanottiin teratologisesta tietopalvelusta nukahtamislääkkeen kohdalla että ei mitään muuta kuin 8h imetystauko. Ei mitään pumppausta, lääke kyllä poistuu rintamaidosta samoin kuin elimistöstäkin!

8 tuntia :o minulle lääkäri sanoi 2h.

Alkuperäinen kirjoittaja ounou:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyseessä siis rauhoittava lääke

Pienen vauvan äiti ja tarvii rauhottavii?

Voi kiesus kun osataan taas tarttua "olennaiseen". Hienosti vastattu ap:n kysymykseen.

Mutta juu, näinhän se on, että lääkeaine poistuu rintamaidosta siinä missä verestäkin. Ja sille skeptikolle, joka ei pitänyt hyvänä ideana kysyä täältä: eikös tän palstan alkuperäinen tarkoitus ole, että juuri tällaisissa asioissa voi esim. äidit kysyä toisiltaan neuvoa? Kyllä se aika harvinaista on, että joku alkaa tällaiseen kiusallaan haittaa aiheuttaakseen vastaamaan, ja semmoisen kiusaajan tunnistaa yleensä kirjoitustavastakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
No pakasta ne maidot ja soita huomenna teratologiseen ja kysy sieltä. Lääkärit ei yleensä tiedä ne heittää vaan mutua yleensä rutkasti yläkanttiin.

miksi pitäisi pakastaa jos huomenna annan vauvalle? :o

ja aionkin soittaa huomenna teratologiseen, kiinnostaisi vaan kuullu muiden kokemuksia, miten ovat tehneet. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
No pakasta ne maidot ja soita huomenna teratologiseen ja kysy sieltä. Lääkärit ei yleensä tiedä ne heittää vaan mutua yleensä rutkasti yläkanttiin.

miksi pitäisi pakastaa jos huomenna annan vauvalle? :o

ja aionkin soittaa huomenna teratologiseen, kiinnostaisi vaan kuullu muiden kokemuksia, miten ovat tehneet. :)

No ei tarvii pakastaa mutta aattelin vaan että jos keräät vaan talteen. Mä aina lykkäsin pakkaseen pahaa päivää odottamaan.
Korjattu versio:
Säilö ne maidot ja soita huomenna teratologiseen :D

Yhteistyössä