kaikki tuet menee suoraan hoitajalle ja jos maksan lisäksi palkkaa niin mitäs maksuja tulee vielä päälle? onko ne isojakin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:vaatiiko joku taho jotain selvityksiä että maksanko palkkaa? jos siis sais mukamas vaan tuet ja ois sillä palkalla töissä.. jos sit antas käteen sen loppuosan?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:meillä täällä saa yksityisenhoidon kuntalisän ja kelasta yksityisenhoidontuki siihen lisäksi. nehän menis suoraan hoitajalle.
ei tässä olla vielä oikeestaan ees mietitty asiaa,kunhan itse laskeskelen. ja olis vain väliaikainen ratkaisu jos kyseinen henkilö ketä hoitajaksi oon ajatellut jää työttömäksi.
ja jos ei sitten saa työtä/koulutuspaikkaa liitonrahojen jälkeen. enemmän tuosta saa rahaa kun työttömyyskorvaus ois.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:meillä täällä saa yksityisenhoidon kuntalisän ja kelasta yksityisenhoidontuki siihen lisäksi. nehän menis suoraan hoitajalle.
ei tässä olla vielä oikeestaan ees mietitty asiaa,kunhan itse laskeskelen. ja olis vain väliaikainen ratkaisu jos kyseinen henkilö ketä hoitajaksi oon ajatellut jää työttömäksi.
ja jos ei sitten saa työtä/koulutuspaikkaa liitonrahojen jälkeen. enemmän tuosta saa rahaa kun työttömyyskorvaus ois.
Mutta jos kyse yksityisestä hoitajasta niin toimiiko hän y-tunnuksella ja onko ennakkoperintärekisterissa? Silloin hän hoitaa itse palkan sivukulut.
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Jos sä maksat jotain yksityisen hoidon tuesta, niin silloinhan tieto siitä, että ihminen on töissä menee myös viranomaisille, ja kyllä sinun on silloin maksettava palkansivukulut ja myös kohtuullinen palkka työstä.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Jos sä maksat jotain yksityisen hoidon tuesta, niin silloinhan tieto siitä, että ihminen on töissä menee myös viranomaisille, ja kyllä sinun on silloin maksettava palkansivukulut ja myös kohtuullinen palkka työstä.
juuri näin.
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Jos sä maksat jotain yksityisen hoidon tuesta, niin silloinhan tieto siitä, että ihminen on töissä menee myös viranomaisille, ja kyllä sinun on silloin maksettava palkansivukulut ja myös kohtuullinen palkka työstä.
juuri näin.
joku voi tehdä töitä pelkällä sillä tuellakin. riippuu tilanteesta. mutta kyllä mä lisää siihen maksan tietenkin.
noista tuista ei tarvi mun mitään maksaa,ne menee suoraan hoitajalle kelasta. mutta siitä palkasta mitä maksaa päälle niin tietty joutuu sit makseleen jotain. näin mä oon sen käsittäny.
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Jos sä maksat jotain yksityisen hoidon tuesta, niin silloinhan tieto siitä, että ihminen on töissä menee myös viranomaisille, ja kyllä sinun on silloin maksettava palkansivukulut ja myös kohtuullinen palkka työstä.
juuri näin.
joku voi tehdä töitä pelkällä sillä tuellakin. riippuu tilanteesta. mutta kyllä mä lisää siihen maksan tietenkin.
noista tuista ei tarvi mun mitään maksaa,ne menee suoraan hoitajalle kelasta. mutta siitä palkasta mitä maksaa päälle niin tietty joutuu sit makseleen jotain. näin mä oon sen käsittäny.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Jos sä maksat jotain yksityisen hoidon tuesta, niin silloinhan tieto siitä, että ihminen on töissä menee myös viranomaisille, ja kyllä sinun on silloin maksettava palkansivukulut ja myös kohtuullinen palkka työstä.
juuri näin.
Mulla taas on sellainen aavistus, että joutuisit koko palkkasummasta (myös siitä hoitotuesta) maksamaan ne sivukulut? En tosin ole ihan varmaa, mutta sellainen tunne kyllä olisi.... täytyykin tutkia
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Jos sä maksat jotain yksityisen hoidon tuesta, niin silloinhan tieto siitä, että ihminen on töissä menee myös viranomaisille, ja kyllä sinun on silloin maksettava palkansivukulut ja myös kohtuullinen palkka työstä.
juuri näin.
Mulla taas on sellainen aavistus, että joutuisit koko palkkasummasta (myös siitä hoitotuesta) maksamaan ne sivukulut? En tosin ole ihan varmaa, mutta sellainen tunne kyllä olisi.... täytyykin tutkia
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:ja sekö summa oli sit jotain 20-25% palkan suuruudesta..?
pitää tehdä laskelmia =)
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:tuosta selvisi se minkä jo tiesinkin,että kela maksaa hoitajalle ja tekee tietty itse siitä tuesta ne vähennykset. maksaa tuen saajalle (hoitajalle) vaan käteen jäävän osuuden.
mutta koska kyseessä on sukulainen mun pitää tehdä työsopimus ja maksaa palkkaa. ja tuosta mun maksamasta palkasta menee sit mun piikkiin ne tellit ja lellit vai mitä onkaan =)