Jos palkkaisin jonkun lapsenlikaksi n. 4 h viikossa, pitäiskö mun maksaa verottajallekin jotain?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asd

Vieras
Jos mä saisin vaikka jonkun opiskelijan hoitamaan lapsia pari kertaa viikossa siksi aikaa, että pääsen urheileen, niin mitenkähän nuo verotusjutut menee? Mistä mä osaan lähteä selvittämään? Jos työaikaa tulee n. 4-6 tuntia viikossa, niin houkutus olisi kyllä kova maksaa vaan palkka käteen ja thäts it. Miten tän hoitas? Tarvetta hoitajalle olisi n. 3 kk:n ajan.
 
Ei tarvii, ansiot jää niin pieniks ettei verottaja jaksa niistä kiinnostua (sama homma esim. Avon, Tupperware jne. myyjillä, jollei nyt ala tonnia kuukaudessa saamaan niin ei siitä verottajalle tartte mitään selvittää).
 
Koita saada lapsenvahti jonkun järjestön vaikka 4H kautta. On kaikin puolin helpompi että verot tulee maksetuksi ja työntekijällä on vakuutus. Ja jos lapsen vahti on täysikäinen sille alkaa kertyä eläkettä kun saa oikeeta palkkaa.
 
Kysy verotoimistosta. Jos jäät kiinni pimeän työn teettämisestä niin seuraukset on ikävämmät. Kyllä noita verottajalle aina ilmoitetaan noita pimeitä hommia ja oikeinhan se onkin.
 
Taitaa olla parin sadan luokkaa, mitä voi vuodessa maksaa verotta toiselle. Me tehtiin niin, että maksoin itse hoitajan yhden kuukauden palkan (200 euroa) ja mies maksoi seuraavan kuun palkan (200). Verotoimistosta asian varmistin ja katsoimme parhaaksi tehdä sen noin. Sitten, jos joudut maksamaan työnantajamaksuja, niin sen voi tehdä netissä, nyt en vaan muista sitä sivua :) Löytyy varmasti verottajan kautta.
 
Käy osoitteessa palkka.fi . Siellä on helppo laskea palkka ja saat samalla tietää paljonko ja mihin pitää maksaa. Jos teettää kotitalousvähennykseen oikeuttavaa työtä, niin siitäkin menee samalla tieto verottajalle.
 

Similar threads

Yhteistyössä