Jos pph sairastaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pph"

Vieras
niin osalle vanhemmista se tuntuu olevan kiukuttelun syy... Ei vastata tekstiviestiin, jossa hoitaja ilmoittaa sairaudestaan tai kysellään "diagnoosia". En kyllä käsitä. Olen tällä hetkellä kuumeessa ja ilmoitin sairaudesta jo eilen illalla. Harmihan se on, että lapset joutuvat varahoitoon, mutta ei se minunkaan syyni ole :( Ja kyseessä ensimmäinen kerta vuoteen, kun minä olen sairaana.... Onpas jotenkin kurja olo taas sairastaa..... Tähän asti olen tehnyt töitä flunssaisena ja taudithan alun perin tulevatkin minulle lasten kautta, kun tuodaan hoitoon ihan hirveässä kunnossakin..

Onko heillä vakituinen varahoitopaikka?
Se kiukkuhan pitää johonkin purkaa ja kohteena satut olemaan sinä. Ja kerran harvoin sairastat, niin älä välitä!! Ei hekään itse menis kuumeessa töihin!!
Pikaista paranemista :heart:

Minä ainakin haluaisin tietää mikä sairaus lapseni hoitajalla on. Jos kyseessä jokin tarttuva tauti, jotta voin alkaa seurata oireita omalla lapsella ja ehkä vähän ennakoimaan tulevaa sairaanlapsenhoitovapaata työpaikalla.

Ei tuossa pitäisi olla kiukuttelun aihetta, kun on varahoitopaikka järjestetty. Minusta on paljon parempi niin, että pph pitää sairauslomansa eikä tee sairaana töitä. En tykkäisi, jos joutuisin jättämään lapset sairaalle hoitajalle, joka ei välttämättä jaksaisi hoitaa lapsia. Mieluummin siis varahoitoon kuin kuumeiselle hoitajalle.

[QUOTE="Miiu";23467784]Minä ainakin haluaisin tietää mikä sairaus lapseni hoitajalla on. Jos kyseessä jokin tarttuva tauti, jotta voin alkaa seurata oireita omalla lapsella ja ehkä vähän ennakoimaan tulevaa sairaanlapsenhoitovapaata työpaikalla.[/QUOTE]

Juuri näin. Jos pph ei halua kertoa sairausloman syytä, voi sanoa että ei ole mitään tarttuvaa. Flunssat ja mahataudit kannattaa kertoa, se on reilua hoitolasten vanhempia ajatellen.

[QUOTE="Miiu";23467784]Minä ainakin haluaisin tietää mikä sairaus lapseni hoitajalla on. Jos kyseessä jokin tarttuva tauti, jotta voin alkaa seurata oireita omalla lapsella ja ehkä vähän ennakoimaan tulevaa sairaanlapsenhoitovapaata työpaikalla.[/QUOTE]

Ei päiväkodissakaan hoitajien diagnoosit kuulu pätkääkään vanhemmille, joten sorry vaan, joudutte olemaan ilman tuollaisia tietoja.

Niin ja pph eikös koske ihan samat sairausloma käytännöt kuin muillakin, saikusta lappua vaan ja minusta perhepäivähoitaja olis reilu jos näyttäs sen lapun lasten vanhemmille. Etenkin yksityisellä puolella.

Onkos se teidän mielestä oikein, että hoitajan miehellä oli tosi raju mahatauti, niin hoitaja sanoi, että lapset voi tuoda hoitoon (oli itse siis sairastanut juuri tämän taudin ja silloin oli tietysti poissa), että mies on eri huoneissa kuin lapset, ettei haittaa lapsien hoitoon tuloa!!?? Sain kuitenkin luvan viedä varahoitoon näinä päivinä päivähoitotoimistosta.

Tiedän, ettei sitä tautia voi vältellä ja tulee jos tulee, mutta en vie lastani suurinpiirtein sinne oksennukseen pyörimään!! hyi hyi ja hyi!

Jotkut ihmiset eivät syystä tai toisesta vastaa tekstiviesteihin silloinkaan kun se minusta olisi vähintään huomaavaista. Se on ok että kysytään sairasloman syystä tai voinnista ylipäätään, aina ei tietenkään pakko ole vastata tai vastaus voi olla flunssa tai sitten se että en vielä tiedä tai tässä vaiheessa se on henkilökohtainen asia.

[QUOTE="minä";23467839]Onkos se teidän mielestä oikein, että hoitajan miehellä oli tosi raju mahatauti, niin hoitaja sanoi, että lapset voi tuoda hoitoon (oli itse siis sairastanut juuri tämän taudin ja silloin oli tietysti poissa), että mies on eri huoneissa kuin lapset, ettei haittaa lapsien hoitoon tuloa!!?? Sain kuitenkin luvan viedä varahoitoon näinä päivinä päivähoitotoimistosta.

Tiedän, ettei sitä tautia voi vältellä ja tulee jos tulee, mutta en vie lastani suurinpiirtein sinne oksennukseen pyörimään!! hyi hyi ja hyi![/QUOTE]

Päiväkodeissa on todella tiheästi vanhempien sinne sairaana tuomia lapsia, joten siellä ollaan eritteiden keskellä vielä useammin kuin perhepäivähoitan kodissa konsanaan. Oksennusta, ripulia, limaa, räkää, korvaeritteitä riittää päivästä toiseen :) :) :)

Ihme porukkaa. Eiköhän se sairasloman myöntänyt hoitaja/lääkäri osaa määritellä sairausloman tarpeellisen keston, mitä se diagnoosi niille vanhemmille kuuluu? Kyselevätkö muiden lasten vanhempien diagnooseja myös, koska taudithan voivat kulkeutua lasten kautta... Entä jos kyseessä on esim. syöpäepäilys ja koepalan otto, josta ei ole vielä edes läheisille puhuttu? Käytöstapoja ja tahdikkuutta, pyydän!

Inhottavaa, että joudut työskentelemään tuollaisten ihmisten kanssa - onneksi et kuitenkaan kokopäiväisesti! Voimia ja parantumista!

Nyt kun mietin niin hoksaan että meidän pph ei ole vielä kertaakaan ollut sairaana. Lapset ovat olleet varapaikassa jonkun kerran koska pph:lla on enemmän lomia kuin meillä ja mun mielestä sen suhteen kaikki on mennyt hyvin.

Ei todellakaan ole mitään syytä vanhempien kiukutella jos pph sattuisi sairastumaan.

Minusta hoitajan sairausloman syy ei kuulu vanhemmille pätkääkään.
Ajattelen sen kuitenkin niin, että normimahataudissa/ kuumeessa, tms. ei ole mitään sellaista miksei voisi vanhemmille kertoa juurikin tuon mahdollisen lapsen sairastumisen vuoksi.

Minusta pitää osata erottaa se kysytäänkö sairautta puhtaasti uteliaisuutta tai täysin itsekkäistä syistä tivaamalla ja vaatimalla tarkaa selvitystä vai kysytäänkö asiaa ohimennen kohteliaisuutena "miten voit", "onko jotakin vakavaakin".

[QUOTE="mä";23467833]Niin ja pph eikös koske ihan samat sairausloma käytännöt kuin muillakin, saikusta lappua vaan ja minusta perhepäivähoitaja olis reilu jos näyttäs sen lapun lasten vanhemmille. Etenkin yksityisellä puolella.[/QUOTE]

Ei meillä ole mitään velvollisuutta näyttää sairaslomalappuja lasten vanhemmille. Poissaolotodistus hankitaan työnantajaa varten. Eihän kukaan asiakaspalvelussakaan työskentelevä esitä sairaslomalappua asiakkaalleen vaan omalle pomolleen. Meidän tapauksessa todistuksen näkee vain esimies eli perhepäivähoidon ohjaaja.

Diagnoosi ei pätkääkään kuulu vanhemmille. Eikä moni vanhempi varmaan osaakaan oikeaa diagnostiikkaa oman lapsensa, saati pph:n shteen. pph:n sairausloman syy on hänen ja hänen työnantajansa välinen asia.

[QUOTE="mä";23467833]Niin ja pph eikös koske ihan samat sairausloma käytännöt kuin muillakin, saikusta lappua vaan ja minusta perhepäivähoitaja olis reilu jos näyttäs sen lapun lasten vanhemmille. Etenkin yksityisellä puolella.[/QUOTE]

3 päivää saa sairastaa ilman sairaslomalappua.

Yhteistyössä