Jos puolisosi katsoisi 3v:n kanssa yhdessä Pirates of the Caribbean tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinpä,tässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietinpä,tässä

Vieras
Niin katsoisitko itse sen myös uudestaan lapsen kanssa?

Erään tuttavani lapsi katsoo Jurassic Parkia, Harry Potterin leffoja (myös viimeisimpiä) ja jos vaikka mitä leffoja uudestaan ja uudestaan. Selitykseksi nainen sanoi, että ku isä oli jo katsonut (koska ei jaksa katsoa lastenleffoja), niin on ihan sama vaikka hänkin katsoisi.

Lapset kai on erilaisia, mun omat lapset hyvin herkästi reagoi telkkarista tulevaan tarjontaan ja mietin tarkasti mitä katsotaan. On aika hurjaa, että pieni lapsi katsoo tuollaisia leffoja. O.o

Varmaan riippuu vähän elokuvasta ja lapsen herkkyydestä, että katsottaisiinko vai ei. Jonkin verran voi mielestäni katsoa isommille suunnattuja elokuvia, jos ne graafisesti eivät ole liian rankkoja. Esim. tulee itse katsottua välillä jotain romanttisia komedioita, komedioita, joitain jännärisarjoja tms. lapsen läsnäollessa. Ja suositusikärajat näissä yleensä S-7-12. Riippuu vähän luokituksesta. Ja kyllä meillä katsotaan välillä MacGyveriakin, jossa suositusikäraja on 18. ;)

Vanhemmat ovat oikeat ihmiset itse arvioimaan, että mitä televisiosta tulee lapsen läsnäollessa ja mikä on heidän lapselleen sopivaa. Ikäsuositukset ovat vain suosituksia. Luotan suosituksiin, mutta koen, että voin myös itse arvioida, mikä on sopivaa ja mikä ei lapselle. :)

Varmaan riippuu vähän elokuvasta ja lapsen herkkyydestä, että katsottaisiinko vai ei. Jonkin verran voi mielestäni katsoa isommille suunnattuja elokuvia, jos ne graafisesti eivät ole liian rankkoja. Esim. tulee itse katsottua välillä jotain romanttisia komedioita, komedioita, joitain jännärisarjoja tms. lapsen läsnäollessa. Ja suositusikärajat näissä yleensä S-7-12. Riippuu vähän luokituksesta. Ja kyllä meillä katsotaan välillä MacGyveriakin, jossa suositusikäraja on 18. ;)

Vanhemmat ovat oikeat ihmiset itse arvioimaan, että mitä televisiosta tulee lapsen läsnäollessa ja mikä on heidän lapselleen sopivaa. Ikäsuositukset ovat vain suosituksia. Luotan suosituksiin, mutta koen, että voin myös itse arvioida, mikä on sopivaa ja mikä ei lapselle. :)

Olen itse ollut elokuvissa katsomassa Autot 2, katsomossa oli paljon liian pieniä katsojia joita pelotti, mutta vanhemmat olivat silti tuoneet piltin elokuviin.

Mistä ihmeestä se lapsi jää psitsi jos odottelee oikeaa ikää, macgyverit on todennäköisesti jätetty tarkistamatta jolloin tuli suoraan tuo k-18 ikäraja.

Ei, meillä pidetään kiinni ikärajoista ja isompien elokuvissa jopa nostan itse niitä parilla vuodella.

Kukkahattuilua sanon minä - itse isän ja isoveljen kanssa katsoin jännityssarjoja ja scifi/kauhuelokuvia jo pitkästi ennen kouluikää ja samallatavalla aion omatkin lapseni kasvattaa. Pumpulissa kasvatetuista lapsista, jotka eivät missään vaiheessa opi ajattelemaan omilla aivoillaan ei kasva tasapainoisia aikuisia.

Joten vastaukseksi alkuperäiseen kysymykseen - Kyllä antaisin katsoa ja hyvillä mielin. :)

Kukkahattuilua sanon minä - itse isän ja isoveljen kanssa katsoin jännityssarjoja ja scifi/kauhuelokuvia jo pitkästi ennen kouluikää ja samallatavalla aion omatkin lapseni kasvattaa. Pumpulissa kasvatetuista lapsista, jotka eivät missään vaiheessa opi ajattelemaan omilla aivoillaan ei kasva tasapainoisia aikuisia.

Joten vastaukseksi alkuperäiseen kysymykseen - Kyllä antaisin katsoa ja hyvillä mielin. :)

Sinähän ajattelet nyt isäsi ja isoveljesi aivoilla?

Eivätkö he jaksaneet leikkiä kanssasi vaan menivät sieltä mistä aita on matalin eli alaikäinen lapsi katsoo kauhuelokivia, kun aikuiset viihdyttävät lähinnä itseään.

Jotenkin nämä "kyllä vanhemmat osaa arvioida lapsen kypsyyttä"- ihmiset vaikuttavat vähän naiiveilta. Pikkusen eri asia katsoa McGyweria tai hömppäromantiikkaa,kuin Jurassic Parkia tai Pirates of The Caribbeania.

Kyllä minusta visuaalisuuden lisäksi pitää arvioida tunnelmaa ja tunnesisältöä. Jurassic Parkissa on dinojen lisäksi verisiä,hätääntyneitä, pakenevia ihmisiä. Harry Pottereissa on etenki loppupään leffoissa todella ankea tunnelma. Jne. Ne aiheuttaa aikuisessakin reaktioita. Mitä aikuinen ehkäpä osaa sanottaa ja käsitellä. Lapselle ne vain jäävät mieleen ahdistavina tai hämmentävinä.

Isä katsoo vaikka Jurassic Parkin lauantai-iltana. Tämän jälkeen äidistä "vahinko on jo tapahtunut", joten hän myöhemmin katsoo sen uudelleen lapsen kanssa/ antaa tämän katsoa sitä.

Lapsilla kun on siis tapana katsoa samaa elokuvaa/kirjaa jne kerta toisensa jälkeen kymmeniä kertoja.

Isä katsoo vaikka Jurassic Parkin lauantai-iltana. Tämän jälkeen äidistä "vahinko on jo tapahtunut", joten hän myöhemmin katsoo sen uudelleen lapsen kanssa/ antaa tämän katsoa sitä.

Lapsilla kun on siis tapana katsoa samaa elokuvaa/kirjaa jne kerta toisensa jälkeen kymmeniä kertoja.

Sorry, en ymmärrä vieläkään. En uskoisi, että lapsi haluaisi katsoa uudelleen elokuvaa, josta ei pidä, tai joka pelotti.

Alkuperäinen kirjoittaja mietinpä:
Niin katsoisitko itse sen myös uudestaan lapsen kanssa?

Erään tuttavani lapsi katsoo Jurassic Parkia, Harry Potterin leffoja (myös viimeisimpiä) ja jos vaikka mitä leffoja uudestaan ja uudestaan. Selitykseksi nainen sanoi, että ku isä oli jo katsonut (koska ei jaksa katsoa lastenleffoja), niin on ihan sama vaikka hänkin katsoisi.

Lapset kai on erilaisia, mun omat lapset hyvin herkästi reagoi telkkarista tulevaan tarjontaan ja mietin tarkasti mitä katsotaan. On aika hurjaa, että pieni lapsi katsoo tuollaisia leffoja. O.o

On se pirates of the caribbean ihan ÄLYTTÖMÄN hurja, et säkään ap uskaltais!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annilla joko ei ole lapsia tai sit hänellä ei muuten vaan ole mitään ymmärrystä kehityspsykologiasta.

Toisaalta onhan joistakin ihan ok, et lapset on röökatessa vaikka sylissä tai ryypätä lasten läsnäollessa..

Mä en ymmärrä, miten amerikkalaisen viihdekoneiston tuotteiden tuijottamisella kasvaa omilla aivoillaan ajattelevaksi ja tasapainoiseksi. Medialukutaitoa tarvitaan, mutta se ei sillä kehity, että annetaan lapsen tuijottaa viihdettä, jollaisen ymmärtämiseen hänellä ei ole kapasiteettia.

Yhteistyössä