Jos raskaana oleva kaveri sanoo odottavansa vauvan syntymää jotta pääsisi nautiskelemaan viinillä ja juustoilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieraana"

Vieras
Tuleeko siitä heti mieleen että hänellä on alkoholiongelma tai ettei hän välitä koko vauvasta?

Mä odotan nyt neljättä lasta rv 23 ja kaveri kysyi mitä mielessä. Sanoin ettei raskaudessa mitään ihmeellistä, välillä vaan ottaa päähän kun ei saa koko kesänä nauttia sitä kylmää siideriä ja nyt vaan odotan että vauvan synnyttyä saa herkutella viinillä ja juustoilla.

Kaveri huolestui kun mulla on alkoholiin tuollainen suhde että se menee vauvan yli ja muutenkaan en tunnu koko vauvasta välittävän kun en ole raskaudesta juuri mitään puhunut. Multa toi viini oli vaan tuollainen heitto kun kauniina päivänä just kuljettiin terassin ohi. Muutenkaan en ole mikään hössöttäjätyyppi ja kun neljäs raskaus on mennyt ilman mitään ongelmia niin en tiedä mitä mun tästä tarvisi edes puhua, hankittavaakaan ei paljoa ole kun suurin osa tarvikkeista löytyy jo valmiina nykyisen kuopuksen jäljiltä.

No voi jeesus.

Mäkin odotin saavani vetää kunnon perseet sitten kun tenava on ulkona. Puhuin siitä jopa ääneen. Toivoin myös saavani juoda kahvia, sillä se teki pahan olon raskausaikana. Tupakkaakin oli ikävä.

Ihan kuin tulevien äitien toiveiden ja odotusten ja nautintojen tulisi kadota vain vauvan takia tai pyöriä sen ympärillä. Bah.

• Tykkää
Reactions: Muua ja lissukka.
No ei todellakaan tule tuollaista mieleen, hullu kaveri sulla. Itse en alkoholia käytä, mutta mulla tekis kyllä jumalattomasti mieli suklaata jos ilman sitä pitäisi olla 9 kuukautta ja pidän tuota viiniä ihan samana asiana.

Ei tule.
Niin ja onhan niitä alkoholittomiakin siidereitä olemassa ;) ajaa ihan saman asian.

Samaa voisi pohtia äidistä joka kyllästyneenä lastensa kiukutteluun miettii lähettävänsä lapset niin kauas kuin pippuri kasvaa ettei välitä ja rakasta lapsiaan ;)

No eipä tosiaan tule tuommosta mieleen. Mutta on paljon niitä urpoja joille tulee. Palstalla jos pähkit vaikkapa että meneeköhän kroppa raskaudesta pilalle niin sun "ois pitänyt odottaa että aikuistut ennen kun raskaudut, et rakasta lastasi ja asetat ulkonäkösi kaiken edelle"

No hyvä. :D Mä jäin vähän suu auki tuon kaverin kommenteista, toi alkoholin pistäminen vauvan edelle tuntui jo tosi paksulta. Sanoin kaverille että olisin nyt odottanut siltä vähän huumorintajua mutta sen mielestä tossa ei ole mitään hauskaa, sain vielä kuulla kuinka mautonta on puhua jostain viinien odottamisesta kun on ihmisiä jotka ei saa lasta millään.

No hyvä. :D Mä jäin vähän suu auki tuon kaverin kommenteista, toi alkoholin pistäminen vauvan edelle tuntui jo tosi paksulta. Sanoin kaverille että olisin nyt odottanut siltä vähän huumorintajua mutta sen mielestä tossa ei ole mitään hauskaa, sain vielä kuulla kuinka mautonta on puhua jostain viinien odottamisesta kun on ihmisiä jotka ei saa lasta millään.

No toi mauttomuus on ihan sama kun olisi mautonta valittaa ikinä missään kenellekään huonosta tukasta, koska on syöpäsairaita joilta lähtee koko tukka hoitojen takia, sekä kaljuja. Jos kaverisi itse ei kärsi lapsettomuudesta niin mielestäni hänen kommenttinsa oli mauton. Toki jos hän itse käy hoidoissa tai on yrittänyt lasta itse pitkään niin ei ehkä kannata tuollaista mennä laukomaankaan.

aika moni raskaana oleva, varsinkin esikoistaan odottava mun kuulemani mukaan odottaa sitä että pääsis juomaan alkoholia yms. yleensä ne unohtuu sit kun se vauva on sylissä ja on tarpeeks siinä tekemistä :D se raskaus on kuitenkin melko raskasta aikaa yleensä joten eiköhän silloin haaveile milloin mistäkin.. ja mitä pahaa viinin maistelussa ja juuston syömisessä on? ei sentään maistele vauva mahassa niitä :P

Kaksi lasta, nuorempi vielä vauva. Se on kyllä aina ollut kovempi hössöttämään vauvoista ja raskauksista kuin mä. Eikä ole tainnut alkoholia juuri käyttää lasten jälkeen.

Minusta on niin hassua kun hyvää äitiyttä tunnutaan mittaavan sillä kuinka paljon jaksaa raskaudestaan hypettää. Itse sanoin kaverilleni "no katsotaan nyt kuinka tässä käy" kun viikkoja oli 6 ja tulin maininneeksi raskaudesta, edellinen raskaus meni siis kesken. Lapseton kaveri sitten tokaisi että miksi edes hankin lasta jos en oikeasti toivo että saan sellaisen... Siis mitä ihmettä, eikai kukaan, varsinkaan keskenmenon kokenut ihminen olekaan viikolla 6 aivan totaalisissa jeejee-fiiliksissa, kai se nyt on ihan normaalia vähän toppuutella itseään että mitä vaan voi vielä käydä.

[QUOTE="vieras";26808840]Ja mitä vaikka vähän maistelisi jo odotusaikanakin. Pieni määrä ei varmasti tee yhtään mitään haittaa. :)[/QUOTE]

Edelleenkään se pienikään määrä alkoholia ei ole sikiölle hyväksi. Piste.

Juu, hieman huvittava kaveri sulla. Tuskin kuitenkaan viinillä joka ilta läträät. Mä odotan myös neljättä ja antaisin vaikka oikean käteni pullollisesta ed:iä! :D

Kyllä mä luulen että aika moni viimeisillään raskaana oleva hellepäivänä ajattelee että kunpa pääsisi kylmälle huurteiselle :D Kaverinsa tunteva kyllä tietää minkälainen "suhde" toisella on alkoholiin. Jos on kova ryypiskelemään niin ehkä sitte vois olla aihetta huolestua mutta ei muutoin.

Siis että mä oon kyllä töissä siellä 40 asteen lämmössä useinkin tokassu että hittoako täälä istuu ku vois olla auringonpaisteesta nauttimassa kylmän oluen äärellä :D Eikä kukaan ole koskaan tokassu että mulla on alkoholiongelma enkä välitä tehdä töitä :D

Sitä mä ennemmin katson pahalla, että ryyppyreissuja odotetaan kuin kuuta nousevaa ja lasketaan suunnilleen tunteja , koska saa laittaa likipitäen vastasyntyneen nyytin jollekulle hoitoon että päästään ryyppäämään. Ja sitä uikutusta, kuin olisi isokin uhraus olla sen 9kk juomatta.

Sen sijaan jos tuore äiti aikoo joku ilta juoda yhden siiderin tai haluaa sen pari lasia viiniä juuston kera, niin se on ihan ok. Kyse on aivan eri asiasta.

Ei meillä mitään jatkuvaa viinillä tai siiderillä läträämistä harrasteta. Joskus on vaan ihana illalla lasten nukahdettua rentoutua hyvän viinin ja juustojen parissa. Tai vaikka hellepäivänä nauttia viivtyisällä terassilla se kylmä siideri. Raskausaikana olen jo periaatteesta ilman. Juttuja mitkä kaveri tietää hyvin, en tajua mikä häneen on mennyt. Itsellään ei ole ollut mitään raskautumisongelmia, mutta ehkä jollain läheisellään sitten on.

Uusimmat

Yhteistyössä