Jos saan töitä niin en ajatellu heti ilmoittaa asiasta ulosottoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vielä opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minna";28277414]Ei kukaan puhunut että juuri tuon hintaista konetta hankkisit, mutta mun mielestä tuo on selainen asia mihin sun ei rahallisesti kannata panostaa. Käytetyssä koneessa saattaa olla tekstinkäsittelyohjelmatkin valmiina, ja vaikka ei olisikaan, WordPadillakin pääsee jo pitkälle.

Ostat jonkun halvan käytetyn siksi aikaa että saat jemmattua rahaa johonkin uuteen koneeseen.[/QUOTE]

En osta käytettyä. Sehän olisi rahan haaskausta ostaa väliaikaisesti käytetty kone ja sitten vähän ajan päästä uusi kone. Mietis nyt vähän.

Ja oliko se koneen ostaminen ainoa syy miksi en ilmoita heti ulosottoon? No ei ollut vaan toinen syy oli talouden saaminen tasapainoon eli rästilaskujen maksaminen pois ettei ulosottoon mene enempää velkaa. Ymmärsittekö?

Itse asiassa uuden koneen ostaminen se vasta haaskausta onkin, ihan yhtä hyvin siitä voi joku osa kilahtaa ja uuden koneen arvo laskee tosi nopeasti. Jos tuttavapiirissä on joku vähänkin koneista ymmärtävä niin kannattaa kysellä olisiko tuttavapiirissä käytettyjä koneen osia ja ostaa sitten vaan puuttuvat ja pyytää kaveria kasaamaan niistä toimiva kone. Moni voi olla ihan iloinen kun saa sen tarpeettomaksi jääneen roinan pois nurkista kun on tullut hankittua koneeseen vaikka tehokkaampi näytönohjain tai isompi muisti ja ne vanhat levyt ovat jääneet kaappiin vaikka sinänsä ovat ihan kelpo tavaraa.

EI sun heti tartte asettua puolustuskannalle. Ja käytety ei ole aina p*ska tai lyhytaikainen.

Terveisin 3-vuotiaan läppärin käyttäjä jolla kone on ollut jo pari vuotta ja toivottavasti pidempään.

Mä puolustan itseäni tasan tarkkaan silloin kun tunnen siihen tarvetta. Te tässä jankutatte koko ajan vain tietokoneesta ja täysin sivuutatte sen toisen syyn miksi aion toimia näin.

Jos sattuis olemaan inhimillinen uo-mies niin luultavasti antaisi sun maksaa parin kuukauden ajan jotain pikkusummaa ja sitten sen jälkeen maksaisit enemmän - jos siis kertoisit heti että olet töissä ja kysyisit tuon järjestelyn mahdollisuutta. Sitten jos et kerro olevasi töissä niin he voivat alkaa vittumaisiksi eivätkä jatkossa suostu sopimaan yhtään mitään kanssasi vaan ottavat aina niin paljon kuin voivat.

Mutta sitäpä ei tiedäkään onko se uo-mies mulkku ja voiko sen kanssa alunperinkään sopia mitään...

Jos sattuis olemaan inhimillinen uo-mies niin luultavasti antaisi sun maksaa parin kuukauden ajan jotain pikkusummaa ja sitten sen jälkeen maksaisit enemmän - jos siis kertoisit heti että olet töissä ja kysyisit tuon järjestelyn mahdollisuutta. Sitten jos et kerro olevasi töissä niin he voivat alkaa vittumaisiksi eivätkä jatkossa suostu sopimaan yhtään mitään kanssasi vaan ottavat aina niin paljon kuin voivat.

Mutta sitäpä ei tiedäkään onko se uo-mies mulkku ja voiko sen kanssa alunperinkään sopia mitään...

Uskomatonta kyllä sun mulkkujuttusu.Se katso on niiden työ...Huvikseen ja ilkeyttään ne velkoja ulosmittaa.Ei ne niitä velkoja ole tehnyt.Itse ihmiset on asiansa sössinyt...

Ihan fiksu idea, tarkoituksesi on kuitenkin itse sinne ilmoittaa. Yhdellä tutulla tosin tais mennä juurikin tuo pari kuukautta ja sitten alkoi automaattisesti mennä palkasta sinne, ei kerinnyt edes ilmoittamaan

[QUOTE="a p";28277503]Mä puolustan itseäni tasan tarkkaan silloin kun tunnen siihen tarvetta. Te tässä jankutatte koko ajan vain tietokoneesta ja täysin sivuutatte sen toisen syyn miksi aion toimia näin.[/QUOTE]

Ei vaan me halutaan että ulosotossa olevat hoitasivat velkansa ASAP. Sama se onko saajana paikallinen pienyrittäjä vai joku IBM:n kokoinen firma. Siihen asti kun joku perii saataviaan, sulla ei ole omaa ylimääräistä rahaa mihinkään tuollaiseen, etenkään jos halvemmallakin voit päästä niin että pärjäät.

Tää on sama jos tarttisit autoa niin sulle ei kelpaa 10 vuotta vanha Volvo vaan tahdot upouuden Audin hanuris alle vaikka kummallakin pääset yhtä hyvin ne välttämättömimmät matkat tekemään.

Ja aikomasi toimintamalli vain tukee käsitystäni epäluotettavista rahahamstereista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28277580:
Ei vaan me halutaan että ulosotossa olevat hoitasivat velkansa ASAP. Sama se onko saajana paikallinen pienyrittäjä vai joku IBM:n kokoinen firma. Siihen asti kun joku perii saataviaan, sulla ei ole omaa ylimääräistä rahaa mihinkään tuollaiseen, etenkään jos halvemmallakin voit päästä niin että pärjäät.

Tää on sama jos tarttisit autoa niin sulle ei kelpaa 10 vuotta vanha Volvo vaan tahdot upouuden Audin hanuris alle vaikka kummallakin pääset yhtä hyvin ne välttämättömimmät matkat tekemään.

Ja aikomasi toimintamalli vain tukee käsitystäni epäluotettavista rahahamstereista.

mut jos ei menis töihin, niin ei maksaisi penniäkään, nyt ap sentään tulee maksamaan velkansa alkaen 2 KUUKAUDEN päästä, tuo aika voisi olla vuosia.

Ja kyllä, toimeentulotuellakin pystyy ostamaan vaikka uuden tietokoneen jos vain säästää.

Olen sitä mieltä, että sallittakoon aapeelle muutama täysi palkka, se ei ole oikeesti keltään pois, velkojat tulevat saamaan rahansa kerran aapee töihin menee.

mut jos ei menis töihin, niin ei maksaisi penniäkään, nyt ap sentään tulee maksamaan velkansa alkaen 2 KUUKAUDEN päästä, tuo aika voisi olla vuosia.

Ja kyllä, toimeentulotuellakin pystyy ostamaan vaikka uuden tietokoneen jos vain säästää.

Olen sitä mieltä, että sallittakoon aapeelle muutama täysi palkka, se ei ole oikeesti keltään pois, velkojat tulevat saamaan rahansa kerran aapee töihin menee.

Mutta miksei voi rehdisti sopia muutamaa pienempää lyhennyserää? Moni teistä varmaan ajattelee ettei se isolla firmalla tunnu missään että sinne ollaan jokunen tonni velkaa. Mutta entäs sitten kun näitä maksamattomia laskuja on satoja tai tuhansia?

Selkärangatonta toimintaa sanon minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28277601:
Mutta miksei voi rehdisti sopia muutamaa pienempää lyhennyserää? Moni teistä varmaan ajattelee ettei se isolla firmalla tunnu missään että sinne ollaan jokunen tonni velkaa. Mutta entäs sitten kun näitä maksamattomia laskuja on satoja tai tuhansia?

Selkärangatonta toimintaa sanon minä.

Mä oon siinä luulossa ainakin että ulosoton kanssa ei paljon sovitella. On tietty summa joka pitää jäädä käteen ja kaikki loput menee ulosottoon palkasta.

Mun puolesta ap voi nostaa parilta kuukaudelta täyden palkan, mutta jos sulle jäisi sitten "käyttörahaa" yhteensä 1000e josta 600e menee läppäriin, niin ei siitä jää kuin 400e muuhun. Mutta jos se kone maksaakin 100e niin rahasta jääkin 900e muuhun.

Toki voisit ostaa 1000e hintaisen läppärinkin jos haluat, elämä on valintoja.

Ja ennen kuin alat huutelemaan etten osta mitään 600e-1000e konetta, nämä luvut ovat nyt vain esimerkkejä.

Maksoin juuri loppuun ulosottovelkani, jota olen maksanut viimeiset 5v. palkastani. Niin mielestäni minä ainakaan en silloin aikanaan itse ilmoittanut sinne mitään, vaan heti kun takaukseni alettiin perimään ulosoton kautta minulta, niin ihan samassa kuussa siitä meni tieto palkkikseen ja seuraavasta tilistä oli jo se lakiosuus otettu. Sitten vielä se, että jos teet esim. ylitöitä, niin silloin ulkkari velkasi lyhenee siinä kuussa ihan automattisesti enemmän, kun se sinulle laskettu osuus on aina sama. Eli koo ajan sinulle jää käteen saman verran, jos jossain kuussa tienaatkin enemmän, niin se menee automaattisesti tilistä päältä. Samoin lomarahasta 2/3 ja mahdolliset veronpalautukset kokonaan. Jossain vaiheessa tein satunnaisesti kahta työtä, niin tästä minulta ei otettu ulosottoa, koska työ ei ollut säännöllistä ja varsinaisesta palkkatyöstäni ulosottoa jo lyhensin. Kysyin vielä sieltä ulkkarista. Että näin sain hieman silloin tällöin itsellenikin hieman lisätuloja. Tsemppiä, kyllä ne velat siitä lyhenee, ja mahtavalta tuntuu, kun eka kertaa pitkään aikaan saa ihan koko palkan itselleen:)

• Tykkää
Reactions: Porho
Mä oon siinä luulossa ainakin että ulosoton kanssa ei paljon sovitella. On tietty summa joka pitää jäädä käteen ja kaikki loput menee ulosottoon palkasta.

No sitten jos asia on noin niin sitten on. Ei auta kuin säästää jäljelle jäävistä palkoista sen minkä voi, kituuttaa joko helkutin pitkään jotta saa uuden koneen tai ostaa käytetyn. Niin sitä muutkin tekee; säästää.

[QUOTE="mievaa";28272207]Siis saitko jo niitä töitä? Ihan ok hommahan tuo on. Voihan lainojen maksua yleensäkin siirtää jos on pakottava tarve.[/QUOTE]

Samaa mieltä! Onnea työpaikasta :)!

Uskomatonta kyllä sun mulkkujuttusu.Se katso on niiden työ...Huvikseen ja ilkeyttään ne velkoja ulosmittaa.Ei ne niitä velkoja ole tehnyt.Itse ihmiset on asiansa sössinyt...

Se on niiden työ enkä siitä heitä syyttänytkään. Kunhan kerroin että siinä ammatissa on inhimillisten ja ammattitaitoisten tyyppien lisäksi kusipäitä jotka huvikseen vaikeuttaa asioita. Niin kuin varmaankin jokaisessa duunissa on...

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28272226:
Onko ulosmitattava velka ja laina sama asia?
Ehkä olisi fiksumpaa neuvotella tarpeeksi pienet erät ja nostaa niitä sitten myöhemmin vaikka ja kokeilla sitä jaloa säästämisen taitoa.

Esim. minä ja mies säästettiin vuoden tipit ja ostettiin niillä tv. Siihen asti oltiin ilman.

tuota, ei ole järkeä maksaa esim 50e/kk, ulosottomies itse on aikoinaan mulle sanonut näin. Kun se koko summa menee vaan niihin ulosottokorkoihin, velka ei lyhene yhtään. ja tonnin lyhennyksellä valka lyheni vain parilla eurolla, loput meni ulosottokorkoihin. Joten sitä pitää amksaa aika paljon että saa inhimkilliseena ikaan lyhennettyä, mutta jos halee valkasaneeraukseen, on velka en ää 5 vuoitta ja sit sitä eit tarvii maksaa ,. siltikin saa esim veronpalautukset itselleen eikä kaiki mee ulosottoon =)

tuota, ei ole järkeä maksaa esim 50e/kk, ulosottomies itse on aikoinaan mulle sanonut näin. Kun se koko summa menee vaan niihin ulosottokorkoihin, velka ei lyhene yhtään. ja tonnin lyhennyksellä valka lyheni vain parilla eurolla, loput meni ulosottokorkoihin. Joten sitä pitää amksaa aika paljon että saa inhimkilliseena ikaan lyhennettyä, mutta jos halee valkasaneeraukseen, on velka en ää 5 vuoitta ja sit sitä eit tarvii maksaa ,. siltikin saa esim veronpalautukset itselleen eikä kaiki mee ulosottoon =)

Niin just että kaikki vaan velkasaneeraukseen ettei tartte maksaa velkojaan. VITUN PÄSSI.

ps. Kaikkia ei edes hyväksytä velkasaneeraukseen

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28277641:
No sitten jos asia on noin niin sitten on. Ei auta kuin säästää jäljelle jäävistä palkoista sen minkä voi, kituuttaa joko helkutin pitkään jotta saa uuden koneen tai ostaa käytetyn. Niin sitä muutkin tekee; säästää.

Varmaan yleisin juttu on että ulosotto ottaa 1/3 palkasta. Yks kone ei ainakaan mun kohdalla merkinnyt mitään, ostin itsekin uuden koneen ihan vasta. Ihan ok jää rahaa vaikka uo:hon menee se 1/3 palkasta.

Mä en ainakaan maksa sinne sen enempää mitä on pakko.

Yhteistyössä