Jos saisit palata ajassa taaksepäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikä sitä mitä muuttasit elämässäs jos voisit matkustaa taakse päin.
Ajattelin sitä mutta sitten tuli taas mutkia matkaan. En välttämättä koskaan ois tavannut niitä henkilöitä jotka tapasin elämän muututtua. Jos jollain ois aikakone jolla muuttaa hitlerin veriteot tai joka on koskettanut. Niin ne vaikuttaa meihin kaikkin ihmisiin. Se on kaaos teoria. Mutta ydin tuhon vois muuttaa.

Onhan niitä :) Mutta en lähtisi kuitenkaan..toiset asiat johtavat toiseen..ehkä huonompaan , ehkä parempaan.. Kerran olin valinnan edessä v.1996 ja onneksi tein oikean ratkaisun, tiedän että toinen polku olisi ollut huonompi.

Vastaus varmaan riippuu siitä muuttaisiko matkaaminen menneeseen nykyisyyttä, koska todellisuudessahan niin kävisi?

vuoteen 2000 palaisin jos voisin. Miettisin muutaman kerran alkaisinko nykyisen pettajamieheni puolisoksi ja muutenkin olisin itsevarmempi ja uskaltaisin oikeesti elaa ja olla itsestani ylpea. En ajattelisi kilojani jne. :)

Nyt sataa paskaa niskaan mutta kun olin 17 ja tulin raskaaksi niin olisin tehnyt abortin. Ei sillä että katuisin lastani, mutta sen jälkeen ollut sellaisia kriisejä itselläni että olisi ollut parempi että olisin käynyt ne krisit läpi ENNEN lapsia.

vuosi 1986. tekisin silloin kesken jääneet asiat loppuun (asiat, joiden tärkeydestä minulle kerrottiin, mutta en kuunnellut). olisi montakin asiaa noilta ajoilta, jotka haluaisin elää toisin.
että nuori ihminen voikin olla tyhmä valinnoissaan |O

[QUOTE="Kiraki";26462212]Onhan niitä :) Mutta en lähtisi kuitenkaan..toiset asiat johtavat toiseen..ehkä huonompaan , ehkä parempaan.. Kerran olin valinnan edessä v.1996 ja onneksi tein oikean ratkaisun, tiedän että toinen polku olisi ollut huonompi.

Vastaus varmaan riippuu siitä muuttaisiko matkaaminen menneeseen nykyisyyttä, koska todellisuudessahan niin kävisi?[/QUOTE]

mutta jos et vaikuta kun omaan elämään, mutta sinun piti tutustua siks että saat järkeä päähän! ja etsit oman mielen kiinnon! Tääkin lause joka lukee vaikuttaa moniiin! Siinä teille kaaos teoriaa!

Paljon on elämän varrella todella kurja asioita tapahtunut. Välillä ei voi kuin ihmetellä kuinka kaikesta olen selvinnyt ja vielä täysijärkisenä. Siltikään ei mitään vaihtaisi. Ilman niitä kokemuksia en olisi se ihminen joka tänä päivänä olen.

En palaisi ajassa taaksepäin siksi että haluaisin jotain muuttaa, vaikka nuoruutta kaipaisinkin. Mulla on ollut mahtavan jännittävä ja kokemusrikas elämä. Esim. 23-vuotiaana muutin yksin ulkomaille, aivan tuntemattomaan maahan, osaamatta ko. maan kieltä, tuntematta siellä ketään. Opiskelin kieltä ja olin samalla töissä. Ja tapasin elämäni miehen. En halua muuttaa sitä, koska olen tavattoman ylpeä tuosta, koska nyt vanhempana en tiedä uskaltaisinko tehdä saman.

Viimeksi muokattu:
Luultavasti palaisin vuoteen 1999 ja pakottaisin äitini menemään toiselle lääkärille. Joka ehkä olisi oikeasti kiinnostunut, ja löytäisi äitini sairauden ajoissa.

On varmasti tapahtunut asioita joita muuttaisin jos voisin, mutta ei mitään sellaista minkä tietäisin heti että haluaisin elämästäni poistaa.

Ja jos jotain "pientä" muuttaisin niin aivan varmasti kompastuisin jossain muussa kohdassa sen sijaan... Ja joku niistä kompastuksista saattaisi olla pahempi kuin se minkä haluaisin muuttaa.

En haluaisi palata, koska tämä henkinen kasvu olisi tehtävä ja edessä päin. En olisi näin hyvä äiti, jos jokin muuttuisi. En olisi näin intohimoinen, innostunut ja rehellinen itselleni ja sitä kautta muille. Ajattelen samoin kuin Kerpele, nyt on nyt ja seuraavaa hetkeä ei ehkä ole. Siksi me eroamme toisistamme aina suukottelemalla. Haluan että lapseni muistavat äidin rakastaneen heitä, jos en joku päivä olisikaan heitä hakemassa hoidosta.

Yhteistyössä