Jos saisit valita, mitä käsin tehtyä haluaisit itsellesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käsityöläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tahtoisin käsin tehdyn kauniin villapaidan.

...mulla on jo ryijy, lakanat ja tumput, pipot, lapaset teen itse itselle, mutta paitaa en koskaan jaksa loppuun asti tehdä...

Ainiin ja lisään vielä, että tahtoisin semmoisen nätin kaulaliinan, joka ei ole liian kapea, mutta oisi kestävämpi kuin nämä kaupoissa myytävät.

...mulla ei riitä hermo semmosenkaan tekoon... :whistle:

Hirsitalon. Oikean, enkä mitään höpöhöpö-taloja, joita muka hirsitaloina myydään. Esim. pirtissä pitäis olla käsinpiilutut hirret, jne...
Kukahan mulle sellaisen tekis?

Ja kyllä mulle oikeestaan kaikki muutkin käsintehdyt jutut kelpaa, kun tarkemmin aattelen.

Mä haluisin kivat talvivermeet- tumput, pipon ja kaulaliinan! Novitan sivuilla on ollut kivoja, mutta kun tuo peukalo on keskellä kämmentä ja hermot on siimaakin ohuemmat. :whistle:

Mä ottaisin mielelläni kotiin puusepän tekemiä huonekaluja, ja keittiön kaapistotkin. Siis että ovat ihan kunnon puuta, ja tiettyyn tilaan mittojen mukaan tehtyjä. Samalla lailla huonekaluja mittatilaustyönä.

Mutta minulla ei ikävä kyllä ole varaa tuohon.

Joku vois takkoo miulle semmoisen telineen, mihinkä laitetaan patoja ja kattiloita ja vispilöitä roikkumaan. Semmoisen komian, jyhkeän ja rautaisen.

Ja kun myö nyt muutetaan siihen vanhaan puutönöön, niin villasukkia ois vähän niin kuin pakko saaha :D

Niin ja samallahan joku taitava puuimmeinen veistelis uuven ulkovuorauksen tuohon meijän tönöön, kun se on... sanotaanko nyt aika pitkälti hirviä :p

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mä ottaisin mielelläni kotiin puusepän tekemiä huonekaluja, ja keittiön kaapistotkin. Siis että ovat ihan kunnon puuta, ja tiettyyn tilaan mittojen mukaan tehtyjä. Samalla lailla huonekaluja mittatilaustyönä.

Mutta minulla ei ikävä kyllä ole varaa tuohon.

Mun mies on artesaani ja sai kouluaikoina tehä melkeen mitä vaan huonekaluja materiaalien hinnoilla. Meillä onki mm. ruokailuryhmä ja olohuoneen pöytä miehen omaa kädenjälkeä =)

Vielä haluaisin sängynpäädyn käsintehtynä ...ei mitään lastulevyhärpäkkeitä.

Näiden vastausten perusteella veikkaisin, että jos aikuiselle tekis kaulaliina, lapaset ja myssy -linjalla settejä, ne menis aika hyvin kaupaksi :D (olettaen, että hinta on kohdillaan).

Mä voisin tosin maksaa tommosesta setistä vähän enemmänkin (mutta silti en mitään design-tuote hintoja, joita käsitöistä usein pyydetään) , jos näkisin, että se on hyvin tehty (enemmän kuin ärsyttää nämä kaupan purkautuvat lapaset ja kaulaliinat), hyvännäköinen eikä niitä tule joka kulmalla vastaan. Niin ja I'm a sucker for soft things eli semmonen pehmiä, joka ei kutita :p :D

Sängyn pääty ja yöpöydät, kirjahylly jne

Sitte pari tiffanylamppuu (onneks ite/mamma teen/tekee) ja -ikkunnoita.

Käsinmaalattuja astiota tietty, ei oikeen uppoo noi "tarra" astiat mitä kaikilla on tai yksiväriset.

Ja just villasukkaa jne, itellä ei tunnu olevan aikaa/kärsivällisyyttä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Pitkät raidalliset säärystimet ja samalla värillä kudotun liivimekon.

Kiitos ideasta :whistle:

Mä haluaisin virkatun sängynpeiton. En ole vielä saanut aloitettua (vähän on suuritöinen projekti...). Keittiön verhoja virkkaan tuossa iltaisin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Joku vois takkoo miulle semmoisen telineen, mihinkä laitetaan patoja ja kattiloita ja vispilöitä roikkumaan. Semmoisen komian, jyhkeän ja rautaisen.

Ja kun myö nyt muutetaan siihen vanhaan puutönöön, niin villasukkia ois vähän niin kuin pakko saaha :D

Niin ja samallahan joku taitava puuimmeinen veistelis uuven ulkovuorauksen tuohon meijän tönöön, kun se on... sanotaanko nyt aika pitkälti hirviä :p

Missäpäin sie tummosella murtteella ilikiät puhhuu? :D

Mie tahtosin kans asukokonaisuuven silleen et säärystimet, pipo, tumput ja kaulaliina olis samaa sarjaa. Paljonkohan tommoseen pinnoon menis lankoja jos ihe alakais yrittää tehhä? :attn:

Yhteistyössä