Jos sektio ei ole synnytys (kuten usein palstalta on saanut lukea), niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mites on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mites on?

Vieras
Kun mulle sektio tehdään, niin mitä sit sanon kun vauvaa lähden hakemaan? Kun en voi sanoa että lähden synnyttämään?

Menenkö sektioitumaan, leikkauttamaan vauvan pihalle vai mitä? Ja miten ilmoitan vauvan maailmaan tultua tuttaville siitä, kun en voi sanoa että meille synti poika/tyttö? Meillekö sektioitui vai leikattiin tyttö/poika?

Ihan van tässä pohdin...

Enkä ollenkaan haasta riitaa tai pilaile, vaan haluaisin nyt kuulla etenkin niiltä vastauksia, jotka ovat sitä mieltä että sektio ei ole synnytys!

Alkuperäinen kirjoittaja mites on?:
Kun mulle sektio tehdään, niin mitä sit sanon kun vauvaa lähden hakemaan? Kun en voi sanoa että lähden synnyttämään?

Menenkö sektioitumaan, leikkauttamaan vauvan pihalle vai mitä? Ja miten ilmoitan vauvan maailmaan tultua tuttaville siitä, kun en voi sanoa että meille synti poika/tyttö? Meillekö sektioitui vai leikattiin tyttö/poika?

Ihan van tässä pohdin...

Enkä ollenkaan haasta riitaa tai pilaile, vaan haluaisin nyt kuulla etenkin niiltä vastauksia, jotka ovat sitä mieltä että sektio ei ole synnytys!

Lähet hakemaan vauvaa laitokselta ja vauva tuli maailmaan silloin ja silloin.

Eiköhän synntystapa-arvioinnissa lueta sektiokin synnytyksiin, eli synnytysmuoto se ainakin ammattihenkilöiden mielestä on. Jos nyt välttämättä haluaa sektosta kertoa, niin laita että meille syntyi sektiolla/suunnitellulla sektiolla poika/tyttö siloin ja silloin. Ja laitokselle lähtiessä sanot, että meet synnyttämään sektiolla/suunnitellulla sketiolla.

Hah! mä sanon aina, että synnytin! Ja niin tein!
Mitä sitten, että poika tuli hätäsektiolla maailmaan, mähän olen synnyttänyt sen silti, hiukan eri kautta vaan kuin valtaosa! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja kukkis:
Jos ei sektio ole synnytys niin aikas lailla talla pallolla kappailee ihan elavien kirjoissa syntymattomia lapsia!!!

Ne ovat yntyneet, mutta niiden äidit eivät ole niitä SYNNYTTÄNEET! Mistä näitä järjenjättiläisiä oikein sikiää ;):

:laugh: Mulle tehty kolme sektiota ja aina ollaan kyllä sanottu tai tekstattu, että meille syntyi...
Sairaalasta olen myös mukaani saanut aina synnytyskertomuksen.

Tosin jos kerran sektio ei ole synnytys niin, ehkäpä minäkin sitten olen vielä oikeesti neitsyt :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja en-na:
:laugh: Mulle tehty kolme sektiota ja aina ollaan kyllä sanottu tai tekstattu, että meille syntyi...

Tosin jos kerran sektio ei ole synnytys niin, ehkäpä minäkin sitten olen vielä oikeesti neitsyt :laugh: :laugh:

Neitsyt sit myös! :laugh:

Et taida olla terävin kynä penaalissa :(. Lisäksi huumorintajusi on kadonnut, jos sitä on koskaan ollutkaan. Sinut on leikattu ja piste. Vaikka sieltä olisi tullut muuli. Sinut on leikattu. Sinä et ole synnyttänyt.

Sektio on synnytystapa,siis vauva syntyy leikkauksella,sitä ei synnytetä.
Alateitse synnytettään lapsi,lapsi siis syntyy synnytyksellä.

Koittakaa jo ymmärtää,teidät leikataan,te ettet synnytä,mut lapsi syntyy,sektiolla/leikkauksella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ei sektio ole synnytys niin aikas lailla talla pallolla kappailee ihan elavien kirjoissa syntymattomia lapsia!!!

Ne ovat yntyneet, mutta niiden äidit eivät ole niitä SYNNYTTÄNEET! Mistä näitä järjenjättiläisiä oikein sikiää ;):

Pilkkua edelleen viilaten ja rantapallon kokoinen herne tuulenhalkojassa ja aivan tosissaan, eikos synnyttamisesta seuraa syntyma, miten nama kaksi erotetaan toisistaan, kysyy joku joka sektiollakin synnyttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja veera:

Et taida olla terävin kynä penaalissa :(. Lisäksi huumorintajusi on kadonnut, jos sitä on koskaan ollutkaan. Sinut on leikattu ja piste. Vaikka sieltä olisi tullut muuli. Sinut on leikattu. Sinä et ole synnyttänyt.

Veeralla taitaa olla huumorintaju nyt kyllä hukassa... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Pilkkua edelleen viilaten ja rantapallon kokoinen herne tuulenhalkojassa ja aivan tosissaan, eikos synnyttamisesta seuraa syntyma, miten nama kaksi erotetaan toisistaan, kysyy joku joka sektiollakin synnyttaa...
Syntymä voi seurata myös leikkauksesta eli sektiosta,mutta silloin äiti ei ole synnyttänyt vaikka lapsi on syntynyt,vaan äiti on leikattu.

#kaivaa rautalankaa yksinkertaisimpia mammoja varten#

Lapsi SYNTYY, äidille tehdään leikkaus = sektio. Se täti ei SYNNYTÄ ketään, se täti LEIKATAAN.
Se mukula SYNTYY, mutta se täti ei sitä SYNNYTÄ.

Kysy, jos vielä jäi epäselväksi :).

Yhteistyössä