Jos sijainen jää saikulle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saikulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saikulla

Vieras
Niin, mulla oli sovittuna tää viikonloppu töitä, olen sijainen yhessä vanhusten palvelutalossa. Nyt iski oksutauti ja jouduin soittaa etten pääse. Harmittaa koska rahasta on tiukkaa ja tän viikonlopun palkka ois tullu tarpeeseen. Maksetaanko sijaisille mitään sairaslomapalkkaa niinku vakituisille?

Niin, mulla oli sovittuna tää viikonloppu töitä, olen sijainen yhessä vanhusten palvelutalossa. Nyt iski oksutauti ja jouduin soittaa etten pääse. Harmittaa koska rahasta on tiukkaa ja tän viikonlopun palkka ois tullu tarpeeseen. Maksetaanko sijaisille mitään sairaslomapalkkaa niinku vakituisille?

Riippuu sopimuksesta, mä teen neljälle firmalle keikkatyötä ja niistä kolme maksaa ja yksi ei....Eli työsopimuksessa selvästi sanottu, että sovityista työvuoroista saa palkan tai ei jos on sairaslomatodistus...

Ainakin KVTESin mukaan palkan saat, jos olet ehtinyt aloittamaan työt. Eli jos on sovittu vkl töitä ja työsopimus on la-su, sairastut la kesken päivän niin saat sairausajan palkan loppupäivästä ja myös sunnuntaista. Tai jos sairastut la-iltana työvuoron jälkeen, sunnuntailta saa sairausajan palkan. Mutta jos sairastut ennen ensimmäistäkään vuoroa, jäät palkatta.

Jos kyseessä on yksityinen palvelutalo, sitten en tiedä.

Yhteistyössä