Jos sinulla olisi tarvetta niin harkitsisitko edes tälläistä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Olen itse siis äitiyslomalla (lapsi 4kk) ja kotona aijon olla ainakin syksyyn 2010 mahdollisesti pidempäänkin. Olen ajatellut että voisin tähän ottaa "päivähoitoon" 1-2 lasta (3v.->) tai sitten jonkin koululaisen iltapäivä"hoitoon", niin että hakisin hänet koululta ja vanhemmat hakisivat hänet kun pääsevät töistä tai sitten jos vanhemmat haluavat niin sovimme tietyn kellon ajan jolloin lapsi saa lähteä kotiin. Antaisin hänelle välipalan sekä katsoisin että hän tekee mahdolliset läksyt, ja sitten tietenkin muuta ohjelmaa/ulkoilua sen mukaan miten aikaa jää.

Ja koko päiväisen lapsen kanssa siis tietysti myös ulkoilua, askartelua ja leikkimistä. Sekä ruoka ja välipala.

Plussana tässä olisi se että itse pystyn todella paljon joustamaan hoitoajoissa, sekä jos esim. iltaisin tai vkonloppuisin on hoitajalle tarvetta on lapsi tervetullut meille tuttuun hoitopaikkaan.

Tai sitten voisi sellaistakin katsoa että jos jollain olisi tarvetta/halua ottaa itselleen "vapaa-aikaa" vaikka muutaman kerran kuussa, voisi lapsi tulla meille aina muutamaksi tunniksi päivisin, joko niin että päivät olisivat ennalta sovitut ja säännölliset, tai aina tarpeen vaatiessa.

Olen ollut ennen omaa lastani perheessä ns. aupairina hoitamassa lapsia ja päiväkodissa olen muutaman työharjoittelu jakson ollut. Sekä tehnyt aijemmin lapsenvahtikeikkoja, iltaisin.

Todella selavasti selitetty, mutta mahtaisiko tälläiselle "vakihoitajalle" olla kysyntää? Vai kannattaako minun edes alkaa ilmoituksia mihinkään laittaa?

Koululaisten ip-hoidolle voisi ollakin kysyntää, etenkin 2.luokkalaiset jäävät monesti ilman iltispaikkaa. Missäpäin asut, olis tuleva tokaluokkalainen vailla ip-hoitoa ;)

Toivotaan että tätä ei nyt poisteta kun paikkakunnan mainitsen, mutta Turussa.

Mutta mukava kuulla että tälläiselle voisi olla kysyntää. Ja tätä en siis tekisi "rahankiilto silmissä" vaan maksuna olisi sellainen summa jolla saan ruokakustannukset katettua, sekä muutama euro itselle.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
eli alkaisit vähän niinku pph:ksi toisinsanoen ?

Vähän niinkin sen voisi sanoa, mutta siis niin että lapsia olisi vain se 1-2 tai sitten esim. 1-2 niitä koululaisia. :)

no mites se maksupolitiikka sitten menis ja kaikki vakuutukset jne ?

tätä mäkin mietin
voisko tohon sit ruveta toiminimellä? et velottas jotain vanhemmilta ja ite maksas sit verot tms?

No tämä on aikalailla vielä ajatustasolla, ja asioista pitää ottaa enemmän selvää tietenkin ennen ja ensi sijaisena on tuo ip-hoito (ja tuo "muutaman kerran kuussa"-hoito), ja jos niille ei löydy kysyntää niin sitten tarkemmin katsellaan tuota koko päivähoitoa josta jo tuota pph nimikettä voisi käyttää. :)

Ja tosiaan tuo maksu juttu menisi aika pitkälti kulukorvauksien perusteella.

Toivotaan että täällä päin olisi joku myös asiasta kiinnostunut, laittelen nyt aluksi ainakin lähikauppojen ilmoitustauluille tuosta ip-hoidosta lappuja. Olisiko 50e/kk liian kallis?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toivotaan että täällä päin olisi joku myös asiasta kiinnostunut, laittelen nyt aluksi ainakin lähikauppojen ilmoitustauluille tuosta ip-hoidosta lappuja. Olisiko 50e/kk liian kallis?

Siis niinku liki ilmatteiks hoitaisit n. 20 iltapäivää/kk????

Tuo hinnoittelu voi olla vaikeaa. Jos pyydät 50? tekee se vain 2,5? per päivä. Uskon, että iltapäivähoito kestäisi 2-4 tuntia, joten palkkahan on täysin mitätön.. Jos taas pyydät enemmän voi se nousta liian korkeaksi kynnykseksi käyttää palveluitasi. Toisaalta taas maksukykyisiä löytyy aina.
Ja sinähän maksat tuosta vielä verot ja välipala kulut, joten kyllä sinun vähintään jotain 80-100? pitäisi kuussa saada.

En tätä alun perinkään ajatellut niin että itselle välttämättä mitään käteen jäisi, ja juuri tuo että missä mahtaa vanhempien maksuraja ylittyä. Mutta tuota hintaa tosiaan voin tässä vielä laskeskella, ja veroja ei noin pienestä tulosta taida edes mennä? Koska tuo ei vuodessa ylitä sitä tiettyä rajaa, en nyt muista mikä se oli edes..

Eihän sulle jää edes välipalarahaa käteen jos tuosta summasta vielä kaikki verot ja vakuutukset maksat ja kaiken lisäksi kela sitten katsoo että sä teet töitä joten et saa vanhempainrahaa kuin sen minimin päivässä.
Suosittelen että otat sinne "iltishoitoon" 2-4 koululaista ja sovit vanhempien kanssa että maksavat sulle sen 50e käteen ihan rehellisesti pimeenä.
Meillä koulun iltikset maksaa 70e klo 16 asti ja 90e klo 17 asti. Joten varmasti on kysyntää.

Täytyy kysyä, että miksi tahtoisit tuommoista hommaa tehdä lähes ilman palkkaa?
Itse voisin vaikka kaverin muksun ottaa meille iltapäivähoitoon, mutta en viitsisi vieraita lapsia hoitaa lähestulkoon ilmaiseksi.

ainakin muutama vuosi sitten. Eli ainakin sen verran pyytäisin ja moni varmaan maksaisi enemmänkin yksilöllisestä hoidosta. Tietenkin päivä/tuntikohtainen hinnoittelu olis parempi, kun ei välttämättä joka päivä sitä hoitoa tarvi.
Vuorotyöläiset varmaan arvostais, jos voi välillä olla myöhempäänkin.

Minulla ei ollut minkään näköistä käsitystä noista ip-kerhojen maksuista, kiitos teille jotka niitä laitoitte, auttaa hinnoittelussa enemmän.

Ja tosiaan syy miksi tahdon tälläistä tehdä ns. palkatta on ihan se että itse pidin kovasti siitä ajasta kun olin tuossa perheessä lastenhoitajana (koko päiväisesti kotona 2v poika, ja satunnaisesti perheen tukiperhe poika 5v), ja iltapäivät sujuivat rattoisasti kun teimme koulusta tulleiden kanssa läksyt ja söimme koko poppoo välipalan jonka jälkeen touhusimme pihalla tai askartelimme yms mukavaa. Ja itse olen kouluaikana ollut yksin kotona iltapäivät, ja vanhemmat myöhään töissä tiedän että pienen koululaisen mielestä se ei ole mukavaa.

Kuulostaa hienolta, mutta nythän tilanne on hieman eri, kun sinulla on oma pieni vauva hoidettava. Vauva alkaa pian vaatimaan myös osansa huomiosta ja tarttee muutenkin aikaa. Mutta jos tuon ohella jaksat hoitaa muiden lapsia niin anna palaa vaan! Muista kuitenkin pyytää maksu, josta itsekin saat jotain vaivanpalkkaa!

Olen tuota ajatellut kyllä, mutta tullut siihen tulokseen että jaksan sillä tuon vuoden jonka aijemmin olin hoitamassa tuossa perheessä, niin poika oli alottaessani himpun verran päälle vuoden ja vaati siis huomiota ja aikaa paljon, ja koululaisia oli 2kpl iältään 8 vuotiaita, ja sitten päälle vielä tuo 5v poika joka toinen vko.

Yhteistyössä