Jos sulle ostettais auto, hintaa max 6000e minkä ottaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anu

Vieras
Oon ostamassa autoa, viimeistään kesällä/syksyllä. Tän kevään selviän vielä ilman.. Mutta autokuume on jo kova. Vaatimuksia autolle minulla on paljon enkä tiedä millainen kannattaisi ostaa..

Pitäisi olla kohtuu uusi, ainakin 2000-luvulta.
4-ovinen.
Pieni kulutus. (ajellaan vaan kerhoon ja kauppaan joten ei tarvi olla iso moottori jne)
Halpa korjata mikäli vikaa ilmenee.
Ja tietenkin mahdollisimman vikavapaa merkki/malli, jotta sitä korjattavaa ei tulisi paljoa.
Viimeisenä tietty ulkonäkö, mutta rumankin auton kestän jos se on oikein halpa pitää. Tarkoitan siis huomattavasti halvempi ku hienompi. Jos hintaero pieni, nätimpi auto voittaa.

Mä ostin just muutama kuukausi sitten itselleni auton joka maksoi 5400e (halvahko hinta ehkä siksi, että perikunta myi). Halusin ns. pikku auton just lyhyehköille matkoille. Pienen punton sitten ostin. Neljä ovea. Ajettu tosi vähän (48 tuhatta). Vuosimalliltaan 2005. Ihan tyytyväinen olen siihen ollut.

Volkkarin golf, bensa koneella. Pieni kulutus, suht edullinen sekä ostaa että pitää, osat melko halpoja ja korjaaminenkaan ei ihan kalleimmasta päästä jos ei ihan uusinta mallia jossa kaikki on ns. tietokoneistettu. Ulkonäkö on makuasia, jotkut tykkää jotkut ei. Mulle kelpais! :D

Mikä toyota? Meillä olis tuttu Toyotamyymälässä töissä.. Vois pistää sille "tilaukseen" eli pyytää pistää sivuun mulle jos tulee hyvä vastaan mutta pitäis osata sanoa mallikin tietty.. Ja miten paljon saa olla km:jä jotta ei tee ihan huonoa kauppaa? Tai jos on paljo ajettu niin mitä remontteja pitäis olla tehtynä että kannattaisi?

Sit, onko Fiat Punto ihan peestä? Kallis korjata tai jotain? Niitä saa ihan sikahalvalla, kohtuu uusiakin. Ja muistuttaisin että ihan kerho/kauppakäyttöön, kaupunkiajoa.. Ei yli 70km tunnissa tulla varmaan ikinä ajamaan sillä kakkosautolla joten ei tarvi olla mikään huippubiili. Jos pitäis niin en varmaan muuta ku saksalaista ottaisi edes..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mikä toyota? Meillä olis tuttu Toyotamyymälässä töissä.. Vois pistää sille "tilaukseen" eli pyytää pistää sivuun mulle jos tulee hyvä vastaan mutta pitäis osata sanoa mallikin tietty.. Ja miten paljon saa olla km:jä jotta ei tee ihan huonoa kauppaa? Tai jos on paljo ajettu niin mitä remontteja pitäis olla tehtynä että kannattaisi?

Sit, onko Fiat Punto ihan peestä? Kallis korjata tai jotain? Niitä saa ihan sikahalvalla, kohtuu uusiakin. Ja muistuttaisin että ihan kerho/kauppakäyttöön, kaupunkiajoa.. Ei yli 70km tunnissa tulla varmaan ikinä ajamaan sillä kakkosautolla joten ei tarvi olla mikään huippubiili. Jos pitäis niin en varmaan muuta ku saksalaista ottaisi edes..

Elä elä sorru Puntoon... Halpahan se on, mutta muut ominaisuudet ei olekaan niin mairittelevia.

Meillä on joskus aiemminkin ollut punto ja toimi ihan hyvin (tosin ei montaa vuotta sillä ajeltu). Ja nyt tämä minkä ostin ei ole kerennyt kolmessa kuussa hajoamaan ;) En mä sitä minään niin laatu autona pidä, että kamalan vanhan (esim. alle 2003) tai kamalilla ajokilometreillä (yli 100 tuhatta) ostasin...Mutta tosiaan uudehkoja & pienillä kilometreillä saa edullisesti. Mä ajattelin sen niin, että kyllä sillä varmasti muutaman vuoden työmatkoja ajelee. Ostaa sitten uuden kun hajoaa kokonaan.

Itse kun niitä autoja katselin niin periaatteena oli, että ajokilometrejä ei saa olla yli 100 tuhatta ja hinta myös max sen 6000e. Niillä kriteereillä ei montaa automerkkiä ollut. Esim. golfit on sitten jo niin vanhoja sillä hintaa (jos ei oikein hyvä säkä käy).

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Itse kun niitä autoja katselin niin periaatteena oli, että ajokilometrejä ei saa olla yli 100 tuhatta ja hinta myös max sen 6000e. Niillä kriteereillä ei montaa automerkkiä ollut. Esim. golfit on sitten jo niin vanhoja sillä hintaa (jos ei oikein hyvä säkä käy).

Minusta taas Toyotalla ei haittaa vaikka kilometrejä olisi lähemmäs 200 tkm.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:

Minusta taas Toyotalla ei haittaa vaikka kilometrejä olisi lähemmäs 200 tkm.

aika samat kriteerit siis minulla ku nalletarella, ei mielellään yli 100 000km ajettua.

ja juu, golffi olis kiva, mut mun kriteereillä ei tosiaan mikään 6000e riitä eikä viittis ottaa lainaa sitä varten että saa kakkosautoksikin jonku edustusbiilin. eiköhän yksi kunnon auto perheessä riitä.

Mulla oli se sama idea etten halua velkaantua siitä autosta. Toinen meilläkin pidetään kunnollisena...Mun äidilläni oli se peugeot. Olikohan 2005 mallia. Hyvin se kulki, mutta huono mun mielestäni ajaa lyhyen ihmisen! Ne penkin säädöt on sellaset. Pitkät ihmisethän sitten taas usein valittaa, että renaultit on huonoja ajaa.

4 ovea, tilaa minulle ja lapsille kerho ja kauppamatkoille.. ei sen kummempaa, ei tarvi olla farmari ku sellanen on jo perheen ykkösautona.
mahdollisimman uusi ja vähän ajettu, tietty :)

Sit, onko Fiat Punto ihan peestä? Kallis korjata tai jotain? Niitä saa ihan sikahalvalla, kohtuu uusiakin

Kyllähän niihin osia saa eikä ole kalleimmasta päästä, mutta saa olla koko ajan korjaamassa ja ovat Suomen olosuhteissa aika epäluotettavia nuo italialaiset ja ranskalaiset.

Ite panostaisin mielummin kestävyyteen ja laatuun kuin vuosimalliin ja kilometreihin. Jos vertaa esim. italialaista joka on monesti aika loppuunajettu 100tkm kohdalla tai ruotsalaista volvoa jolla pääsee sen 400tkm ;) Tarkoitan vain että vaikka teillä olisi suht vähän ajoa, on 6000e kuitenkin summa sijoittaa jos auton arvo laskee 1000e vuodessa ja lisäksi pitää maksaa huoltokulut ja korjaukset plus bensat.

aika samat kriteerit siis minulla ku nalletarella, ei mielellään yli 100 000km ajettua.

Taitaa olla mahdoton yhtälö saada laadukas auto, 2000-luvulta, ajettu alle 100tkm ja hinta alle 6000?. Jotain Sitikkaa tai Fiatia ehkä saa, mutta luotettavuudesta en puhuisi. Jostain pitää tinkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Ite panostaisin mielummin kestävyyteen ja laatuun kuin vuosimalliin ja kilometreihin. Jos vertaa esim. italialaista joka on monesti aika loppuunajettu 100tkm kohdalla tai ruotsalaista volvoa jolla pääsee sen 400tkm ;)

Juuri näin.

Yhteistyössä