Jos sulle ostettais auto, hintaa max 6000e minkä ottaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos golffilla on ajettu alle 200 000 km pidän sitä vielä ihan luotettavana autona jolla on paljon kilometrejä edessä. Riippuu tietenkin vähän miten on pidetty, mutta äidilläni oli pitkään golffi (vielä sitä vanhempaa korimallia) ja kulutus oli n. 5l/100km, ajettu juuri jotain 220 000 km kun osti ja ajeli sillä seitsemän vuotta ilman mitään ongelmia. Toki öljynvaidot sun muut piti tehdä mutta ikinä ei jättänyt välille, eikä isompia remontteja tarvittu. Sitten loppui autosta kori (ruostui pahasti) ja osti sitten uuden auton.

no, jos sit tiputettais kriteerejä, kilsojen ja iän suhteen..
että jos haluisinkin jonku golfin, A3sen, pikkusen A-mersun.. volvoa en jotenki voi ajatellakaan.. no, volkkarit, audit jne menis.
niin miten paljon ajetun osaa ostaa? jos on kilsoja joku 150t niin mitä remontteja pitää olla tehtynä että on hyvä kauppa? linkittäkää joku ja sanokaa miksi uskaltaisin ostaa vanhemman auton - EI OSATA itse korjata.. toisillahan vanha auto siksi että voi itse korjata. meillä menee huoltamolle oli uusi tai vanha auto. ja ku olis tarkoitus että ylläpito olisi edullista. en halua ostaa vanhaa pommia, neuvokaa mikä vanha olis sit hyvä!

KIITOS :)

No noihin vanhempiin autoihin on juuri helpompi tehdä remppoja (halvempi) jos siis korjaamolla teetättää. Kun meidän autosta oli jakopäänhihnan vaihto (vaihdettava viimeistään 90 000 km välein) tuli sen vuoksi kallis kun melkein koko auton keula piti purkaa että pääsi käsiksi. Itse osat ei olleet pahat mutta tosiaan paljon meni aikaa ja sehän korjaamoilla sitä hintaa nostaa.
Jos ostat auton niin jakopäänhihna olisi hyvä olla vaihdettu tosiaan viimeistään 90 000 km välein ja korjaamolla jolloin työllä on takuu. Jos autolla on ajantasainen huoltokirja, eli kaikki huollot on tehty ohjeiden mukaisesti niin tuskin mitään suurempia vikoja pitäisi tulla.
Meillä mies osaisi tehdä vaikka mitä remppoja vanhempiin autoihin, mutta uudemmissa autoissa kun on ajotietokoneet sun muut tilpehöörit niin niitä ei kannata enää itse lähteä sörkkimään jos ei ole VARMA miten niiden kanssa kuuluu pelata.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aika samat kriteerit siis minulla ku nalletarella, ei mielellään yli 100 000km ajettua.

Taitaa olla mahdoton yhtälö saada laadukas auto, 2000-luvulta, ajettu alle 100tkm ja hinta alle 6000?. Jotain Sitikkaa tai Fiatia ehkä saa, mutta luotettavuudesta en puhuisi. Jostain pitää tinkiä.

Kyllä kuudella tonnilla on jo valinnanvaraa. Sillähän saa jo vm. 2007 Punton tai vaikka vm 2007 Kia Picanton. Nuo oli nettiautosta katsottuna uusimmat kriteereihin sopivat autot. Kaikenkaikkiaan osumia löytyi satoja.

Alkuperäinen kirjoittaja O.C.:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
aika samat kriteerit siis minulla ku nalletarella, ei mielellään yli 100 000km ajettua.

Taitaa olla mahdoton yhtälö saada laadukas auto, 2000-luvulta, ajettu alle 100tkm ja hinta alle 6000?. Jotain Sitikkaa tai Fiatia ehkä saa, mutta luotettavuudesta en puhuisi. Jostain pitää tinkiä.

Kyllä kuudella tonnilla on jo valinnanvaraa. Sillähän saa jo vm. 2007 Punton tai vaikka vm 2007 Kia Picanton. Nuo oli nettiautosta katsottuna uusimmat kriteereihin sopivat autot. Kaikenkaikkiaan osumia löytyi satoja.

Joo mutta jos kriteeriksi ottaa laadun, niin tarjonta kapenee aika lailla. Itse en käyttäisi 6000 euroa siihen että saan mahdollisimman uuden auton (vaikka näyttäähän se hyvältä ulospäin), vaan siihen että saan toimivan ja luotettavan (ja ehkä turvallisenkin) auton.

Eri tilastojen valossa vaikuttaisi melko luotettavalle ja vähävikaiselle, 1.3sella koneella ei pahasti kaupunkiliikenteessä jää jalkoihinkaan. Pitäisi irrota 2001-2003 vuosimalleja noin 6000e hintaan, ainakin Nettiautosta.

mites Seat Cordoba?
tai peugeot 206?

Seat Cordobasta ei ole kun hyvä sanottava :) Meillä oli 1,8 diiselkoneella vm 2001. Meille auto tuli vuonna 2004 ja oli ajossa 6vuotta (ajetiin siinä ajassa melkein 170t km). Kertakaan ei jättnyt tielle eikä mitään isompia remontteja tarvinnut. Loistopeli!
Haikein mielin möin juuri pari viikkoa sitten pois, kun tarvitsemme perhelisäyksen johdosta isomman auton.

No, kuudella tonnilla ei kovin montaa 2000-luvun autoa irtoa. osta mieluummin vanhempi laatuauto kuin joku uudehko sekundamerkkinen auto. 90-luvun toyotat on tosi kestäviä esim.

Rättisitikka. Ei se käytettävyys, mutta se fiilis. Etupenkki pitäisi irrottaa ja ohjata takapenkiltä. Onneksi ei ole näitä murheita, sillä ei ole ajokorttiakaan. Ajokortittomuus on iso ekoteko. Jolleivät asiat todella hullusti ole, niin en ole koskaan yksin liikkuvassa autossa. Kuinka moni voi sanoa samaa?

Yhteistyössä