Jos sut ois sterilisoitu, ja tulisit silti raskaaksi, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Jos sun perhees lapsiluvun pitäis olla jo täynnä. Lapsia neljä, nuorimmainen 6v, vanhin 12v. Elämä mallillaan, sulla ihana työpaikka, josta haaveillut koko iän, mahdollisuus elää jo hiukan vapaampaa elämää kuin ihan pikkulapsi arkea. Mies ymmärtäs molemmat päätökset, ja tukis sua täysillä, mitä sitten päättäisitkin. Niin ja ikäs olis 36v.

Mitä tekisit? Asetu mun asemaan, ja kerro miltä susta tuntuis, jos olisit nyt mun housuissani?

Noo... jotenkin en osaa ajatella millaista olisi olla sinun housuissasi, mutta minun housuissani pitäisin lapsen. En pidä moneasakaan tilanteessa aborttia realistisena vaihtoehtona minulle ja meille. Meille mahtuu lapsia.

mä pitäisin lapsen. Kokisin että joku syy sillä on tulla elämääni kun sterilisaatiosta huolimatta tulee. Ja tietty sen jälkeen tarkistuttaisin sterilisaation ja korjauttaisin tilanteen.
Helppoa ei varmasti sopuetuminen olisi mutta anhan siinä aikaa. Ja ikänä tuo ei ole vielä liikaa kuitenkaan.
Mä olen itse nyt 37 ja odotan kymmenettä, ja tämän jälkeen olen menossa sterilisaatioon. Olen silti joutunut ottamaan huomioon että vieläkin voin tulla raskaaksi koska eivät suostu tekemään sterilisaatiota heti synnytyksen yhteydessä. Silti en halua enempää lapsia, ja on ihanaa saada päättää se tällä tavalla itse ja keskittyä tämän jälkeen elämään ihan uudella tavalla. Mutta tosiaan, elämä voi yllättää ja suhtaudun yleensä yllätyksiin ajatuksella ja mikä ei ole ihan vaarallista ja hirveää, saa olla sitten positiivista.

Vaikea sanoa. Itsenikin on steriloitu ja lapsiluku on täynnä. Lapsia neljä, tosin nuorempia kuin sinulla ja itsekkin olen nuorempi. Jos sterilisaatio pettäisi niin kauhea paikka se olisi. Siitä huolimatta nyt ajattelisin omalle kohdalle että pitäisin ehkä lapsen mutta jokaisen täytyy itse päätös tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Rikosilmoituksen raiskauksesta ja huumaamisesta sekä abortin.

Miksi?

Koska en olisi voinut olla yhdynnässä omasta halustani/päätöksestäni, jolloin sen on täytynyt olla väkisinmakaaminen ollessani tiedottomassa tilassa.

No en ainakaan aborttia! Eiköhän sen lapsen ole tarkoitus tulla kun noin kovasti "haluaa" maailmaan :)

Vaikee kuvitella tohon tilanteeseen, kun mulle tulee pelkkää negaa ivf-hoidoillakin...

Omalle kohdalle jos sattuisi, niin tekisin ilman muuta abortin. Jos olisin teettänyt sterilisaation, se olisi ihan selvä merkki siitä, että en lisää lapsia halua.

Itkisin varmaan verta!!! Olen juuri jonossa ko. Toimenpiteeseen ja mietin parhaillaan että pitäisköhän miehenkin ihan tasapuolisuuden ja tuplavarmistuksen vuoksi tehdä samoin. En vaan jaksais enää yhtäkään raskautta tai vauva- aikaa ja meidän talous olisi kyllä kaaoksessa. Pitäisköhän vielä alkaa selibaattiin ennenkuin kaikki on leikattu...

Abortin ehdottomasti. Jos olisin sterin tehnyt, niin se tarkoittaisi myös sitä, että en enää lapsia halua. Ja hulluahan se olisi vasten tahtoa ja väkisin lähteä lasta tekemään.

Kiitos vastauksista ja pohdinnoista. Vaikea asia nyt edessä, en tiedä yhtään ratkaisua. Mulla ei ole minkäänlaista hinkua lähteä vauva-arkeen, enkä koe mitään vauvakuumetta enkä vauvan kaipuuta. Päinvastoin, nautin kun lapset jo isoja, ja heidän kanssaan voi tehdä vapaammin kaikkea. Meille neljäskin lapsi tuli pilleriehkäisystä huolimatta, mutta se ei silloin ollut mikään katastrofi. Mutta kun sterilisaation tein, olin varma etten lapsia enää halua.

Mutta, työskentelen vastasyntyneiden teholla sairaanhoitajana, se pistää kuitenkin miettimään, pohdinko vauvoja hoitaessani sitten kuitenkin ehkä, että entäpä jos olisinkin pitänyt lapsen. Siis jos nyt aborttiin päädyn.... työ on minun vuosikausien unelmani, olen siinä työskennellyt nyt reilu 2v. Enkä haluaisi päivääkään olla sieltä pois, ainakin voin sanoa, että minulla on työ, johon menoa odotan, ja kotiin vuoroni loputtua lähden hyvillä mielin.

Tilanne on hirveän raskas, ja vaikea. Ja niinkuin meillä piti elämä olla mallillaan, paljon on koettu, ja nyt kaikki oli lähes täydellistä. Nyt joudunkin päättämään jotain, mikä on vastoin suunnitelmiani joka tapauksessa. Koskaan en kuvitellut joutuvani aborttia pohtimaan, mutta en kyllä kuvitellut enää vauva-arkeenkaan joutuvani...

Yhteistyössä