Jos synnytyksessä paljastuu vamma, voiko lapsen antaa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen raskaana ja synnytys lähenee. Vauvalla pitäis olla kaikki hyvin, mutta pelottaa jos synnytyksessä paljastuu esimerkiksi down. Voiko sitten vain sanoa etten halua lasta pitää? Tiedän ettei moni vamma näy heti, mutta meinaan sellaista tilannetta että näkyy. Olen monien mielestä varmaan julma, mutta en usko olevani ainoa asiaa miettivä.

Mitäs sitten, jos lapsesi saa esimerkiksi 5 vuoden iässä aivovamman, ja joutuu pyörätuoliin ja kaikin puolin toisten huolehdittavaksi - annatko sittenkin sen pois?

Kirjoitin että tarkoitan vammaa joka näkyy heti, sen takia ettei tämmöisiä kommentteja tulisi. Mutta jos sua muuten kiinnostaa mielipiteeni tähän, en usko että voisin antaa lasta pois. Laitoshuoltoon varmaan, jos lapsi vammautuisi henkisesti pahasti.

- Aloittaja

Kyllä voi.
Voit antaa sijoitukseen (ja pitää yhteyttä lapseen),
Tai voit antaa juridisesti kokonaan pois eli adoptioon. Tässäkin taisi olla 2kk varoaika jonka ajan vauva on sijoituksessa eri perheessä ja pääsee sitten vasta adoptioperheeseen.

Lapsen voi antaa pois synnytyksen jälkeen myös vaikka siinä ei olisi mitään vikaa. Tai vaikka synnytyksestä olisi kulunut aikaa. Ja ainahan sen voi heivata lastenkotiin teini-iässä.

Olen raskaana ja synnytys lähenee. Vauvalla pitäis olla kaikki hyvin, mutta pelottaa jos synnytyksessä paljastuu esimerkiksi down. Voiko sitten vain sanoa etten halua lasta pitää? Tiedän ettei moni vamma näy heti, mutta meinaan sellaista tilannetta että näkyy. Olen monien mielestä varmaan julma, mutta en usko olevani ainoa asiaa miettivä.

Olet ilmeisesti tuleva yh, koska et puhu mitään miehestä. Haluat varmaan (logiikkasi mukaisesti) antaa miehelle oikeuden vetäytyä isyydestä ja elatusmaksuista, jos lapsi ei ole hänen kriteerejään täyttävä (esim. tyttö).