Jos tänään teen täytekakun valmiiksi, onko se vielä huomenna syötävän näköistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli nyt olisi kahdelle päivälle tulossa synttärivieraita, mutta en viitsisi kahta kakkua tehdä. Onkohan huomenna vielä kakku hyvännäköistä vai meneekö vispikerma huonoksi yön yli jääkaapissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kyllä ainakin meillä ihan ok olleet. Tosin en käytä vispikermaa, vaan ehtaa kuohukermaa, joka on rasvaisempaa ja pysynee paremmin "kuosissa".

Mä käytän Flora vispiä, pysyy hyvän näköisenä pari-kolmekin päivää (ja syötävänä ;)

mikset tee kakkua puolivalmiiksi? siis laitat kermavaahdot vasta sitten huomenna. siihen ei kovin kauaa mene kun jättää koristelut seuraavalle päivälle, its eteen usein niin että kakun teen muuten valmiiksi mutta sitten koristelut jätän sille päivälle kun kakkua syädään.

Mä teen yleensä kakun valmiiksi muuten, mutta lisään kerman sitten vasta juhlien aamuna. Eli kostutan, täytän ja laitan kiilteen tai kinuskin, mutta reunoille tulevan kerman laitan vasta aamulla. Toiset ihmiset on tosi tarkkoja siitä, että kerman pitää maistua tuoreelta, itse tykkään sellaisesta päivän vanhasta, mut nautinkin sit kakkua yleensä vasta juhlien jälkeen..

Yhteistyössä