Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ootteko koskaan tehnyt jotain tällästä?
Pohja:
150g hapankorppua
75g margariinia
(kostutukseen kasvislientä)
Täyte:
2 maustekurkkua
1 punainen paprika
4dl vispikermaa
1dl hienonnettua ruohosipulia
200g ruohosipulituorejuustoa
1 rkl sinappia
1/2tl mustapippuria
ripaus suolaa
6 liivatelehteä
1/2dl sitruunamehua
Koristelu:
tomaattia
kurkkua
paprikaa
mandariinilohkoja
ruohosipulia
1. Jauha hapankorput monitoimikoneella tai sauvasekoittimella murusiksi. Sulata margariini ja sekoita hapankorppumurusten kanssa.
2. Kiinnitä halkaisijaltaan 18cm:n irtopohjavuokaan leivinpaperi ja taputtele seos tasaiseksi kerrokseksi vuoan pohjalle. Laita kylmään kovettumaan. (jos käytössä on isompi vuoka, laita hapankorppua ja margariinia enemmän)
3. Hienonna maustekurkut ja valuta neste siivilän läpi. Hienonna veitsellä paprika pieniksi paloiksi. Vaahdota kerma ja sekoita kaikki täytteen ainekset keskenään.
4. Liota liivalehtiä kylmässä vedessä 5-10min. Kiehauta sitruunamehu kattilassa. Puserra liivatelehdistä vesi pois ja sulata ne kuumaan sitruunamehuun.
5. Kaada seos juoksevana nauhana täyteaineeseen samalla hyvin sekoittaen.
6. Anna kakun hyytyä seuraavaan päivään. Koristele kasviksilla.
Saanko tulla teidän seuraaville kesteille! Tuon kivan lahjan. Lupaan etten häiriköi, voin olla puhumatta! En riehu (pysyn takuuvarmasti kakkupöydän ääressä). Ja lähden varmasti hipihiljaa kuin minua ei olisi ollutkaan. Ainoa mikä saattaa paljastaa että olen käynyt on että kakkupöytä on tyhjä! Saanhan tulla, saanhan!!!
No mä hakisin kaupasta/leipomosta tarjottavat.
Ootteko koskaan tehnyt jotain tällästä?
Pohja:
150g hapankorppua
75g margariinia
(kostutukseen kasvislientä)
Täyte:
2 maustekurkkua
1 punainen paprika
4dl vispikermaa
1dl hienonnettua ruohosipulia
200g ruohosipulituorejuustoa
1 rkl sinappia
1/2tl mustapippuria
ripaus suolaa
6 liivatelehteä
1/2dl sitruunamehua
Koristelu:
tomaattia
kurkkua
paprikaa
mandariinilohkoja
ruohosipulia
1. Jauha hapankorput monitoimikoneella tai sauvasekoittimella murusiksi. Sulata margariini ja sekoita hapankorppumurusten kanssa.
2. Kiinnitä halkaisijaltaan 18cm:n irtopohjavuokaan leivinpaperi ja taputtele seos tasaiseksi kerrokseksi vuoan pohjalle. Laita kylmään kovettumaan. (jos käytössä on isompi vuoka, laita hapankorppua ja margariinia enemmän)
3. Hienonna maustekurkut ja valuta neste siivilän läpi. Hienonna veitsellä paprika pieniksi paloiksi. Vaahdota kerma ja sekoita kaikki täytteen ainekset keskenään.
4. Liota liivalehtiä kylmässä vedessä 5-10min. Kiehauta sitruunamehu kattilassa. Puserra liivatelehdistä vesi pois ja sulata ne kuumaan sitruunamehuun.
5. Kaada seos juoksevana nauhana täyteaineeseen samalla hyvin sekoittaen.
6. Anna kakun hyytyä seuraavaan päivään. Koristele kasviksilla.
Mä mietin että voiskohan ton ruohosipulin tilalle laittaa jonkun muun ?? Kävi mielessä esim. graavilohisilppu? Mikä muu vois olla?