Jos teillä olisi nyt synttärit tulossa. Mitä leipoisit? Suolainen ja makea!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Essi81

Aktiivinen jäsen
18.06.2004
7 816
0
36
Elikkäs mieheni täyttää vuosia ja kahvikekkerit olisi järkättävä.
Haluaisin leipoa jotain "meille uutta" tarjottavaa.
Jotain suolaista ja jotain makeaa :)

Linkittäkää ja laittakaa ehdotuksia :)

tonnikala-halloum-pizzaa NAM! tosi helppo tehdä kun ostaa pirkan pizzapohja-jauhot ja tonnikalaa2 purkkia, ja halloumia ja tietysti juustoraastetta ja tomaattimurskaa. saa halvalla k-kaupoista :)

Juustosarvia ja mokkapaloja ainakin koittaisin tehdä.

Muoks.Miulla ei nuo suolaiset piirakat onnistu, niiden ohjeita voisin kokeilla jos jollain on tiedossa joku hyväksi todettu :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Makeaksi tekisin New Yorkin juustokakun vadelmakastikkeella ja suolaiseksi ehkä jonkun tacopiirakan.

Tässä juustokakkulinkki: http://ebetys.com/blog/2150794/new-yorkin-juustokakku/

Omavalintainen juustokakku http://www.kinuskikissa.fi/?cat=34

Suolainen piirakka, täytteinä kenties tomaatti, oliivi, vuohenjuusto, paprika, kinkku..?

Ja sitten pikkuleipiä ja ehkä coctailpiirakoita

Tietenkin tekee vierasmääränkin mukaan lajeja

Tekisin varmaan Lakka-kinuski tai puolukka-kinuski täytekakun,vadelma-toffee-vaniljamousse hyydykekakun...Sit suolaseksi haluisin kokeilla chilitonnikala pasteijoita,suolanen hyydykekakku ja ehkä jokin salaatti...

Ootteko koskaan tehnyt jotain tällästä?

Pohja:
150g hapankorppua
75g margariinia
(kostutukseen kasvislientä)

Täyte:
2 maustekurkkua
1 punainen paprika
4dl vispikermaa
1dl hienonnettua ruohosipulia
200g ruohosipulituorejuustoa
1 rkl sinappia
1/2tl mustapippuria
ripaus suolaa
6 liivatelehteä
1/2dl sitruunamehua

Koristelu:
tomaattia
kurkkua
paprikaa
mandariinilohkoja
ruohosipulia

1. Jauha hapankorput monitoimikoneella tai sauvasekoittimella murusiksi. Sulata margariini ja sekoita hapankorppumurusten kanssa.

2. Kiinnitä halkaisijaltaan 18cm:n irtopohjavuokaan leivinpaperi ja taputtele seos tasaiseksi kerrokseksi vuoan pohjalle. Laita kylmään kovettumaan. (jos käytössä on isompi vuoka, laita hapankorppua ja margariinia enemmän)

3. Hienonna maustekurkut ja valuta neste siivilän läpi. Hienonna veitsellä paprika pieniksi paloiksi. Vaahdota kerma ja sekoita kaikki täytteen ainekset keskenään.

4. Liota liivalehtiä kylmässä vedessä 5-10min. Kiehauta sitruunamehu kattilassa. Puserra liivatelehdistä vesi pois ja sulata ne kuumaan sitruunamehuun.

5. Kaada seos juoksevana nauhana täyteaineeseen samalla hyvin sekoittaen.

6. Anna kakun hyytyä seuraavaan päivään. Koristele kasviksilla.

Pohja:
150g hapankorppua
75g margariinia

Täyte:
2 maustekurkkua
1 punainen paprika
4dl vispikermaa
1 rkl sinappia
1/2tl mustapippuria
ripaus suolaa
6 liivatelehteä
1/2dl sitruunamehua

Koristelu:
tomaattia
kurkkua
paprikaa
mandariinilohkoja
ruohosipulia

1. Jauha hapankorput monitoimikoneella tai sauvasekoittimella murusiksi. Sulata margariini ja sekoita hapankorppumurusten kanssa.

2. Kiinnitä halkaisijaltaan 18cm:n irtopohjavuokaan leivinpaperi ja taputtele seos tasaiseksi kerrokseksi vuoan pohjalle. Laita kylmään kovettumaan. (jos käytössä on isompi vuoka, laita hapankorppua ja margariinia enemmän)

3. Hienonna maustekurkut ja valuta neste siivilän läpi. Hienonna veitsellä paprika pieniksi paloiksi. Vaahdota kerma ja sekoita kaikki täytteen ainekset keskenään.

4. Liota liivalehtiä kylmässä vedessä 5-10min. Kiehauta sitruunamehu kattilassa. Puserra liivatelehdistä vesi pois ja sulata ne kuumaan sitruunamehuun.

Itse en ole vielä tehnyt,mutta syönyt olen ja oli tosi hyvää...Tosin minä tekisin pohja ehkä ruisleivästä,tuo hapankorppupohja on aika kovaa,mutta hyvää silti :)

Suolaiseksi tekisin ehdottomasti kasvis-fetapiirakkkaa kun mun on tehnyt sitä mieli jo monta päivää. Makeaksi varmaankin sitruunajuustokakun.

NellaLinnea : Saiskos tuohon vadelma-toffee-vaniljamoussehyydykekakkuun ohjeen? Kuulostaa hyvältä ja pähkäilen tytön 2v-synttäreille tarjottavia.

No tämä on itsellenni ainakin ihan uusi juttu, tänä vuonna sain tällaisen vinkin. Eli tortillalettuihin sivellään jotain tuorejuustoa (esim.lidlin chiliä tai valkosipulia) ja päälle hiukan salaatinlehtiä, kinkkua ja juustoa, kääritään rullalle ja laitetaan folioon ja jääkaappiin, hetki ennen tajoilua pois foliosta ja leikataan rullasta sopivia paloja tarjoiluvadille. Ja avot! :P Makeaa uutuutta nyt ei heti juolahda mieleen, palaan asiaan jos tulee mieleen kohta :)

[QUOTE="NellaLinnea";21944061]Tekisin varmaan Lakka-kinuski tai puolukka-kinuski täytekakun,vadelma-toffee-vaniljamousse hyydykekakun...Sit suolaseksi haluisin kokeilla chilitonnikala pasteijoita,suolanen hyydykekakku ja ehkä jokin salaatti...[/QUOTE]

Saanko tulla teidän seuraaville kesteille! Tuon kivan lahjan. Lupaan etten häiriköi, voin olla puhumatta! En riehu (pysyn takuuvarmasti kakkupöydän ääressä). Ja lähden varmasti hipihiljaa kuin minua ei olisi ollutkaan. Ainoa mikä saattaa paljastaa että olen käynyt on että kakkupöytä on tyhjä! Saanhan tulla, saanhan!!!

[QUOTE="Anne";21944407]Suolaiseksi tekisin ehdottomasti kasvis-fetapiirakkkaa kun mun on tehnyt sitä mieli jo monta päivää. Makeaksi varmaankin sitruunajuustokakun.

NellaLinnea : Saiskos tuohon vadelma-toffee-vaniljamoussehyydykekakkuun ohjeen? Kuulostaa hyvältä ja pähkäilen tytön 2v-synttäreille tarjottavia.[/QUOTE]

Pohja: Kauramurotaikina+2pss vadelmia (valmis) , Murotaikina ja keksipohjakin käy.Painele taikina tasaisesti pohjalle(irtopohjavuoka) ja vähän reunoillekkin asti,kaada vadelmat päälle.
Paista pohja ohjeen mukaan ja anna jäähtyä.

Valmista kondensoidustamaidosta toffee,joko mikrossa tai sitten keittämällä.Kaada toffee pohjan päälle ja nosta jääkaappiin jäähtymään.

Vaniljamousse:
2dl flora vispia
2dl flora vaahtoutuva vaniljakastike
1prk vaniljatuorejuustoa
1 vaniljatangon siemenet
2tl aitoa vaniljasokeria
5 liivatetta,sekotettuna noin 0,5dl vettä

Laita liivatteet kylmään veteen...Mausta kerma+flora vanilja ja vaahdota,sekoita joukkoon tuorejuusto.Lopuksi sekoita liivatteet joukkoon ja kaada pohjan päälle. Nosta kakku jääkaappiin jäähtymään.Itse teen aina edellisenä iltana tämmöset kakut,että ehtivät hyytyä tarpeeksi.
Toivottavasti tästä ohjeestä saa jotain selvää,olen flunssassa niin ei oikein ajatus juokse :)

Saanko tulla teidän seuraaville kesteille! Tuon kivan lahjan. Lupaan etten häiriköi, voin olla puhumatta! En riehu (pysyn takuuvarmasti kakkupöydän ääressä). Ja lähden varmasti hipihiljaa kuin minua ei olisi ollutkaan. Ainoa mikä saattaa paljastaa että olen käynyt on että kakkupöytä on tyhjä! Saanhan tulla, saanhan!!!

:D Seuraavat kekkerit on todennäkösesti tuparit tammikuussa...

Tekisin muffinssipellillä lpieniä lohipiiraita ja samaisella pellillä joko omenapiiraita tai maustikkapiiraita. Tulee aivan ihanan makuisia, ja mikä parasta, kauniita tarjottavia.

Pohja:
150g hapankorppua
75g margariinia

Täyte:
2 maustekurkkua
1 punainen paprika
4dl vispikermaa
1 rkl sinappia
1/2tl mustapippuria
ripaus suolaa
6 liivatelehteä
1/2dl sitruunamehua

Koristelu:
tomaattia
kurkkua
paprikaa
mandariinilohkoja
ruohosipulia

Tää kuulostaa kyllä kokeilemisen arvoiselta kakulta. =)
Poikien synttärit tulossa ja vois värkätä tällaisen voileipäkakun tilalle. :)

Yhteistyössä