Jos teiltä meni noin vuosi yrittämiseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmis

Vieras
(siis saa olla alle ja pitkälti ylikin)
Niin oliko teillä ajoitus kohdallaan aika oviksen aikaan että onnistuminen ei siitä kiikastanut?

Sillä kyselen kun meillä on ainakin ovistestien mukaan aina ajoitus osunut oikeaan mutta plussaa ei tule niin mietin että voiko se silti vain jollain kerralla tulla. Vai onko muilla vuoden yrittäneillä ollut yhtenä tekijänä epätarkka ajoitus?

Että sellaista pohdin täällä perjantai-illan ratoksi:)

oletko käynyt gynellä? sitten jos sinusta vikaa ei löydy niin kannattaa tutkittaa miehen tavara. vuoden yrittäneethän pääsevät jo kunnallisen puolelle tutkittavaksi

tosta ajotuksesta en osaa sanoa kun just viimmosesta kierrosta ennen raskautumista tein niitä ovis-testejä ja mikään tikku ei näyttäny mitään. Mutta pam, niin sitä vain oltiin sit pieniin päin.

Meillä oli epätarkka ajoitus. Kun ei alkanut napata, aloin miettiä tuota ajoitusta enempikin ja mun täysin epäsäännöllisillä kuukautisilla se oli aivan mahdotonta! Heti sitten napsahti, kun sattui ajoitukset osumaan kohdilleen.

toisilla se käy helposti ja toiset joutuu odottelemaan. kaverillani on kaikki keinot käytössä eikä vaavia kuulu. itse olen tullut raskaaksi heti kun ehkäisy jätetty pois. kannattaa varmaan jättää se lämoöjen mittailu hetkeksi ja keskittyä olennaiseen.. eli seksiä seksiä seksiä...

Oho joka 5. munasolu! Tuo oli uutta tietoa...

Gynellä en ole viellä käynyt mutta suunnitelmissa on kyllä! Paljon olen kyllä niitä tutkinut ja selvitellyt mihin kannattaisi mennä.. Miehelle asia ei valitettavasti tunnut olevan mikään helppo (ei siis tietty itsellekään, mutta sillä ottaa vielä kovemmalle).

No se tässä mietityttää kun itsellä on aina ollut ihan säännölliset kuukautiset ja nuo ovistikutkin (yhtä kiertoa lukuun ottamatta) on aina näyttäneet selkeen plussan mutta ei... Niin olen alkanut miettiin että kai tässä on pakko olla jossain jotain vikaa kun ei tärppää..

Alkuperäinen kirjoittaja juups:
toisilla se käy helposti ja toiset joutuu odottelemaan. kaverillani on kaikki keinot käytössä eikä vaavia kuulu. itse olen tullut raskaaksi heti kun ehkäisy jätetty pois. kannattaa varmaan jättää se lämoöjen mittailu hetkeksi ja keskittyä olennaiseen.. eli seksiä seksiä seksiä...

Niin tottahan se on että toisillahan se käy helpommin kun toisilla. Juu kyllä meillä on lempeä harrastettu ahkeraan aina potentiaalisen ovisviikon aikaan ainakin.

Clomifenilla saatiin aikaiseksi ovulaatio joka tapahtui kierron 14-15 päivä.
Ekasta ja vikasta clomikierrosta tärppi. Poika 2½v.
En muista mitään ovulaatiosta. Ajatuksina oli et ei se kuiteskaan tärppää. Olin just ilmoittanut lääkärilleni et hoidot lopetetaan toistaiseksi. Vetäsin vain kierron noita clomeja et edes menkat tulis.
Luomukierroissa (tai Terolut tai clomifen) en kauheesti limoja seuraile tai tikuttele. Menee liikaa ajatuksia ja energiaa tikkujen seuraamiseen tai vessassa istumiseen ja limojen tutkimiseen.

Lisään vielä et tuo tärppi oli joskus joulun jälkeen. En muista et oltais lempeilty kuin kerran pari eikä lempeilty siinä toivossa et siitä tärppäis. Pian alkoi armoton väsymys jota en mitenkään osannut liittää raskauteen. Yllätys oli suuri kun vihdoinkin oli onni potkaissut meitäkin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
No se tässä mietityttää kun itsellä on aina ollut ihan säännölliset kuukautiset ja nuo ovistikutkin (yhtä kiertoa lukuun ottamatta) on aina näyttäneet selkeen plussan mutta ei... Niin olen alkanut miettiin että kai tässä on pakko olla jossain jotain vikaa kun ei tärppää..

tutkittavaksi mars. kaverillani oli ihan sama tilanne ja lääkärissä selvisi että hänen täytyy syödä keltarauhaskuuri ja naps, samantien kuurin ottamisesta raskaus alkoi. joskus voi olla niinkin pieni vinkkeli homma kyseessä että hoituu ihan helpolla. ehdottomasti suosittelen lääkärin pakeille menoa.

[quote="näin]tutkittavaksi mars. kaverillani oli ihan sama tilanne ja lääkärissä selvisi että hänen täytyy syödä keltarauhaskuuri ja naps, samantien kuurin ottamisesta raskaus alkoi. joskus voi olla niinkin pieni vinkkeli homma kyseessä että hoituu ihan helpolla. ehdottomasti suosittelen lääkärin pakeille menoa.[/quote]

Ihanaa!!! Kun käviskin noin!! Olette ihan oikeassa. Kyllä se on lääkäriin nyt mentävä! Koska ajoitus kuitenkin täsmää ja miehen simpossakin todennäköisesti jotain eloa on (ainakin on saanut joskus aikoinaan entisen tyttöystävänsä raskaaksi).

Se riippuu iästäkin, miten moni kierroista on ovulatorisia. Sinuna en aikailisi tutkimuksiin menoa. Ei se välttämättä tarkoita mitään vuosisatojen ahdistavaa sinut loppuun kuluttavaa lapsettomuuskierrettä. Voi olla, että syy selviää helposti. Voi olla, ettei syy selviä, mutta hoitojen avulla silti apu tulee helposti.

Meillä jälkimmäinen tilanne. Syy ei ole ikinä selvinnyt, mutta 13-vuotisen ehkäisyttömän yhteiselomme aikana olemme saaneet 3 lasta, kaikki hoidoilla ja tosi helposti. Eka lapsi ekalla hoidolla, toka tokalla ja kolmas jälleen ekalla hoidolla Ja mikä parasta, ehkäisyongelmaa meillä ei ole.

meillä meni viis vuotta kun saatiin esikoinen, ja ½ vuotta kävin vt:ssä (vyöhyketerapiassa) ja vaihdoin työpaikkaa, jäi stressi yms. ja vuonna 2002 saatiin poika

No on teillä kyllä pitkiä aikoja jouduttu yrittämään ja odottamaan. Ihanaa kuulla kuitenkin että tarinoilla on "onnellinen loppu" ja että olette omia pikkuisia saaneet!

Hienoa kuulla myös tuollainen kommentti että hoitojen avulla apu voi tulla helposti. Olen saanut niin sellaisen kuvan että ne ovat todella rankkoja sekä henkisesti että fyysisestikin (niin kuin siis varmasti ovatkin), että mukavaa kuulla tuollainen rohkaiseva kommentti!