jos toinen kotihoidontuella niin voiko toinen tehdä töitä osittain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuka tietää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuka tietää?

Vieras
Tilanne siis se, että isä hoitaisi kotona lapsia kotihoidontuella. Itse menisin töihin. Mutta voinko tehdä lyhennettyä viikkoa (eli olisin osittaisella hoitovapaalla) Tekisin töitä 30 h/vk eli 4 pv/vk. Miehelläni on oma yritys ja hän olisi yrityksessään töissä sinä päivänä kun minä olisin sitte kotona. Onkohan tää mahdotonta?

No eikös se periaatteessa mene niin, että kotihoidon tukea maksetaan kun lapset eivät ole kunnallisessa päivähoidossa? Eli kyllä kai se noinkin onnistuu! Joka tapauksessa vain toinen teistä voi ko.tuen saada tililleen. Kannattaa soittaa ja kysellä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vierailijainen:
Mutta kai sä voit tehdä lyhyempää työaikaa saamatta kelan tukea, jos se vaan työnantajalle sopii.

Juuri näin! Ja se summa, mitä osittaisesta hoitovapaasta maksetaan on muutenkin ihan naurettavan pieni...

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Mutta kai sä voit tehdä lyhyempää työaikaa saamatta kelan tukea, jos se vaan työnantajalle sopii.

Juuri näin! Ja se summa, mitä osittaisesta hoitovapaasta maksetaan on muutenkin ihan naurettavan pieni...

:) Mä en ees tajunnu et eihän se Kela määrää sitä voinko tehdä osittaista, vaan riippuu työnantajasta! :ashamed: Sen kyllä tiedän ettei molemmat voi olla kotihoidontuella. Kyse vaan siitä että sen ylimääräisen vapaapäivän minkä minä olisin kotona (siis välttämättä saamatta penniäkään) niin mieheni tienaisi siinä ajassa reilusti enemmän rahaa. Ja minä saisin viettää enemmän aikaa kotona lasten kans ja työnteko ois helppoa kun sais olla vaan 4 pv/vk.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:

:) Mä en ees tajunnu et eihän se Kela määrää sitä voinko tehdä osittaista, vaan riippuu työnantajasta! :ashamed: Sen kyllä tiedän ettei molemmat voi olla kotihoidontuella. Kyse vaan siitä että sen ylimääräisen vapaapäivän minkä minä olisin kotona (siis välttämättä saamatta penniäkään) niin mieheni tienaisi siinä ajassa reilusti enemmän rahaa. Ja minä saisin viettää enemmän aikaa kotona lasten kans ja työnteko ois helppoa kun sais olla vaan 4 pv/vk.

Kannattaa ehdottaa työnantajalle ja toivoa, että onnistuu :)

Yhteistyössä