Y
yksi vielä vaan
Vieras
Me ollaan mietitty, että voitaisiin alkaa piakkoin yrittämään toista lasta. Esikoinen on jo yli kolmevuotias, ja saimme hänelle juuri päiväkotipaikan. Siellä hän aloittaa tämän vuoden elokuussa tekemään lyhyttä viikkoa ja päivää. Tätä ennen käynyt vuoden kerhossa (2krt 3h sekä 1krt 2h puistotädillä). Mietin, että JOS meille nyt toinen lapsi joskus tulisi (ikäeroa tulisi aivan vähintään 4v), niin miten esikoisen systeemit järjestettäisiin? Tarhan aloittaa kuitenkin nyt elokuussa ja itse menen kouluun. Mutta jos toinen saisi alkunsa yllättävänkin nopeasti, niin miten järjestäisit esikoisen "virikkeet"? Yrittäisitkö hakea kerhoon (tietenkin tämä on se kannatettu äippälomalaisten vaihtoehto), vai jatkaisiko esikoinen päiväkodissa? (itse ajattelin 4h 3krt viikossa voisi olla sopiva tuon ikäiselle). Itse mietin eniten sitä ryhmänvaihdosta TAAS.
Päiväkoti on tosi ihana pieni 17 lapsen päiväkoti, jossa todellakin on aikaa puuhata muita kuin perusjuttuja. Joka aamupäivälle on jotain spesiaalia ohjelmaa ulkoilun lisäksi, eli varhaiskasvatukselle on henkilökunnalla aikaa. On mm. luontoretkeä, kirjastoreissua, jumppapäiviä, muskaripäiviä, käsityöpäiviä. Päiväuniajaksi voisi jo hakea kotiin, mitäpä siellä turhaan makailemaan
"Tavallisen" päiväkodin kanssa en ehkä miettisi näin tarkkaan (vaan ottaisin kerhoon), mutta ryhmä ohjaajineen on pieni ja pysyvä. (kyseessä siis yksityinen, mutta kunnan ostopalvelupk)
Mutta spekulaatiota vain
Mietityttää paljon, kun vihdoin lapsi siirtymässä päiväkotielämään! Ja että loppuisiko se sitten heti!
Päiväkoti on tosi ihana pieni 17 lapsen päiväkoti, jossa todellakin on aikaa puuhata muita kuin perusjuttuja. Joka aamupäivälle on jotain spesiaalia ohjelmaa ulkoilun lisäksi, eli varhaiskasvatukselle on henkilökunnalla aikaa. On mm. luontoretkeä, kirjastoreissua, jumppapäiviä, muskaripäiviä, käsityöpäiviä. Päiväuniajaksi voisi jo hakea kotiin, mitäpä siellä turhaan makailemaan
Mutta spekulaatiota vain