Jos tulee kiinnittymisvuotoa (raskautumisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
niin milloin testi näyttää raskauden?
Mulla ei ole ikinä ennen tullut kesken kiertoa tippaakaan verta mutta eilen, viikko ovulaatiosta, oli tullut pikkuhousunsuojaan pienen pieni punainen viiru. Alapäässäkään ei ole mitään haavaa, joten jos tuo oli mahdollista kiinnittymisvuotoa niin milloinhan voi testata?
Oon huomenna lähdössä viihteelle, joten sillä kyselen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ei se kiinnittymisvuoto ole veristä vaan limaista

Kyllä se voi olla ihan verta. Ja testissä raskaus näkyy silloin, kun normaaliistikin näkyisi eli silloin, kun menkat normaalisti alkaisivat. Noin vajaan kahden viikon kuluttua kiinnittymisestä.

Tulee sieltä valkovuotoakin...
Mä muistelin että jossain herkissä raskaustestien käyttöohjeissa luki että 7-10 päivää ovulaation jälkeen näyttävät raskauden. Ja mun ovis oli tosiaan viime viikon keskiviikkona joten huomenna olisi jo dpo9. Mutta täytyypä odotella sitten. Ensi viikon torstaina pitäisi viimestään alkaa menkat, joten sitten voi kai jo luvan kanssa testailla jos niitä ei kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja yleensä:
3 päivää kiinnittymisen jälkeen on hcg-arvo niin koholla että näkyy testissä.

En tiedä noista herkistä testeistä, mutta tavallisella testillä ei ole minulla ainakaan koskaan näkynyt.

Oletko tunnistanut kiinnittymisen aivan 100% varmuudella? Toisella palstalla oli gynekologi vastannut tähän kysymykseen aikalailla näin: kiinnittyminen tapahtuu yleensä 6-12 päivää ovulaation jälkeen. 3 päivää kiinnitymisen jälkeen on hcg-arvo niin koholla että se on mitattavissa. Plussa näkyy testissä näin ollen 9-15 päivän päästä ovulaatiosta.

Se on tietysti yksilöllistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Joo siis näkyy 3 päivän päästä veritestissä! Tuskin missään apteekissa myytävässä näkyy vielä sillon.

Herkässä voi näkyä. Herkkä, apteekissa myytävä, tunnistaa jo kun arvo on 10. Hcg tuplaantuu joka toinen päivä joten hyvinkin voi haamu jo tulla :) Moni on saanut haamun jo juurikin dpo 10 (mikä on vain pari päivää ennen menkkoja). Esimerkiksi Clearblue mainostaa että näyttää 3 päivää aikaisemmin. Mulla esimerkiksi on luteaalivaihe (ovulaatiosta menkkoihin) aina 13 päivää, joten mun tapauksessa tuon testin pitäisi näyttää juurikin sillon dpo 10 jo haamua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ei se kiinnittymisvuoto ole veristä vaan limaista

Kyllä se voi olla ihan verta. Ja testissä raskaus näkyy silloin, kun normaaliistikin näkyisi eli silloin, kun menkat normaalisti alkaisivat. Noin vajaan kahden viikon kuluttua kiinnittymisestä.

kiinittyminen tapahtuu n 3vrk ennen norm.menkkojen alkua. kiinnittyminen ei tapahdu ovulaation aikana, joka on n 2vkoa ennen menkkoja

Kiinnittyminen tapahtuu todellakin n. viikon kuluttua hedelmöittymisestä eli 28 kierrolla kyllä ennen menkkoja. Ei 3 vrk. Minulla kaksi raskautta joissa kiinnittymisvuotoa n. viikko ennen menkkoja. Raskaus voi näkyä kun kiinnittyminen on tapahtunut herkällä testillä mutta raskaushormonin määrä on yksilöllistä.

Yhteistyössä