Jos uusi kumppani, niin kuinkas lapsen ruoan kanssa...?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tuli vain mieleen tuosta yhdestä ketjusta jossa ap:n mielestä elarien maksaminen pitäisi lopettaa jos lähivanhempi muuttaa samaan talouteen uuden kumppanin kanssa. Siis mihin se etävanhemman elatusvelvollisuus omaa lasta kohtaan katoaa....

Mutta entäs sitten jos tosiaan on se uusi kumppani ja ostetaan ruokaa yhdessä. Tai uusi kumppani ostaa ruokaa, saako sitä antaa lapselle? Vai pitääkö lapsen vanhemman maksaa kumppanille ruoasta? Vai pitääkö lapselle tehdä eri ruoka jonka aineet on ostanut lähivanhempi? :whistle:

Kyllä se elari menee aika lailla hoitomaksuihin, vakuutusmaksuihin, lääkekuluihin. Onneksi sentään uusioperheessäkin on yhteinen talous ja lähtökohdat on kuitenkin ollut alusta asti selvillä. Ois muuten entinen uusioperhe, jos lapset ei samasta jääkaapista sais syödä.

ja sitten on vielä perheitä jossa elarit tulee ja menee samantien joten käytännössä ei saa senttiäkään itelle. esim jos äiti saa etältä elarin, mutta isällä on lapsi edellisestä liitosta jäänyt niin se elari summa jatkaa matkaa suoraan sinne toiselle äidille.

ja sit on perhe, jossa ex kuoli ja lapsi saa "eläkettä", mutta äitinsä käyttää sen ihan itsekkäästi omiin menoihinsa, kuten muotivaatteisiin. uusioisä maksaa sitten lapsen polkupyörää yms.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
ja sit on perhe, jossa ex kuoli ja lapsi saa "eläkettä", mutta äitinsä käyttää sen ihan itsekkäästi omiin menoihinsa, kuten muotivaatteisiin. uusioisä maksaa sitten lapsen polkupyörää yms.

ja piti jatkaa, että äiti ostaa lapselle roskaruokaa ja uusioisä kunnon ruuat.

ööh...oliko tää alotus jotenki vitsi? vai oikeestiko uusioperheessä lajitellaan ruokalaskutkin? :/
minusta tämmöset asiat on niin itsestäänselviä,että toivottavasti en ikinä eroa kun jos se uus puoliso ei pitäiskään asioita yhtä selvänä,olis omituista... :|

ja piti jatkaa, että äiti ostaa lapselle roskaruokaa ja uusioisä kunnon ruuat.

Kai se on pääasia, että lapsi saa ruokaa. Ja mistäs sinä heidän "sopimuksensa" rahan käyttöä koskien tiedät?

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
ööh...oliko tää alotus jotenki vitsi? vai oikeestiko uusioperheessä lajitellaan ruokalaskutkin? :/
minusta tämmöset asiat on niin itsestäänselviä,että toivottavasti en ikinä eroa kun jos se uus puoliso ei pitäiskään asioita yhtä selvänä,olis omituista... :|

Kuten kirjoitin niin tuli siitä toisesta aloituksesta mieleen. Kyllä se aloitus oli suuri vitsi :laugh:

Äh.

Mua ainakin ahdistaa sellaset perheet missä jaotellaan kaikki suurinpiirtein "mun jääkaapin hylly" ja "sun jääkaapin hylly" tai uusioperheissä "mun lasten jääkaapin hylly" ja "sun lasten jääkaapin hylly" -voi luoja. Jos eletään yhdessä niin eiköhän sitten kaikki ole yhteistä. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Äh.

Mua ainakin ahdistaa sellaset perheet missä jaotellaan kaikki suurinpiirtein "mun jääkaapin hylly" ja "sun jääkaapin hylly" tai uusioperheissä "mun lasten jääkaapin hylly" ja "sun lasten jääkaapin hylly" -voi luoja. Jos eletään yhdessä niin eiköhän sitten kaikki ole yhteistä. :headwall:

Minäpä tiedän avioparin, jolla on omat hyllyt jääkaapissa, ja joka ostaa vuorotellen wc-paperia, pesuainetta jne. Ja kamala riita jos toinen joutuu ostamaan paskapaperia kahdesti peräkkäin, vaikka olisi ollut toisen vuoro :laugh:
Niillä ei vielä ole lapsia, mutta mielenkiinnolla odotan mitä siitä seuraa kun lapsia tulee :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mikä v***u on uusioperhe? Oikea sana on uusperhe, senkin taulapäät!

Kyllä menee välillä sekasin ja täytyy ihan miettiä mitä tällä UUSPERHEEN sanastolla tarkotetaan. Siihenhän kuluu EXIÄ, NYXIÄ, PAPPAPUOLIA, MUMMOPUOLIA, TÄTIPUOLIA, VELI ja SISKOPUOLIA, ja varmaan sitä JÄÄKAAPIN PUOLIKASTAKIN. :D

Alkuperäinen kirjoittaja tajua taas tätäkään:
kyllä tolla scarlettilla on sit outo "huumorin"taju... :O

No älä lue mun kirjoituksia jos ahdistaa.

Kyllä niitä vain oikeasti on perheitä joissa rahat ei ole yhteisiä ja on suurinpiirtein mun ruoat, sun ruoat, mun lasten ruoat, yhteisten lasten ruoat....Vai onko teillä tällaista ja sua nyt sieppaa tämä aihe? :whistle:

Yhteistyössä