Jos vaarilla kunnon pukin vaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pukitonko ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pukitonko ?

Vieras
niin tunnistaakohan 3 vuotias pukin vaariksi ? Meille oli tarkoitus tulla "vieras" pukki ( oikeasti siis tuttu mutta tytölle vieras ) joka on ollut muinakin vuosina mutta ei pääsekään. Nyt siis vaari on ilmeisesti pukkina.
Varusteet on hyvät ja ääntä varmasti muutetaan. Pukki ei kauaa viivy, jakaa muutaman lahjan ja tyty saa sitten jakaa loput enonsa kanssa. Pääsee vaarikin sitten ottamaan itse lahjoja vastaan.
Jos neiti tajuaa ihmetellä että vaari puuttuu niin selityksenä on että meni auttamaan naapuria puiden kantamisessa.

Mitä luulette, tunnistaako ?

Tuskin tunnistaa kun naamiointi on onnistunut :)
Meidän 6v tuskin tunnistaisi edes isäänsä pukiksi, jos tämä tarpeeksi mörisisi ja vaatteet olisivat hyvät.

Sitä pelkään että JOS sattuu paljastumaan. :( Mitähän sitä sitten keksisi. Pukkia niin kovin odotetaan että poissuljettu vaihtoehto on se että pukki jättäisi lahjat oven taa tms.
Ja ihan vierastakaan ei haluta ottaa koska en halua mitään viinalle haisevaa ällötystä pilaamaan joulutunnelmaa.

Meillä lapset 2 v ja 4 v, ja isompi oli jo kaksivuotiaana vähällä tunnistaa enonsa pukin tamineiden alta, vaikka eno muutti ääntään, oli asianmukaisesti puettu, käsineet oli ja rillit (käsistä ja silmistä tunnistaa helposti). Viime jouluna ei enää uskallettu pukea enoa pukiksi.

No onko se nyt niin vakavaa, jos tunnistaakin? Pitääkö siitä nyt niin verenmaku suussa valehdella? Jos huomaa, niin voidaan yhdessä nauraa, että ukki olikin pukki tai sanoa, että vaari se auttelee pukkia kun pukilla on niiiiin paljon lahjoja jaettavana.

Ei meidän tytöt ainakaan ole tunnistaneet vaariaan pukin puvussa. joka joulu on ollu sama vaari pukkina. ikää tytöillä on nyt 5v. ja 6v.
Kyllä se lahja määrä on vienyt huomion pois siitä pukista aika nopsaan! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pukitonko ?:
Sitä pelkään että JOS sattuu paljastumaan. :(

Luulen että lapsi on sen verran täpinöissään, ettei se ehdi siinä mietiskellä että kukahan se tuolla parran takana luuraa. Koko päivän kun jännittää ja odottaa, niin kyllä ne lahjat sen päähuomion vie =)

Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
No onko se nyt niin vakavaa, jos tunnistaakin? Pitääkö siitä nyt niin verenmaku suussa valehdella? Jos huomaa, niin voidaan yhdessä nauraa, että ukki olikin pukki tai sanoa, että vaari se auttelee pukkia kun pukilla on niiiiin paljon lahjoja jaettavana.

Juuri näin :)

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pukitonko ?:
Sitä pelkään että JOS sattuu paljastumaan. :(

Luulen että lapsi on sen verran täpinöissään, ettei se ehdi siinä mietiskellä että kukahan se tuolla parran takana luuraa. Koko päivän kun jännittää ja odottaa, niin kyllä ne lahjat sen päähuomion vie =)

No tämän saman ajatuksen varjolla uskalsin ruveta ajattelemaan sitä vaihtoehtoa että vaari vois homman hoitaa.
Meillä ( siis kun itse olen ollut lapsi ) on aina ollut vieras pukki mutta en kyllä ikinä muista edes miettineeni että kyseessä olisi "feikki" eikä oikea. Kyllä se sen verran kovin jännitti etukäteen ja sillä hetkellä kun pukki sisään tuli. Lahjoihin en kauheasti muista keskittyneeni mutta se pukin läsnäolo sai kyllä muuten "jähmettymään". :D
Koskaan en ole uskaltanut pukille edes laulaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mökö:
Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:

Juuri näin :)

Minä oon ihan samoilla linjoilla.
Meillä on alusta asti lapselle kerrottu, että pukki käy ja jakaa lahjat, MUTTA joissakin isommissa hankinnoissa vanhemmat / muut muistajat auttaa pukkia. Tämä on ollu pakko tehdä, koska meidän tytölle tulee aina todella arvokkaat lahjat mm. yhdeltä kummilta, ja tädiltään. Siis itsetehtyjä lahjoja, mitkä todella haluan opettaa lapselle, että niitä pidetään arvossa.

meillä tyttö tunnistaisi varmasti... :whistle:

ja mitä muuhun keskusteluun tulee, niin meillä vain pieni osa lahjoista tulee pukilta. Kummien lahjat ja osa isovanhempien lahjoista annetaan ihan heiltä itseltään..haluan opettaa lasta pienestä asti arvostamaan saamiaan lahjojaan ja tyttökin tietysti sitten antaa kummeilleen ja isovanhemmilleen lahjat! :)

Minä taas koen että noin pienelle on vielä tärkeää saada uskoa pukkiin :)
Mielipiteitä on niin monia.
Itse olen jouluihminen ja haluan yrittää luoda tyttöön samaa "jouluntaikaa" mitä itse tunnen, edelleen vaikka en joulupukkiin uskokaan.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meillä on alusta asti lapselle kerrottu, että pukki käy ja jakaa lahjat, MUTTA joissakin isommissa hankinnoissa vanhemmat / muut muistajat auttaa pukkia. Tämä on ollu pakko tehdä, koska meidän tytölle tulee aina todella arvokkaat lahjat mm. yhdeltä kummilta, ja tädiltään. Siis itsetehtyjä lahjoja, mitkä todella haluan opettaa lapselle, että niitä pidetään arvossa.

Meilläkin on puhuttu, että myös ITSE voi ostaa lahjan kaverille/kummille/naapurille/opettajalle jne. Siksi eivät ihmettele, jos paketoin jotain lahjaa ja kerron sen olevan esim. X:n kummille. Siitä huolimatta toivovat lahjoja pukilta :)

vaari ollut useampana jouluna pukkina ja nyt päätettiin ottaa muualta kun kävi heti eka jouluna et 3v tyttö sanoi sitten pukin lähdettyä että joulupukki asuu isoäidin kanssa ja pukilla oli vaarin kengät. eli heti tunnisti. |O :xmas:

tuskin tunnistaa.. meillä oli viime vuonna eno pukkina (lapsille siis tosi läheinen ihminen) ja vaatteetkaan ei ollut kummoisit ja 4v,3v ja 1,5v ei tunnistanut.. En olisi kyllä itsekkään tunnistanut jos en olisi tiennyt...

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Jos on jännittävää sorttia niin tuskin tunnistaa... Meillä lapset on ainakin olleet niin "peloissaan" pukin saapuessa,ettei takuulla olis tunnistanu vaikka ois ollu tuttukin...

Ei tuo kyllä hirveesti mitään jännitä. Tosi reipas ja rohkea tyttö.

Meillä on ollut jopa meidän ÄITI joulupukkina eikä 13-vuotiaat pojatkaan (jotka vieläpä tiesivät, että se on mun äiti) tunnistaneet. ...hymyilytti vaan, kun supisivat keskenään, että kuka tuo on? Eikös ton pitänyt olla *** ...mutta ei se siltä kyllä vaikuta.

Yhteistyössä