Jos vanhempiesi / isovanhempiesi luona kävisi kotihoito, haluaisitko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lh

Vieras
että asiakkaalle tehtäisi aamupuuro jo to-aamuna valmiiksi koko loppuviikkoa varten?
En tehnyt eräälle asiakkaalle ja tästä tuli sanomista kun viikonlopun työntekijältä kuulema kuluu liikaa aikaa puuron valmistamiseen, siksi se pitäisi olla valmiina jääkaapissa ja sitten vain lämmitys :o
Tiedän, että viikonloppuisin tehdään vain välttämättömät jutut, asiakkaita on paljon jne mutta silti...

Mulla menee mikropuuron valmistukseen 2min, jona aikana laitan asiakkaalle lääkkeet ja muun aamupalan valmiiksi. Miten se puuron tekeminen mikrossa hidastaa viikonlopun työtä?!! Ja tämä valittava hoitaja vielä sanoi, että sitten kun se puuro kiehuu yli, on koko mikro siivottava... Miksi se pitää keittää yli?!

Itse en söisi monta päivää jääkaapissa seissyttä puuroa ja siksi en tee niin asiakkailekaan :x

Alkuperäinen kirjoittaja lh:
että asiakkaalle tehtäisi aamupuuro jo to-aamuna valmiiksi koko loppuviikkoa varten?
En tehnyt eräälle asiakkaalle ja tästä tuli sanomista kun viikonlopun työntekijältä kuulema kuluu liikaa aikaa puuron valmistamiseen, siksi se pitäisi olla valmiina jääkaapissa ja sitten vain lämmitys :o
Tiedän, että viikonloppuisin tehdään vain välttämättömät jutut, asiakkaita on paljon jne mutta silti...

Mulla menee mikropuuron valmistukseen 2min, jona aikana laitan asiakkaalle lääkkeet ja muun aamupalan valmiiksi. Miten se puuron tekeminen mikrossa hidastaa viikonlopun työtä?!! Ja tämä valittava hoitaja vielä sanoi, että sitten kun se puuro kiehuu yli, on koko mikro siivottava... Miksi se pitää keittää yli?!

Itse en söisi monta päivää jääkaapissa seissyttä puuroa ja siksi en tee niin asiakkailekaan :x

Minä varmaan sanoisin valittaja hoitajalle että valikoi itselleen uuden ammatin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no en tietenkään haluaisi, mutta tiedostan myös kotihoidon kiireen ja resurssien puutoksen.
pelkkä aamupuuro ei ole ainoa epäkohta todellakaan.valitettavasti.

Ei tässä olekaan tarkoitus ruotia kaikkia epäkohtia (joita löytyy myös muualta kuin tästä työstä ). Ihmettelen vain kuinka 2min mikropuuron teko vaikeuttaa aamutyötä.

Miksei voi tehdä esim. omenariisipuuroa tai ohrapuuroa, joka ei maistuisi lämmitettynä niin äklölle kuin pari päivää vanha uudelleenlämmitetty mikropuuro. Vanhanakin olemme yhä ihmisiä, itse en tuollaista kohtelua halua. Toivottavasti kuolen aiemmin.

No mitäs se asiaksa haluaa? Vai onko kyse maitopuurosta?
Oon kans töissä kotihoidossa ja meillä osalle asiakkaista on keitetty esim mannapuuro viikonlopuksi,vaihtelua arki kaurapuurolle. Mutta myös asiakkaat haluavat usein ett kun aina on keitetty valmiiksi niin myös tehdään :)

En todellakaan haluaisi, että koko loppuviikon puuro seisoisi siellä jääkaapissa. Ja kun omat vanhempani tulevaisuudessa tarvitsevat apua kotiinsa, toivon heidän hoitajansa ajattelevan asioita samalla tavalla kuin sinä, sydämellä ja järjellä :flower: .

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Miksei voi tehdä esim. omenariisipuuroa tai ohrapuuroa, joka ei maistuisi lämmitettynä niin äklölle kuin pari päivää vanha uudelleenlämmitetty mikropuuro. Vanhanakin olemme yhä ihmisiä, itse en tuollaista kohtelua halua. Toivottavasti kuolen aiemmin.

Kotihoito en enää varsinaisesti tee mitään ruokia, aamupuuroa ja valmiiden annosten lämmityksiä lukuun ottamatta.
Ja juuri siksi, että vanhuskin on ihminen, en halua että joutuvat syömään jotain jääkaapissa seissyttä limapuuroa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mitäs se asiaksa haluaa?

Juttelin asiasta asiakkaan kanssa ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä, ettei halua jääkaappipuuroa.
Noh, olen vastavalmistunut ja uusi alalla, ehkä en ole niin fiksu kuin nuo puuroa jääkaapissa säilyttävät konkarit...

Mikrossa tehdystä kaurapuurosta olen ap:n kanssa samaa mieltä, mutta muita puuroja teen kotonakin isot satsit ja lämmitellään niitä sitten seuraavina päivinä. Lapselle keitin juuri pe illalla kattilallisen ohrapuuroa ja siitä on sitten lämmitelty viikonlopun aamupuurot ja iltapuurot ja vielä tänään illallakin sitä lämmitetään. Erilaisilla soseilla, marjoilla ja kiisseleillä sama puuro muuttuu erilaisiksi aamu- ja iltapaloiksi. Samalla tavalla muut maitopuurot ja vispipuuro menee monta päivää lämmitettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
En todellakaan haluaisi, että koko loppuviikon puuro seisoisi siellä jääkaapissa. Ja kun omat vanhempani tulevaisuudessa tarvitsevat apua kotiinsa, toivon heidän hoitajansa ajattelevan asioita samalla tavalla kuin sinä, sydämellä ja järjellä :flower: .

Kiitos :)
Oikeasti paras palkka tulee niistä vanhusten hymyistä ja kiitoksista, tyytyväisyyden ilmauksista :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mitäs se asiaksa haluaa?

Juttelin asiasta asiakkaan kanssa ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä, ettei halua jääkaappipuuroa.
Noh, olen vastavalmistunut ja uusi alalla, ehkä en ole niin fiksu kuin nuo puuroa jääkaapissa säilyttävät konkarit...

Päinvastoin.... sä olet vastavalmistunut, nuori ja fiksu etkä mikään elämäänsä leipääntynyt, alalla pakosta oleva työntekijä, joka vaan tekee työnsä muttei ajattele enää sitä asiakasta sen ihmeemmin.

Yhteistyössä