V
"vieras"
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22183603:En mä tiedä mitä tekisin tuossa tilanteessa
Mutta siis erittäin aikaisin syntyneellä keskosella on edessään aika rankka taival, ja terveydenkin kanssa tulee olemaan vähän niin ja näin.
Ja paradoksina siis se että suunnilleen samoilla viikoilla voi vielä abortoida sikiön jonka elämälaatu tulisi olemaan heikko...
Näitä ei voi mitenkään verrata keskenään. Jos joku abortoi rv 20+, täytyy lapsen olla pahasti sairas tai kehitysvammainen. Ennenaikaisesti syntyvä pikkukeskonen voi olla täysin terve, mutta syntyy vain liian aikaisin. Keskoshoito on kehittynyt huimasti viimeisten vuosien aikana ja yhä enemmän pikkukeskosina syntyneinä elää täysin terveinä. Voi tulla komplikaatioitakin, mutta ei välttämättä.
Uskoisin, että sua katsottaisiin aika pitkään sairaalassa, jos haluaisit eutanasiaa ennenaikaisesti syntyneelle lapsellesi. Varmaan mietittäisiin lapsen huostaanottoa, jos et alkaisi osallistumaan lapsen hoitoon teho-osastolla.