jos vauvasi olisi perätilassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toista odotellessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu monesta asiasta. Mulla oli samat pähkäilyt vähän aikaa sitten viikolla 37 kun vauva oli vielä perätilassa. Onneksi kääntyi kuitenkin itse, nyt mennään 39 viikolla. Mulle lapsi on kolmas joten sikäli olisin voinut sen alakauttakin synnyttää, ensisynnyttäjänä valitsisin ehdottomasti sektion. Mutta sektioon olisin kuitenkin omalla päätynyt koska aiemmat vauvani ovat olleet yli nelikiloisia ja oletettavasti tämäkin. Noihin painoarvioihin en paljon luota kun ovat aiemminkin menneet metsään ja vauvat olleet n.kiloa suurempia kuin on arvioitu.

eli jos vauvani olisi tällä hetkellä perätilassa niin ehdottomasti sektio, vaikkei sekään vaihtoehtona juuri houkuttele. Itse olisin sen kokenut kuitenkin turvallisemmaksi tavaksi vauvalle kun alatiesynnytyksen. Jos taas vauvani olisi arvioitu kolmen kilon kanttiin tai pienemmäksi ja olen kuitenkin alakautta ennenkin synnyttänyt niin olisin voinut perätilassakin päätyä alatiesynnytykseen.

Minulla oli perätila ja alatie synnytys.Sektio aika oli kyllä varattuna, mutta lapsivedet lähti kotona ja siitä lähdettiin ambulanssilla sairaalaan.Minulla oli tehty lantiomittaukset ja todettiin vauvan mahtuvan hyvin.Synnytys meni hyvin ilman komplikaatioita. synnytys kesti 7h 45 min ja tuloksena oli suloinen tyttö.

Yhteistyössä