Jos vedet menee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HyppyKeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HyppyKeppi

Aktiivinen jäsen
12.12.2005
2 682
0
36
niin tihkuuko sitä sitten koko aika synnärille saakka?

Jouduin tuossa lattialla äsken kyykötteleen ja housuihin lorahti reilusti nestettä... ja nyt mietin, oliko se vettä vai pissaa?? :| Ei kyllä haissut miltään ja oli minusta aivan kirkasta... Sen jälkeen kipitin vessaan ja siellä kyllä pissa tuli ihan normaalisti... Plaah ja plaah!!! Mitähän tuo kyyköttelyn tulos sit oli? En viitsis polille rynniä, kun muutenkin olen siellä rampannut periaatteessa aivan turhaan tämän raskauden aikana. :ashamed: Mulla on sinne ke aika, mutta se kai on vähän kaukana, jos tuo olikin sitä lapsvettä... mitäs mä nyt teen?? :/

Laita side pöksyihin ja jos sinne tihkuva neste on lapsivettä, se on esim. polilla helppo liuskalla tarkistaa. Kyseessä voi olla myös pelkkää valkovuotoa, joka raskausaikana saattaa olla runsastakin.

Empä paljon siinä ehtinyt miettimään... saako ne pissi näytteestä selville, että oliko lapsivettä vai ei?? Vai kuinka ne sen tekee? Esikoisesta rynnin polille aikanaan samanlaisen tapauksen jälkeen ja siellä sitten todettiin, että vedet on sisässä kaikki vielä nätisti... :/

Mulla pojan kohdalla oli "vedenmeno" sitä että housuun lorahti pikku tilkka,sen verran kuitenkin että tunsi, ja kohta oli lapsi jo maailmassa =) Sinuna kävisin tai ainakin soittaisin synnärille mitä tehdä ettei käy niin että kohta sulla on siellä lapsi mahan toisella puolella :wave:

en osaa tuohon oikein sanoa kun esikoisen aikaan mulla lorahti sängyssä niin että luulin pissanneeni housuun ja lähdin kälppimään vessaan ja matkalla tuli sitten loputkin..

mutta samaa olen minäkin pohtinut että mistä ne voi jälkeenpäin tietää oliko lapsivettä vai mitä...mullaki tänää oli yhtäkkii pöksyt märkänä mutta mä kyllä pistin sen hikoilun piikkiin kun olin tuolla helteessä leikkaamassa nurmikkoa

Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Siitä on nyt yli tunti ja sen jälkeen ei ole tullut mitään, ei edes supistuksia... kai se oli kuitenkin vain pissaa... :/

Ei mullekaan tullut tokan kohdalla supistukset kuin vasta kahden päivän päästä ja nekin keinotekoisesti :whistle:

Plaah! Miten se nyt onkin niin hankalaa muka soittaa sinne... :headwall:
Oon vaan rampannut siellä niin paljon nyt tän raskauden aikana...oikeastaan vallan turhaan...en taas haluaisi juosta sinne turhaan... Kun sitä ei tihkuttele lainkaan...ei se kai kaikki nyt ihan kahdella lorahtamisella tulisi?

Plaah! Miten se nyt onkin niin hankalaa muka soittaa sinne... :headwall:
Oon vaan rampannut siellä niin paljon nyt tän raskauden aikana...oikeastaan vallan turhaan...en taas haluaisi juosta sinne turhaan... Kun sitä ei tihkuttele lainkaan...ei se kai kaikki nyt ihan kahdella lorahtamisella tulisi?

kyllä sä siinä vaiheessa huomaisit jos tulis kahella lorahduksella kun sitä tulee niin hirmu paljon enemmän...ainaki mun kohalla

Muistaako joku vai oonko nähnyt unta, jotta apteekista sais sitä kemian tunneiltakin tuttua nauhaa jolla voi tuon testata itse. Siis jotain ph-nauhaako se nyt oli?? Ja miten sitä tulkitaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Siitä on nyt yli tunti ja sen jälkeen ei ole tullut mitään, ei edes supistuksia... kai se oli kuitenkin vain pissaa... :/

Ei mullekaan tullut tokan kohdalla supistukset kuin vasta kahden päivän päästä ja nekin keinotekoisesti :whistle:

mulla just näin kans kävi kk sitten, lapsivesi meni mutta supistukset ei alkaneet vaan jouduttiin käynnistään synnytys.

Toisaalta... ei kai sitä muuten saa itelleen mielenrauhaakaan... :ashamed: :headwall:

Soita sinne, kyllä ne sitten sanoo, kannattaako mennä vai ei. Mulla itellä meni lapsivedet yöllä, sitä tuli niin paljon, että kun vaihdoin uusia housuja ( joissa yöside ) ja muut kamppeet vedin päälle, niin eikös vaan heti autossa tullut siteitten, housujen ja jopa talvitakin läpi vedet.. Kiva mennä suoraansanottuna vedessä lilluen synnärille..

Toisaalta...mies on lähdössä huomenna aikas kauas, joten olis varmaan kyllä hyväkin tarkistaa, oliko vettä vai ei.... jottei sitten ala huomenna puskeen maailmaan... tietäs vähän "ennakoida" sitten... jos meinaan olikin vettä...mä vaan niin inhoon soittaa sinne!!! :headwall:

kyllähän lapsivettä tulee kuitenkin koko ajan lisää, ei ne tule "kerralla", tihkuttaa siis lapsen syntymään asti. Toisaalta voi olla myös "korkea vedenmeno" eli kalvot vähän ripsahtaa jostain korkeammalta eikä välttämättä just siitä kohdunsuulta jossa usein on kovin paine ja siitä siis yleensä puhkeavat. Sillon voi tulla just tollai kerran eikä välttämättä kauheasti muuten enää tule.

Kannattaa varmaan soittaa synnärille kuitenkin. Jos on vedet oikeasti mennyt niin infektioriski kasvaa eli kannattaa ainakin vähän seurailla omia oireita, ettei nouse lämpöä tms. Ohjeena on kai about 6 tuntia vedenmenosta niin pitäisi mennä näytille. Mutta soita siis!

Yhteistyössä