Jos Venäjä valtais Suomen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jos Venäjä valtais Suomen vaikkapa ensi kesänä 2022. Oletetaan, että homma kävisi pikasesti ja pakotteista huolimatta kunnon apua Suomelle ei tulisi. Miksi tulisikaan kun ei olla Natossa.

Millaista luulisit täällä sitten olevan? Lähtisitkö pois Suomesta ja mihin menisit/ mitä tekisit?

Tää nyt tällaisena ajatusleikkinä. En edellenkään usko, että tällaista vaaraa on. Mutta sattuneesta syystä sellainenkin mahdollisuus on tullut mieleen.

Olishan se kamalaa. Kyllähän tämä maa putoaisi sieltä hyvinvoinnin kärkisijoilta jonnekkin pohjamutiin. Elämä olisi kamalaa. Olen Venäjällä käynyt useemman kerran ja kyllähän se aikamoista kurjuutta on tavallisen kansan keskuudessa. Ja Suomen valloitettuna olisi varmaan vielä huonommassa asemassa.

Kai sitä olis vaan lasten takia pakko yrittää pois. Venäjäläinen totalitarismi ei ole hyvä kasvualusta kellekkään. Ja eiköhän kaikki kansallisomaisuus ryävättäisi Putinille ja oligarkeille.

Hirvee ajatus kyllä. Varmaan mieluummin kuolisin ase kädessä kuin antaisin tämän maan noille...

Me lähdettäis afrikkalaisen ystävämme luo.

Karmeeta että tämmöstä joutuu nyt vähän ees miettimään. Ja kaikki vaan siksi, että yksi mies olut vallassa 22v. Miehellä Napoleon-kompleksi. Ei voi sanoa, että hän kärsii siitä. Koko maailma kärsii siitä.

Jos Venäjä valtais Suomen vaikkapa ensi kesänä 2022. Oletetaan, että homma kävisi pikasesti ja pakotteista huolimatta kunnon apua Suomelle ei tulisi. Miksi tulisikaan kun ei olla Natossa.

Millaista luulisit täällä sitten olevan? Lähtisitkö pois Suomesta ja mihin menisit/ mitä tekisit?

Tää nyt tällaisena ajatusleikkinä. En edellenkään usko, että tällaista vaaraa on. Mutta sattuneesta syystä sellainenkin mahdollisuus on tullut mieleen.
Muistan, miten isäni kertoi usein papastaan, joka ihan talvisodan alla aloitti jonkinlaisen pellonraivausprojektin. Naapuri kävi ihmettelemässä, että mitä turhia, ryssähän tänne just tulee. Pappa vastas siihen vaan, että tulkoot sitten, mutta kyllä senkin jälkeen syömistä tarvitaan.
Ihan samassa hengessä ollaan´, en lähtisi mihinkään, vaan jatkaisin sitä, mitä olen koko ikäni muutenkin tehnyt, eli hommailisin paskanjatketta sitä tarvitseville.

Muistan, miten isäni kertoi usein papastaan, joka ihan talvisodan alla aloitti jonkinlaisen pellonraivausprojektin. Naapuri kävi ihmettelemässä, että mitä turhia, ryssähän tänne just tulee. Pappa vastas siihen vaan, että tulkoot sitten, mutta kyllä senkin jälkeen syömistä tarvitaan.
Ihan samassa hengessä ollaan´, en lähtisi mihinkään, vaan jatkaisin sitä, mitä olen koko ikäni muutenkin tehnyt, eli hommailisin paskanjatketta sitä tarvitseville.

menettäsit kuitenkin määräysvallan omiin maihisi ja olisit jatkossa sovhoosin työmies

no esim. sen että kuka saa metsästää sun mailla tai että kylvetäänkö tnä kevännä ohraako vaiko kauraa
Sen, kuka mun mailla saa metsäsätää, määrää paikallinen metsästysseura, jolle olen oikeuden vuokrannut.
Ja sen, mitä kasvatan pelloillani, määräävät olosuhteet, en minä.
Ja lähes kaiken muun päättää joku epämääräinen ääliöporukka Brysselissä.

Jos sodasta selviäisin hengissä, niin olishan se aika järkky paikka. Tosiaan ei täältä kaikki pääsisi ihan niin vaan lähtemään pois. Omasta puolesta voin sanoa, että mieluummin kuolisin kuin antaisin Suomen Venäjälle. Mutta perheen takia täytyisi sitten tuotakin asiaa miettiä.

Tämä on juuri sitä mihin minä näen kansalliskonservatismin johtavan. Osa sitä jatkumoa. Isänmaallisuus on hyvästä, mutta se menee helposti väärällä tavalla liian pitkälle. Ja sitten aletaan nähdä vahvat johtajat parhaana vaihtoehtona. Tähän se sitten johtaa.

Itse kannatan globalisaatiota ja kapitalismia, joskin jonkin verran sitä pitää suitsia. Mutta periaatteessa kun maailma on samaa verkkoa, niin tämmönen vanhanaikainen militaristinen politiikka ei vaan kannata. Mutta kun ei tämä eri todellisuudessa oleva Putin siitä piittaa.

Kaikkea pahaa ei voi laittaa yhden ihmisen piikkiin. Putinin nousu tuohon asemaan on pitkäaikaisen kehityksen tulos. Hän luo suurimman uhan maapallolle sitten kylmän sodan. Valitettavasti sienipilven todennäköisyys on kymmenkertaistunut hänen aikanaan.

Ainoa toivo on Venäjän kansa. Nyt on heidän hetkensä pelastaa oma maansa ja maailma.

Vähän dramatisointia, mutta näin se on.

Yhteistyössä