Jos viimenen pilleri unohtui?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Systeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tää on muuten jännä.. usein sanotaan, että pillereiden lopettamisen jälkeen voi menn pitkäänkin, ennen kuin tulee raskaaksi (ja useillahan näin meneekin), niin sitten kuitenkin yhden pillerin unohtaminen vaikuttaisi raskaaksi tulemiseen.. Itse kerran aikanaan soitin nuorten neuvolaan, kun unohdin ottaa yhden pillerin, niin sieltä hoitaja sanoi, että yhden taikka kahden pillerin ottaminen ei vaikuta suuntaan eikä toiseen.. Tiedä sitten..

Joo viikko se on.. Jännä muuten et ku googletin sen tuoteselosteen, niin siinä oli, et ei kuukauteen saa käyttää muuta hormonivalmistetta ku alottaa tuon. Ja mä siirryin suoraan tuohon...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää on muuten jännä.. usein sanotaan, että pillereiden lopettamisen jälkeen voi menn pitkäänkin, ennen kuin tulee raskaaksi (ja useillahan näin meneekin), niin sitten kuitenkin yhden pillerin unohtaminen vaikuttaisi raskaaksi tulemiseen.. Itse kerran aikanaan soitin nuorten neuvolaan, kun unohdin ottaa yhden pillerin, niin sieltä hoitaja sanoi, että yhden taikka kahden pillerin ottaminen ei vaikuta suuntaan eikä toiseen.. Tiedä sitten..

No mä tulin raskaaksi vaikka olit hormonikuurilla puoli vuotta niin et ei menkkoja ollut ollenkaan... Et joo, kyllä mä otan tosissaan jos unohdan pillerin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Systeri:
Joo viikko se on.. Jännä muuten et ku googletin sen tuoteselosteen, niin siinä oli, et ei kuukauteen saa käyttää muuta hormonivalmistetta ku alottaa tuon. Ja mä siirryin suoraan tuohon...

Tuosta en tiedä.Itse kun vaihdoin pillerimerkkiä,niin toisen pystyi aloittamaan heti perään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Systeri:

Tuosta en tiedä.Itse kun vaihdoin pillerimerkkiä,niin toisen pystyi aloittamaan heti perään.

No on tuosta kuitenkin yli vuosi ku tuohon vaihdoin ja ei mitään ongelmaa tullut... Mu tjännä että lääkäri ei mitään siitä sanonut...

Huomasin yks aamu (tai poikaystävä huomas), kun pillereitä oli jäljellä enää kaks liuskassa, että lattialla pilleriliuskan vieressä oli pilleri, jonka olin unohtanu ottaa. Luultavasti pilleri oli unohtunut ottaa kolmanneksi viimeisenä päivänä liuskasta, eli kun huomasin tämän, otin tokavikana päivänä kaksi pilleriä. En sen jälkeen oikeen syönyt mitään, koska olin niin väsynyt ja nukuin, joten kun heräsin, niin mulla oli tosi huono olo. Oksensin (tosi vähän tosin, koska ei ollut oikeen mitään oksennettavaa) seitsemän tuntia sen jälkeen, kun olin ottanut ne kaks. Tänään söin viimeisen, ja huomenna pitäisi aloittaa uudet heti perään, ainakin niin sanottiin yasminelle-pillereideni ohjeissa. Mietimme kuitenkin, että kannattaisiko pitää se viikon tauko ja katsoa tuleeko kuukautiset.. Pelottaa, nyt ei todellakaan ole vielä lapsen aika. Voisiko joku vastata mahdollisimman nopeasti, onko juuri mitään mahdollisuutta, että olen raskaana? Kannattaako mun pitää se viikon tauko vai jatkaa seuraava liuska heti perään? Kolmanneks vikana (=unohduspäivänä, tosin en ole varma oliko se unohdus tämä päivä, mutta luultavsti oli) ja tokavikana päivänä tästä liuskasta olimme yhdynnässä poikaystäväni kanssa, mutta keskeytimme ne molemmat kerrat. (Tiedän, ettei se ole mikään ehkäisykeino!). Kuukautiseni pitäisivät alkaa seuraavana torstaina tai perjantaina, pitääkö mun vaan odottaa?? Pelkään, että stressaan asiaa niin paljon, että kuukautiset jää pois sen takia...

Yhteistyössä