Jos viitsisin, niin kertoisin teille mitä näin tänään vaatekaupassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
...mutten taida viitsiä, koska tiedän jo mitä siitä seuraa: olen kamala nipo, kyylä, vihaan kaikkien muiden lapsia paitsi omiani, jne :snotty: tai vaihtoehtoisesti provoilen.

Silläkin uhalla voisin kertoa teille tositarinan siitä, miten äiti (suht koht iäkäs, ei teiniäiti koska sitä joku kuitenkin kysyisi) oli noin nelivuotiaan poikansa kanssa ostoksilla, ja antoi lapsensa koskea ihan joka ikiseen vaatteeseen. Näki, miten poika tiputti lattialle kymmenkunta sukkaparia, muutaman vyön, paitoja henkareineen ja hiuskoristeita, muttei tehnyt mitään. Ei puuttunut asiaan, kun poika meni palosammuttimen kimppuun ja katseli muualle kun myyjä kävi sanomassa ettei siihen saa koskea. Ei välittänyt, kun lapsi meni kassatiskin taakse ja henkilökunnan tilaan, eikä reagoinut siihenkään kun poika kätteli mallinukkea sillä seurauksella että nukelta tipahti koko käsi lattialle.

Voisinpa mainita vielä siitäkin, että kaiken aikaansaamansa tuhon lisäksi äiti & poika eivät edes ostaneet kyseisestä liikkeestä mitään, mutta sitä te nyt ette ainakaan uskoisi, vaikka näin kävi, eikä se minun vikani ole

:xmas:

Kiitos tarinasta kuitenkin :D

Mä jäin miettimään omaa ostoskäyttäytymistäni ja sitten tuli ajatus, että miten jollain voi olla aikaa seurailla toisia ihmisiä kaupassa? Tykkään itsekin ihmisten seurailusta ja katselusta, mutta kaupassa olen varmaankin vain niin tavaroiden ja ostoslistani lumoissa, etten ehdi muita asiakkaita katselemaankaan.

Ja ma kerron, etta meidan naapuri otti tanaan aurinkoa 3kk:n ikaisen vauvansa kanssa. Vauvalla oli lyhythihainen body, ei hattua eikä varjoa. Auringonotto kesti n. kolme tuntia.

T: naapurikyyla

Kyllähän noita ihmisitä varmaan tapaisi joka kulmakunnassa, jos vain olisi viitseliäisyyttä ja aikaa heidän tekemisiään ( tai tekemättä jättämisiään) seurailla omien ostosten lomassa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:

Mä jäin miettimään omaa ostoskäyttäytymistäni ja sitten tuli ajatus, että miten jollain voi olla aikaa seurailla toisia ihmisiä kaupassa? Tykkään itsekin ihmisten seurailusta ja katselusta, mutta kaupassa olen varmaankin vain niin tavaroiden ja ostoslistani lumoissa, etten ehdi muita asiakkaita katselemaankaan.

Tuo miehenalku tuuppi mua aika tehokkaasti, kun katselin alerekkiä, ja sai siten huomioni :whistle: (tai lähinnä sen äidin näkymättömyys ja kuulumattomuus herätti mielenkiintoni).

Alkuperäinen kirjoittaja mancunian:
Ja ma kerron, etta meidan naapuri otti tanaan aurinkoa 3kk:n ikaisen vauvansa kanssa. Vauvalla oli lyhythihainen body, ei hattua eikä varjoa. Auringonotto kesti n. kolme tuntia.

:o Voi vauvan parkaa, ei kyllä olis itelle tullu mieleen pitää vauvaa suorassa auringonpaisteessa :/ Mulle itellekin tulee migreeni liiasta auringon ottamisesta...jotkut ei vaan ajattele..

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:

joskus ei vaan voi olla huomioimatta. :whistle:
joo..vapaa kasvatus on great!

No ainahan on mahdollista, että äiti ei todellakaan nähnyt tai kuullut mitä lapsi teki. Mulla on yksi kuulonäkövammainen tuttava (putkinäkö, eli jos tihrustaa jotain hintalappua, ei taatusti näe mitään muuta ympärillään olevaa, kuuro, eli ei kuule mitään mitä ympärillä tapahtuu) ja hänellä on 3 lasta. On siinä melkoinen hyörinä ja pyörinä aina käynnissä kun lapset säntäilevät edestakaisin ja kokeilevat kaikenlaista. Äitinsä ei todellakaan huomaa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:

:o Voi vauvan parkaa, ei kyllä olis itelle tullu mieleen pitää vauvaa suorassa auringonpaisteessa :/ Mulle itellekin tulee migreeni liiasta auringon ottamisesta...jotkut ei vaan ajattele..[/quote

jos näin todella tapahtui,vauva sai takuulla jo palovammoja ja auringonpistoksen..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ainahan on mahdollista, että äiti ei todellakaan nähnyt tai kuullut mitä lapsi teki. Mulla on yksi kuulonäkövammainen tuttava (putkinäkö, eli jos tihrustaa jotain hintalappua, ei taatusti näe mitään muuta ympärillään olevaa, kuuro, eli ei kuule mitään mitä ympärillä tapahtuu) ja hänellä on 3 lasta. On siinä melkoinen hyörinä ja pyörinä aina käynnissä kun lapset säntäilevät edestakaisin ja kokeilevat kaikenlaista. Äitinsä ei todellakaan huomaa mitään.

ehkä olen julma mutta mun mielestä on enemmän kiinni kasvatuksessa kuin näössä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja RumPus:
jos näin todella tapahtui,vauva sai takuulla jo palovammoja ja auringonpistoksen..

Voi olla. En tieda. Joka tapauksessa ihan normikaytanto taalla, Englannissa, etta vauvoja/pikkulapsia ei millaanlailla suojata auringolta.

Mä aina ihmettelen, et miten täällä palstalla aina on juttua et kaupoissa käy kauheita kauhukakaroita. Minä kun en ikinä (!) ole törmännyt. Ja olen elämäni aikana ihan kiitettävästi kierrelly kauppoja :D tai sit en vaan huomaa. Ei pitäis siitäkään johtua et omani olis ne kauhut, mä ku komentelen kyllä kun aihetta näen.

Minä olin tänään kaupassa kaverin kanssa, jolla on sama kasvatustyyli. Pyörittelin päätäni ja sanoin että jos meidän kauppareissut olis tuollaisia niin mulla olis tasan yks lapsi ja piuhat niskan takaa solmussa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:

:o Voi vauvan parkaa, ei kyllä olis itelle tullu mieleen pitää vauvaa suorassa auringonpaisteessa :/ Mulle itellekin tulee migreeni liiasta auringon ottamisesta...jotkut ei vaan ajattele..

Mä en uskaltanu meidän 9kk ikäistä viedä päivällä ulos ollenkaan. Täällä oli ainakin niin paahtava kuumuusa ja pelkäsin et lapsen iho palaa. Myöhemmin ku pahin paahde vähän hellitti niin käytiin pihalla. Mut lakki on aivan ehdoton ja ohkast vaatteet.
Kiljun isommillekki koko ajan et lakkipäähän ja juokaa juokaa. Pelkään auringonpistosta ja ihanpalamista ku ruttoa. (liikaa itsellä lapsuudesta kokemusta)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ikävää :( Ei varmasti ole kiva tuollainen näkö.
Mut mä en varmaan silloin uskaltais lähtä lasten kans kauppaan jos tietäisin et tekevät tuhoja.

Alkuperäinen kirjoittaja RumPus:

Voi olla. En tieda. Joka tapauksessa ihan normikaytanto taalla, Englannissa, etta vauvoja/pikkulapsia ei millaanlailla suojata auringolta.

:o olen sanaton.

Joka tapauksessa ihan normikaytanto taalla, Englannissa, etta vauvoja/pikkulapsia ei millaanlailla suojata auringolta.

Ja Turkin-lomilla brittivauvat ja -lapset tunnistaa punaisesta, palaneesta, kesivästä ihosta :|

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
mut eihän lapsia saa kieltää niille voi tulla paha mieli

Ei missään tapauksessa ;)
Saa vaikka nakella pehmikset kaupantädin päälle ja pyyhkiä lopuksi kasvonsa kalleimpaa luomukseen. ''kyllä toi meidän Nico on sit niin mahdoton'' (sillain imelästi sanottuna)

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
:o olen sanaton.

No taalla onkin Euroopan korkeimmat ihosyopaluvut. Ehka seuraava sukupolvi on jo viisaampi...

Muutenkin skandinaavina monet takalaiset lastenkasvatusjutut tuntuu ihan takapajuisilta ja oudoilta.

Yhteistyössä