Jos viitsisin, niin kertoisin teille mitä näin tänään vaatekaupassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuli muuten mieleen että Åbon kuvailema lapsi voisi hyvin olla meidän keskimmäinen (2-v) sillä erotuksella että minä vaan juoksisin perässä äänijänteitäni venytellen ja desibelirajoja rikkoen.... :snotty: :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ja Turkin-lomilla brittivauvat ja -lapset tunnistaa punaisesta, palaneesta, kesivästä ihosta :|

Juu. Olen monta kertaa sanonut, etta jos joskus minulla on lapsia, niin kasvatan ne missa tahansa muualla kuin Britanniassa... Vaikka muuten tykkaankin taalla asua, niin lapsi- ja teiniasiat tokkii todella pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Tuli muuten mieleen että Åbon kuvailema lapsi voisi hyvin olla meidän keskimmäinen (2-v) sillä erotuksella että minä vaan juoksisin perässä äänijänteitäni venytellen ja desibelirajoja rikkoen.... :snotty: :D

Kyseinen lapsi voisi olla varmaan ihan kenen tahansa leikki-ikäinen poika, mutta kyseinen äiti ei voisi olla ihan kuka tahansa...siis yleensähän reaktio on nimenomaan se, että juostaan perässä äänijänteitä venytellen :D

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Alkuperäinen kirjoittaja mancunian:
Ja ma kerron, etta meidan naapuri otti tanaan aurinkoa 3kk:n ikaisen vauvansa kanssa. Vauvalla oli lyhythihainen body, ei hattua eikä varjoa. Auringonotto kesti n. kolme tuntia.

T: naapurikyyla

:o Voi vauvan parkaa, ei kyllä olis itelle tullu mieleen pitää vauvaa suorassa auringonpaisteessa :/ Mulle itellekin tulee migreeni liiasta auringon ottamisesta...jotkut ei vaan ajattele..

Mä en uskaltanu meidän 9kk ikäistä viedä päivällä ulos ollenkaan. Täällä oli ainakin niin paahtava kuumuusa ja pelkäsin et lapsen iho palaa. Myöhemmin ku pahin paahde vähän hellitti niin käytiin pihalla. Mut lakki on aivan ehdoton ja ohkast vaatteet.
Kiljun isommillekki koko ajan et lakkipäähän ja juokaa juokaa. Pelkään auringonpistosta ja ihanpalamista ku ruttoa. (liikaa itsellä lapsuudesta kokemusta)

Me oltiin 4kk ikäisen vauvan kanssa suurin osa päivästä ulkona. Varjossa oli paljon viileämpää kuin sisällä talossa. Lisäksi tuuli aivan ihanan viileästi. Vauva viihtyi parhaiten ulkona.

Kerro lisää.

Kauniisti muotoiltuna minun mielestani Britannian nuoriso on paasaantoisesti todella torkeasti kayttaytyvaa punaniskaporukkaa. Ja sitten ihan alkeellisimmat jutut... Vauvat suositusten mukaan kylvetetaan vaahtokylvyssa joka paiva ja alle 3veet juovat taysmaitoa.

Ja vaikka olen lapseton, niin silti nama tuntuu todellakin 20 vuoden takaisilta ohjeilta.

Jos viitsisin, niin kertoisin teille mitä näin tänään vaatekaupassa.

En ollu onneks todistamassa... En varmaan ois malttanu pitää naamani kiinni. :kieh:

Löytykö mitään shopattavaa? Mä tein vaan heräteostoksena uuden kaulaketjun riipukseen ja uuden kelttiläisen sormuksen... Surkeet vaate- ja kenkävalikoimat. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Löytykö mitään shopattavaa? Mä tein vaan heräteostoksena uuden kaulaketjun riipukseen ja uuden kelttiläisen sormuksen... Surkeet vaate- ja kenkävalikoimat. :headwall:

Itselleni mun piti jotain ostaa...no, poika sai t-paidan, uimahousut, päiväkotitossut ja shortsit. Tyttö sai aurinkolasit, kahdet bikinit, tunikan, legginsit, shortsit ja hiuspinnejä. Mitäs minä sain...no, kevyemmän lompakon :snotty:

...mutten taida viitsiä, koska tiedän jo mitä siitä seuraa: olen kamala nipo, kyylä, vihaan kaikkien muiden lapsia paitsi omiani, jne :snotty: tai vaihtoehtoisesti provoilen.

Silläkin uhalla voisin kertoa teille tositarinan siitä, miten äiti (suht koht iäkäs, ei teiniäiti koska sitä joku kuitenkin kysyisi) oli noin nelivuotiaan poikansa kanssa ostoksilla, ja antoi lapsensa koskea ihan joka ikiseen vaatteeseen. Näki, miten poika tiputti lattialle kymmenkunta sukkaparia, muutaman vyön, paitoja henkareineen ja hiuskoristeita, muttei tehnyt mitään. Ei puuttunut asiaan, kun poika meni palosammuttimen kimppuun ja katseli muualle kun myyjä kävi sanomassa ettei siihen saa koskea. Ei välittänyt, kun lapsi meni kassatiskin taakse ja henkilökunnan tilaan, eikä reagoinut siihenkään kun poika kätteli mallinukkea sillä seurauksella että nukelta tipahti koko käsi lattialle.

Voisinpa mainita vielä siitäkin, että kaiken aikaansaamansa tuhon lisäksi äiti & poika eivät edes ostaneet kyseisestä liikkeestä mitään, mutta sitä te nyt ette ainakaan uskoisi, vaikka näin kävi, eikä se minun vikani ole

:xmas:

musta et yhtään nipo.. on tuo törkeetä käytöstä. oikeesti kottokaa muut peiliin.. eläköön vapaakasvatus, ja rikollisuus!!! tää on se suunta mihin mennään!! ei mitään sääntöjä.

Vaatekaupassa kun olen ollut töissä olen nähnyt kaikenlaista... mm. lapset (3-5 v) leikkivät liukuportaissa työtämällä sormiaan sinne portaiden väliin. Vanhemmat seisoo vieressä ja pohtii isän farkkujen kokoa (huoh!). Juostaan jäätelön kanssa rekkien välissä hippaa (kielsin, äiti katsoi murhaavasti, mutta kielsi sitten itsekin moisen toiminnan). Mallinukkeja kätteleviä ja halaavia lapsia en edes enää viitsi kieltää. Lapset tuskin saavat nukkeja rikki, korkeintaan elinikäiset traumat kun nuken käsi kopsahtaa päähän (joo, olen sadisti). Myös keskelle liikettä pissivän lapsen olen havainnut. Äiti ei "huomannut" mitään. Yleensä huomautan lapselle nätisti, että voitko lopettaa tuon, sillä vaatteet voivat mennä rikki/voit satuttaa itsesi. Mielestäni on parempi huomauttaa suoraan lapselle kuin mennä sanomaan äidille, että sanotko lapsellesi... Ja ne lapset uskoo paremmin kaupan tätiä;)

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
Mä aina ihmettelen, et miten täällä palstalla aina on juttua et kaupoissa käy kauheita kauhukakaroita. Minä kun en ikinä (!) ole törmännyt. Ja olen elämäni aikana ihan kiitettävästi kierrelly kauppoja :D tai sit en vaan huomaa. Ei pitäis siitäkään johtua et omani olis ne kauhut, mä ku komentelen kyllä kun aihetta näen.

Oon nähnyt kauhuvanhempia. Eli annetaan pentujen juosta parkkipaikalla ja nousta autosta jo ennen ku ollaan tyyliin auto parkkeerattu. Oon nähnyt tsiljoona läheltä piti-tilannetta, hyvä ettei pennun henki ole lähtenyt. Ja en ees käy nykysellään noissa automarketeissa, vaan Lidlissä (ei onneks lapsiperheitä paljon käy lasten kera). Ja joka ikinen kerta kun käyn marketista ostamasta jotain, mitä tarvitsee ja muualla ei ole, niin aina näen yhden läheltä piti-tilanteen..

Eli se, että näkee kauhuihmisiä, ei meinaa sitä että kävis usein jossain. Ei tartte ku kerran kohalle sattua.

aikoinaan kun olin yhdessä kaupassa siivoomassa remontin jälkiä, eli siivoilin siellä päivisin kaupan aukioloaikana, tulin siihen tulokseen et kaupoissa käy kahdenlaisia lapsia..

1. tuhmia
2. kilttejä

nämä tuhmat oli niitä joita kokoajan kiellettiin, ja ohikulkijat paheksuivat kun kokoajan vanhemmat joutuivat komentamaan, kun sen siis kuulivat

ja kiltit oli niitä joille ei tarvinnut sanoa käytöksestä, kulkivat ilman komentelua kaupassa..

arvatkaa kummat näistä lapsista sotki kaiken kaupassa?

leluosastolla oli aukirevittyjä paketteja piilotettu hyllyjen alle, lankakerät lentelivät pitkin lattioita yms

Itsekin yks pv oltiin tos pihan hiekkalaatikolla ja naapurin n.1,5-vuotias oli myös siinä äitinsä kanssa. Tää naapurin pikkulapsi alkoi heittää hiekkaa meidän lasten päälle. Lapseni kielsi, et ei saa heittää. Jatko vaan heittämistä ja äitinsä katseli vierestä, eikä sanonut mitään. Mehän lähettiin siitä samaa matkaa, ku oltiin laatikolle tultu keräilemään kukkia.

Ihme tyyppejä tollaset, jotka ei osaa kieltää niitä lapsiaan. Sellaset lapset kasvaa kyllä melko kieroon.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Kiitos tarinasta kuitenkin :D

Mä jäin miettimään omaa ostoskäyttäytymistäni ja sitten tuli ajatus, että miten jollain voi olla aikaa seurailla toisia ihmisiä kaupassa? Tykkään itsekin ihmisten seurailusta ja katselusta, mutta kaupassa olen varmaankin vain niin tavaroiden ja ostoslistani lumoissa, etten ehdi muita asiakkaita katselemaankaan.

Mä voin kertoa miten joillain on aikaa seurailla muiden riiviöiden käyttäytymistä kaupoissa, eikä vaan olla lumoutuneena kauppalistaansa.
Mulla on omat muksut aina mukana, joten seuraan heidän tekemisiään ja estelen ettei mitään tuhoja tapahtuisi. Silloin väkisinkin näkee ja kuule jos muiden muksut singahtelee ympäriinsä.
Ja varsinkin jos omat lapset näkee jonkun toisen muksun tekemässä niitä itseltä kiellettyjä asioita, niin pienet suut alkaa kertomaan "mutta miksi toi poika/tyttö saa koskea noihin?"

Alkuperäinen kirjoittaja RumPus:
jos näin todella tapahtui,vauva sai takuulla jo palovammoja ja auringonpistoksen..

Voi olla. En tieda. Joka tapauksessa ihan normikaytanto taalla, Englannissa, etta vauvoja/pikkulapsia ei millaanlailla suojata auringolta.

Hopsis. Kylla ainakin meidan kulmilla ja mun tuttavapiirissa suojataan. Taallahan laitetaan aurinkorasvaa ihan pienillekin suomen tavoista poiketen.

Kerro lisää.

Kauniisti muotoiltuna minun mielestani Britannian nuoriso on paasaantoisesti todella torkeasti kayttaytyvaa punaniskaporukkaa. Ja sitten ihan alkeellisimmat jutut... Vauvat suositusten mukaan kylvetetaan vaahtokylvyssa joka paiva ja alle 3veet juovat taysmaitoa.

Ja vaikka olen lapseton, niin silti nama tuntuu todellakin 20 vuoden takaisilta ohjeilta.

Asutko sa jossain estatessa vai? Jos sun tuttavat kylvettaa vaahtokylvyssa joka paiva, se ei tarkoita, etta suositukset nain sanovat!

Yhteistyössä