JOS voisit valita, ottaisitko yhden lapsen vai kaksoset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mietin tässä, kun yhdelle tutulle on tulossa kaksoset. Hän hehkuttaa kuinka etuoikeutettu on kun saa kaksoset (se kun on niin harvinaista), eikä ymmärrä ollenkaan miten joissain kirjoissa kirjoitetaan, että elämä kaksosten kanssa voi olla alussa todella rankkaa.

Jos tuollaisen asian voisi valita, niin ottaisin kuitenkin vain yhden lapsen kerralla. Ihan oman jaksamiseni takia.

höh, anna nyt tuttusi hehkuttaa. onhan se upea asia siinä missä sen yhdenkin saaminen. tuplahuolet mut myös tuplaonnet :D

varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata , on minusta jotenkin niin .. utopiaa. anteeks.

Sama juttu. Mutta kun odotin ekaa, niin toivoin mielessäni kaksosia. Kun odotin tokaa, niin pelkäsin kaksosia. Olisin varmaan itkenyt, jos kaksoset olisi ollut tulossa.
Onhan se rankkaa, mutta sen tietää vain, jos on ennestään lapsia.
Mutta hengissä varmaan selviää.

Nyt saattaisin toivoakin kaksosia, kun mies on ilmoittanut, että seuraava jää viimeiseksi. En tiiä saanko sen päätä käännettyä. Itse toivoisin ehkä vielä neljännenkin...

No tällä kokemuksella olis ollu parempi saada samantien kaksoset. Toista lasta ei taida tulla... :(
Mutta tietenkin kaksi kerralla on raskaampaa, luulen. Tarkoitin vaan sitä, että olisin halunnut kaksi lasta.

No kyllä mä voisin kaksoset tässä vaiheessa elämää jo ottaakin, mutta olin kyllä itse kiitollinen kun sain esikoisen, ettei tullut kaksosia ja vielä toisenkin kohdalla ajattelin että se olisi ollut katastrofaalista jos olisi tullut yhden sijaan kaksi. Nyt kun on reippaasti kokemusta lapsista ja elämästä, tietää mitä se vauva-arki on, ja kun lapsetkin on isompia nyt, kyllä ne kaksoset voisi olla ihan kiva juttu jopa.

Ehdottomasti yksi kerrallaan kiitos! Hyvä ystäväni odottaa kaksosia parhaillaan. Heillä ongelmia lapsen saannissa ja hedelmöityshoidoilla saivat nämä odotetut pienokaiset sitten luvan tulla tähän maailmaan. Tätini joka on uskovainen totesikin tälle odottavalle äidille vitsinä"sen siitä saa kun taivaan isältä vauvaa rukoilee, tuleekin kerralla 2". Ja kyllä tämä äiti on enempi kuin onnellinen näistä tulevista pienokaisista.

En varmaan ikinä palautuisi siitä raskaudesta kun muutenkin pienikokoinen olen, mahtaa siinä mahanahka olla koetuksilla. Ei kiitos, mieluummin kärsin joka raskaudesta aikansa.

Yhden ottaisin kerrallaan. Pelkäsin itse tosi paljon raskauksien alussa, että jos saankin kaksoset. Meillä kaksosia on äidin ja isän puolella paljon, joten huoli olikin aiheellinen.

Mä aina ajattelin, että haluisin kaksoset. Kunnes sitten tuo eka syntyi. :D Olin ihan kiitollinen ekat puoli vuotta, että oli vain yksi. Senkin kanssa oli hulinaa...

Mut nyt mietin, millasta oliskaan, jos toinenkin olis syntynyt. Läheltä siis liippasi, odotin alunperin kaksosia. Ei sillä. Olen todella kiitollinen siitä, että tuo yksikin syntyi. Mutta silti...

Kahdella kaverilla on kaksoset, ja on kaksosissa omat ihanat puolensa mutta itse kolmen lapsen äitinä olen kyllä kiitollinen et on tullut yksi kerrallaan, kaksosten vauva-aika voi olla nimittäin aika väsyttävää. Tämäkin toki riippuu lapsesta/lapsista.

Kaksosia muuten syntyy Suomessa nykyään muistaakseni yli 800 paria vuodessa, ja määrä on hieman nousussa, että ei se sikäli kamalan harvinaista ole. Tsemppiä sille kaverillesi vaan kovasti. Tosin, itse olen lapsistani superonnellinen, muttei se liity pelkästään kaksosuuteen, vaan jokaiseen pieneensuureen persoonaan itsessään.

Meilla on kanssa 4 lasta mista viimeiset ovat kaksoset. vaikka raskausaika, synnytys ja vauva-aika oli helppo, silti ottaisin yhden lapsen kerrallaan. Minusta olisi vauvankin takia kivempi, etta tulisi yksi kerrallaan. En ma nyt silti usko, etta mitaan traumaa tuolle rauhaisammalle kaksoselle on jaanyt siita, etta kaksossisko syotettiin/hoidettiin aina ensin.

Yhteistyössä