Joskus mä mietin onko mieheni sittenkäämn appivanhempieni biologinen jälkeläinen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana

Vieras
Ovat nimittäin niin eri puista kuin olla voi!
Mieheni on hyvin antelias, antaa tarvitsevalle vaikka paidan päältään. Appivanhemmat sen sijaan haluavat haalia itselleen kaiken (minäminäminä) Kun saivat esim. perintöä yli 20 000?, eivät antaneet perheelliselle pojalleen (=miehelleni) siitä mitään vaikka raha olisi tullut tarpeeseen :o No, ilmankin pärjätään kyllä.
Itse asuvat ilmaiseksi (ei asuntolainaa ole koskaan ollutkaan, vesi ilmaista, eikä kahden hengen taloudessa paljon sähköäkään kulu), eivät harrasta mitään. Jos eivät ole töissä, kökkivät kotonaan keskellä ei mitään. Kyläilevät muutamia kertoja vuodessa, kun ovat kuulema koti-ihmisiä... Ja sen huomaa! Ajatusmaailma on hyvin hyvin mustavalkoinen.

Eilen kävimme heillä. Meillä on 3 vauhdikasta poikaa (eivät mitään termiittejä, mutta tiedättehän alle kouluikäiset ;) ). Mihinkään lapset eivät saa koskea ja anoppi juoksee luuttu kädessä lähes koko ajan. Jopa tiskipöydän kiillotti ainakin 3 kertaa kyläilymme (4h) aikana! Esillä on paljon koriste-esineitä, joita täytyy nostella ylös ettei kuopus niitä hajottaisi. Sitten jotain ruokaa tippui yhdeltä lapselta lattialle, ja anoppi sanoi "eihän meillä muuten likaiset lattia olet, kun ei ole koiraakaan sisällä". Lue=teillä on aina niin sotkuista kun kaksi koiraa sisätiloissa.

Sitten tuli puhetta asumisesta. Anoppi ei ymmärrä kuinka tärkeitä kaverit ovat lapsille, siksi emme halua tässä vaiheessa elämää muuttaa "korpeen" kun nyt kaikki lasten kaverit ovat kivenheiton päässä. Anoppi sanoi, ettei ennenkään (hänen lapsuudessaan vuonna kivi ja miekka) kavereita nähty kuin koulussa... jep, asumispaikkammekin on aivan väärä vaikka okt onkin.

Mieheni erehtyi puhumaan erästä hankinnastaan, joka on piirun verran parempi kuin appiukon vastaava (ei vertaillut niitä millään lailla). Anoppi sanoi, että "kyllähän X ostaa sitten uuden, jollei tuo ole hyvä". Lue= meillä on niin paljon pätäkkää, että tuollaiset hankinnat eivät tunnu missään.

Siis mistä ihmeestä mieheni on perinyt kiltteyden, vaatimattomuuden ja avuliaisuuden, kun vanhemmillaan ei sitä ole?!

Mulla tuli semmoinen olo kirjoituksestasi, että onkohan asia oikeasti noin, vai luuletko sen vain olevan noin? Kun jokaisen anopin lauseen jälkeen kirjoitit sen "lue", eli käännätkö anopin sanomiset itse huonoiksi?

Voisitkohan antaa heidän elää omaa elämäänsä, ja keskittyisit itsekin omaasi? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Mulla tuli semmoinen olo kirjoituksestasi, että onkohan asia oikeasti noin, vai luuletko sen vain olevan noin? Kun jokaisen anopin lauseen jälkeen kirjoitit sen "lue", eli käännätkö anopin sanomiset itse huonoiksi?

Voisitkohan antaa heidän elää omaa elämäänsä, ja keskittyisit itsekin omaasi? =)

Peesi. Tämä tuli minullekin mieleen. Mielestäni tuossa ei ollut mitään pahaa. Se vain särähti korvaan, että anoppi ja appiukko haluavat elää tavallaan ja se ei oikein tunnu sinusta hyvältä (esim. se, etteivät he halua haalia materiaa ympärilleen ja ovat koti-ihmisiä).

Mä vihaan mun anoppia ja appiukkoa niin, että jos lapseni eivät olisi heihin kiintyneitä, toivoisin heidän kuolemaa, piste!

Huorittelut, haukkumiset, selän takana puhuminen, jopa töniminen ja kaiken huipuksi juominen, kun lapseni oli hoidossa ja itse 300km päässä ovat minulle tarpeeksi hyviä syitä vihaan!!

Otan osaa...

Mistä perintö tuli? Joutuvat kuule itse maksamaan siistä ihan kivan veron. Onko miehelläsi sisaruksia vai odototko, että päsette yksin perimään nämä säästeliäät appivanhemmat?

20 000 euroa ei kuule ole edes perintönä paljon. Siitä maksettava vero on iso, joten säästöön jää jonkin verran, mutta ei mielestäni edes kovin paljon. Ehkä heillä on jotain suunnitelmia esim. lastenlasten koulutukseen/harrastuksiin tmv. tai ovat aikoneet vaihtaa autoa tai ostaa jotain isompaa. Minusta ei kuulosta mitenkään kummallisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Peesi. Tämä tuli minullekin mieleen. Mielestäni tuossa ei ollut mitään pahaa. Se vain särähti korvaan, että anoppi ja appiukko haluavat elää tavallaan ja se ei oikein tunnu sinusta hyvältä (esim. se, etteivät he halua haalia materiaa ympärilleen ja ovat koti-ihmisiä).

Samoja ajatuksia täälläkin...

Mä en peesaa muussa, kun että kukin eläköön tavallaan. Eipä tarvii myöskään anopin ja appiukon puuttua esim. asumisvalintoihin. Mua ärsyttää myös tollanen vihjailu tyyliin "kun ei ole koiriakaan sisällä". ARGH! Veemäistä on myös tommonen "eipä sillon meilläkään lapsuudessa ollut" -tyylinen puhe. Jotkut vanhemmat ihmiset ei tunnu älyävän sitä, että maailma kehittyy ja ihminen sen mukana. Miksi ihmeessä nykyaikana pitäisi elää alkeellisesti ja samalla tavalla kuin joskus sata vuotta sitten, jos kerta elämä on nykyajan käytännöillä monin verroin mukavempaa, sosiaalisempaa ja turvallisempaa kuin ennen vanhaan?

He nimenomaan haalivat sitä materiaa ympärilleen! Mutta vain itselleen. On uusi talo, uudet autot jne. Koskaan eivät kysy, tarvitsisimmeko me jotain. Heillä todellakin olisi varaa edes joskus muistaa myös poikaansa. Perintö tuli ihmiseltä, joka todennäköisesti olisi antanut suurimman osan miehelleni (anoppini vihasi tätä ihmistä, mieheni rakasti), mutta äkkikuoleman takia testamentti jäi tekemättä.

Meillä ei ole mitään heidän elinympäristöään vastaan, mutta HEIDÄN mielestään meidän kuuluisi asua ja elää kuten he.

En ainakaan itse odota vanhemmiltani / appivanhemmiltani mitään lahjoituksia.
mut voitahn sä vaikka alkaa vihjaileen että sitä ja tätä tarvis saada.... jos kerta oot sistä mieltä että heidän kuuluisi teille jotain ostella..

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
jos kerta oot sistä mieltä että heidän kuuluisi teille jotain ostella..

Ei tietenkään kuulu, mutta tuollainen ahneus tuntuu vain kummalliselta. Etteivät ainoalle lapselleen mitään...
Anoppi tuumasi perintösummasta, että "tuli vähemmän kuin oletin"!! Siis ei ollut missään tekemisissä tuon vainajan kanssa, mutta annas olla kun ihminen on kuollut niin johan alkaa kiinnostamaan...

Jokainen tietysti tuulillään, mutta itse en voisi olla antamatta PALJOSTA (eikä heillä läheskään kaikkea ole pelkällä työllä ansaittu) myös lapsilleni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
He nimenomaan haalivat sitä materiaa ympärilleen! Mutta vain itselleen. On uusi talo, uudet autot jne. Koskaan eivät kysy, tarvitsisimmeko me jotain. Heillä todellakin olisi varaa edes joskus muistaa myös poikaansa. Perintö tuli ihmiseltä, joka todennäköisesti olisi antanut suurimman osan miehelleni (anoppini vihasi tätä ihmistä, mieheni rakasti), mutta äkkikuoleman takia testamentti jäi tekemättä.

Meillä ei ole mitään heidän elinympäristöään vastaan, mutta HEIDÄN mielestään meidän kuuluisi asua ja elää kuten he.

Mikä ihmeen velvollisuus heillä muka on antaa rahaa/tavaraa/tms jo aikuiselle lapselleen???
Mä en kehtais edes olettaa tollasta...
Tottakai he hankkii tavaraa itselleen,itselleenhän he sitä rahaa tienaakin vai meinaatko että he käy töissä että voivat ostaa teille kaikkea kivaa...
AAARRRGGGHHH!!!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Tottakai he hankkii tavaraa itselleen,itselleenhän he sitä rahaa tienaakin vai meinaatko että he käy töissä että voivat ostaa teille kaikkea kivaa...
AAARRRGGGHHH!!!

Tuossa aiemmin jo kirjoitin, että koko heidän omaisuutensa ei ole pelkällä omalla työnteolla, hiellä ja verellä hankittua.

Ei tietenkään kuulu, mutta tuollainen ahneus tuntuu vain kummalliselta. Etteivät ainoalle lapselleen mitään...

Jokainen tietysti tuulillään, mutta itse en voisi olla antamatta PALJOSTA (eikä heillä läheskään kaikkea ole pelkällä työllä ansaittu) myös lapsilleni.

Kukahan tässä nyt ahne on???
Sais ap katsoa tosi tarkaan sinne peiliin ennenkuin appivanhempiaan ahneeksi alkaa sanomaan...

Sitten kun appivanhemmat kuolee niin saahan miehesi sitten perintöä jos kerran ainoa lapsi on vai etkö jaksaisi odottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
Kukahan tässä nyt ahne on???
Sais ap katsoa tosi tarkaan sinne peiliin ennenkuin appivanhempiaan ahneeksi alkaa sanomaan...

MINÄ en heidän rahojaan tarvitse (kiitos oman työni). En vain voi käsittää, että paha ei todellakaan anna paljostakaan.

MINÄ en heidän rahojaan tarvitse (kiitos oman työni). En vain voi käsittää, että paha ei todellakaan anna paljostakaan.

No sun mieskö vanhempiensa rahaa tarvitsee,eikö hän ole töissä?
Vai kenelle appivanhempien (pahan) pitäis antaa paljostaan ja MIKSI???

Alkuperäinen kirjoittaja vielä ihmettelen:

Sinä et siis antaisi lapsellesi rahaa vain siksi, että rakastat häntä/haluat että hänelläkin olisi taloudellisesti helpompaa/ihan muuten vain?

Sinä et siis antaisi lapsellesi rahaa vain siksi, että rakastat häntä/haluat että hänelläkin olisi taloudellisesti helpompaa/ihan muuten vain?

Miksi minut tähän sekoitat? Oli kyse sun appivanhemmista.
Miksei sun mies ihmettele omille vanhemmilleen tätä asiaa,odottaako hän heiltä rahaa,miksei vihjaile tai sano suoraan että antakaa rahaa että vaimo saa rauhan...

Ahneelle ei mikään riitä, se on aika tympeää. Ei kannata ainakaan siitä katkeroitua ja olla lainkaan ihmeissään. Ymmärrän, mitä tarkoitit kirjoituksellasi sanoa, vaikka kaikki takertui siihen, että olisit rahaa vailla anopiltasi ja apeltasi. En tiedä, ovatko appivanhempasi hirveän ahneita, vaikka outoa tuo perinnön kommentoiminen tuolla tapaa on.

Kyllähän mullakin äiti (jolla on useiden kymmenien miljoonien eurojen omaisuus isäni kanssa) havittelee perintöä eräältä kaukaiselta sukulaiseltaan, jolla ei ikää kovin paljoa enempää ole kuin äidillänikään. En jaksa ymmärtää tallaista, ja jotkut vielä ihmettelee, miten "raha tuleee rahan luo".

Eivät miehesi vanhemmat ole vastuussa antaa rahaa teille tai meihellesi. Ehkäpä he pitävät hyvänä sitä, että yritätte tulla toimeen omillanne. Ei ole miehenikään appivanhemmat verellä ja työllä kaikkia rahojaan hankkineet. Jokainen elämme omaa erilaista elämäämme.

Meillä on vanhemmat jonkin verran rahallisesti ennemmin auttaneet, opiskeluaikanani lähinnä. Kuitenkin nyt on kääntynyt niin, että pikkusisarukset, jotka asuvat vielä kotona, saavat rakkauden ja hellyyden sijasta pelkkää rahaa. Tuskin kovin ihana asia pidemmän päälle. Itse en odota perintörahoja, en voi tietää, ken ensinnä kuolee. Lisäksi ei kiinnosta suuret setelit.

Älä täytä sydäntäsi kateudella, katkeruudella, vaikka elämä ei välttämättä mielestäsi olisi oikeudenmukainen. Jos saat olla esim. terve, on se suurempi rikkaus kuin minkäänlainen rahasumma. :flower:

Ap nyt sitten näpsänä tyttönä päättelet, ettei miehesi vanhemmat rakasta häntä, kun pahoina ihmisinä eivät anna paljostaan.

Toisaalta taustalla voi olla esim. oma ikävä suhtautumisesi appivanhempiin tai löyhä rahankäyttösi. Vanhemapani antaisivat rahaa mielellään veljelleni, mutta hänen tyttöystävänsä lievästi löyhäkätinen suhatutuminen rahaa "hidastaa" kovin innokasta rahan antamista...

Appivanhemapsi käyttäköön omat rahansa niin kuin itse haluavat, ei niitä ole sinulle tarkoitettu :)

Vanhemapani antaisivat rahaa mielellään veljelleni, mutta hänen tyttöystävänsä lievästi löyhäkätinen suhatutuminen rahaa "hidastaa" kovin innokasta rahan antamista...

Itse olen hankintani, turhat tai tarpeelliset omilla rahoillani tehnyt. Koskaan ei olla heiltä mitään pyydetty, ruinattu tai lainattu.
Ja mitä meidän väleihin tulee, ne ovat aina olleet hyvät. Eilinen kyläily nyt vain alkoi korpeemaan siihen malliin, että tämänkin asia alkoi kismittää.

Emme onneksi ole mielipiteinemme yksin :)

Yhteistyössä