Joskus on raskasta olla äärimmäisen eläinrakas ihminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eläinrakas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Eläinrakas"

Vieras
Tällä viikolla eräänä päivänä kävellessäni töihin näin autotiellä makaavan kuolleen oravan. Auto oli mitä luultavimmin ajanut sen oravan päältä, koska se orava oli ihan litteä, vain tuuhea häntä oli vahingoittumaton. Kun sitten tulin töistä kotiinpäin, niin se orava makasi suojatien vieressä selällään jalat eri suuntiin osoittanen ja sen mahassa oli kaksi isoa reikää. Siinä lähellä puissa oli naakkoja, jotka olivat luutavasti kiskoneet sen oravan siihen jalkakäytävälle ja alkaneet syömään sitä.

Jotenkin sitä toivoisi, että en olisi niin eläinrakas kuin mitä olen, koska minulle tuli todella ahdistunut olo sen oravaraukan puolesta, kun ajattelin, että joku tunteeton paskiainen oli ajanut sen päälle tiellä eikä ollut pysähtynyt odottamaan että se orava pääsee juoksemaan tien yli rauhassa. Toivon vain, että se orava on kuollut heti, ettei sen ollut tarvinnut turhaa kitua ennen kuolemaansa.

Sen lisäksi tunsin hirveää vihaa niitä naakkoja kohtaan, koska ne kehtasivat syödä sitä oravaa. Eikö se orava ollut kärsinyt jo tarpeeksi auton alle jäädessään, pitikö niiden naakkojen vielä ruveta syömäänkin sitä???

Aika outo käsitys sinulla eläinrakkaudesta. Sinä säälit sitä oravaa, kun se jäi auton alle mutta vihasit naakkoja, jotka söivät sen raadon. Pitäähän niiden naakkojenkin saada syödä ja eihän sillä enää sille oravalle ole väliä sen kuoleman jälkeen, että jääkö se luontoon mätänemään vai syövätkö jotkut toisen eläimet sen ruumiin.

Niitä oravia kun ei aina pysty väistämään kun ne alle juoksevat. Ja mites se sun ääretön eläinrakkaus ei niihin naakkoihin ulottunut, oisko niiden pitänyt nälkään kuolla?

No oliko niiden naakkojen pakko syödä sitä kuollutta oravaraukkaa??? Minä en hyväksy lihansyöntiä ja minusta ihmisten eikä minkään eläimen pitäisi syödä lihaa, varsinkaan jonkun auton alle jääneen oravaraukan lihaa! Vai hyväksyisitkö sinä sen, että vaikka sinä jäisit auton alle ja kuolisit, niin jotkut eläimet tulisivat syömään sinun ruumiin???

Aito eläinrakas hyväksyy luonnon kiertokulun. Oravasta oli näin hyötyä muille eläimille. Sinun mielestäsi siis pitäisi kaikki uhanalaisetkin lihansyöjät ampua sukupuuttoon koska syövät lihaa?

Aito eläinrakas hyväksyy luonnon kiertokulun. Oravasta oli näin hyötyä muille eläimille. Sinun mielestäsi siis pitäisi kaikki uhanalaisetkin lihansyöjät ampua sukupuuttoon koska syövät lihaa?

Kyllä, KAIKKI lihaa syövät eläimet pitää ampua koska minä en hyväksy lihan syöntiä! Minä olen erittäin eläinrakas, mutta rakastan vain kasveja syöviä eläimiä, kuten oravia.

Toi juttus kuulostaa naurettavalta sen suhteen, kun sanoit olevasi OIKEIN eläinrakas. Miä tuppaan olee eläinrakas, ja ihan todella sitä yritän olla ja kantaa eläinten oikeuksia yllä, mutta ei sentään naurettavuuksiiin mennä, se on ravintoketjun kulkuu se tommonee.
Se on naakan ravintoa se orava, ja oravakaan kun ei ole vain kasvissyöjä, se syö linnunpoikasia ja -munia. Ei tää mailma pyöris silleen, jos oikeesti kaikki oltas kasvissyöjiä. Meiltä loppus yksinkertasesti vaa ravinto, ja tila loppus, ku meitä ois niin paljon.
Ja tohon ei sen enempää, koska ravintoketjuihin yms ei voida hirveemmin, saati niin radikaalisti vaikuttaa. Ja ymmärrän jos säälit oravaa, kun sen ruumista syötiin, mutta hei, se kuuluu elämään yea? Orava oli kuollut, se ei tuntenut mitään ja sillä ehkä on paikka siellä oravien taivaassa. Etkä oikeastaan voisi verrata ihmistä noin oravaan.. Ja tiesitkö, että orava itse on saattanut juosta vain yht'äkkiä auton alle ( niin käy ), ja sitä ei vain kerkeä väistää. Älä hauku siis välttämättä viatonta ihmistä paskiaiseksi :P
Ja ehe, jeesustelen tässä nyt taas mutta kuulostaa hyvin töykeeltä noi kymmenet huuto ja kysymysmerkit tuol.. älä hei pillastu :D

Mut sinuna yrittäisin ymmärtää tän maailman menon, oikeesti.

"Tunteeton paskiainen ajoi yli", no eipä siinä parane paljoa äkkijarrutusta tehdä yhden oravan takia, jos takaa tulee toinen auto.
Mutta mä olen siitä tarkka etten jätä kitumaan mitään lintua jota olen autolla tönäissyt, eli ajan takaisin ja liiskaan sen autolla kuoliaaksi, jos ei ole joku vilkasliikenteinen pikatie.

Mutta mua on tuo luonnon kiertokulku alkanut viime aikoina ahdistamaan: poloiset metsäneläimet, maata jossain kolossa kirppujen ja itikoiden syötävänä, sit aamulla lähteä saalistamaan ilman mitään takeita ruuan saamisesta, sit joku kärmes tai muu peto vaanii, sit talvella hytistä koivet jäässä...:( Mä voisin ottaa kaikki metsän oravat ja ketut meidän sohvalle löhöämään ja syöttäisin niille jotain herkkuruokaa. :rolleyes:

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="nadia";30079244]echo olet herttainen. :D eläimet on kyllä ihania. <3[/QUOTE]

Juu mut parittelemaan saisivat lampsia muualle. Joku roti se on meidänkin huushollissa oltava. :attn:

Yhteistyössä