M
muisto menneisyydestä
Vieras
No olipas kiva. Mun nuoruuden suuri rakkauteni soitti juhannuksena ja vaihdettiin kuulumisia. Ei oltu vuosiin pidetty yhteyttä. Se sinkkuili edelleen ja kertoili sitten miten ei ollut sopivaa naista löytänyt. Sanoi että tietää mitä minussa menetti, kukaan ole häntä rakastanut niinkuin minä. Luetteli vielä rimpsun ominaisuuksia minkälainen naisen pitäisi olla, ja tietysti se oli ihan kuin olisi minut kuvaillut. Tosin tietämättään, olin meidän seurusteluaikaa nniin nuori ja viaton, ihan erilainen mitä nyt. Tietysti meillä synkkasi todella hyvin, tavallaan side meidän väliltä ei milloinkaan katkennutkaan, ainakin musta on tuntunut sille. Se selitti kuinka oli muuttunut ihmisenä, minä vaan myötäilin, vaikka näin hänet jo silloin sellaisena, siis tavallaan hän oli vain itse vasta löytänyt sen puolen itsestään. Noh, silloin kun erottiin , me ei pidetty enää yhteyttä, mä en kehdannut soitella, ero oli mulle muutenkin todella vaikea, muistan kun mietin et lähtisin sen mukaan heti uudestaan jos se vaan soittais ja pyytäis, vaikka mulla olis toinen. Noh, ajattelin sit silloin kuitenkin, et tää mies soittaa mulle varmasti sitten kun mulla on vakaa suhde ja lapsi, ja sekoittaa mun elämän. Ja niinhän se soittikin, nyt kun mulla on elämä kunnossa. Kumma olo. Onneks ei elämä sentään sekaisin mennyt, vaikka haikea olo niistä kivoista muistoista tulikin. Enkä edelleenkään aio soittaa hänelle, jos jouluna viestin verran tervehtisi.