Joskus tuo ukko sitten osaa ketuttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madicken04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Madicken04

Aktiivinen jäsen
26.11.2004
24 106
1
36
Olen ollut nyt kolme päivää 39 asteeseen heittelevässä kuumeessa, tänään neljäs päivä aluillaan. Kaikki nuo päivät olen ollut yksin kotona lapsen/lasten ja koiranpennun kanssa pitkääkin päivää. Kun lapset ovat tuon ikäisiä (2v ja 3v) niissä on vielä paljon kanniskeltavaa ja valvottavaa, koiranpentua täytyy käyttää usein ulkona jne eli aika raskaaksi olen tämän kokenut. Muutenkin heikko olo kun en kurkkukivulta ole pystynyt syömään kunnolla.

Eilen sitten erehdyin kysymään mieheltä jos hän voisi ottaa yämän päivän vapaata ja olla lasten aknssa. Kämppä tarvitsisi siivoamista, tytölle pitäisi käydä ostamassa sadeasu ja saappaat (olen katsonut liikkeen, mallin ja koot valmiiksi) eikä minusta ole noihin. Mies soitti pomolle ja sai vapaapäivän, lupasi sitten hoitaa nuo lapset, siivoamiset, ostosreissun ja päälle vielä koiran ja pyykitkin.

Kävin puoli yhdeltätoista tyytyväisenä nukkumaan ajatellen että nyt saan rauhassa nukkua niin pitkään kuin haluan, herätä valmiiseen aamupalapöytään eikä tarvi koko päivänä huolehtia mistään. =) Mies jäi hetkeksi pelaamaan x-boxia.

kun sitten aamulla koira alkoi pyydellä ulos ihmettelin kun mies ei meinannut herätä. Herättelyn tuloksena sanoi että on ihan poikki kun pelasi aamuviiteen asti! :o Eli aikas turha sanoa ihmiselle joka on vasta viideltä "päässyt nukkumaan" että nousepas nyt puoli kahdeksalta koiraa lenkittämään ja sitten olisi edessä lasten aamupalat. :headwall:

No, nyt olen sitten koiran lenkittänyt ja ruokkinut, lapsille annettu aamupalat, vaihdettu päivävaatteet ja ohjattu heidät leikkeihin, mies kuorsaa varmaan vielä monta tuntia... *huokaus* Eipä tästä vapaapäivästä sitten tainnut juuri iloa (minulle) olla, käytännössä hoidan kaiken yhtä yksin kuin aiemmin, erona vaan se että miehen nukkuessa meillä on kolmiosta yksi huone vähemmän käytössä ja lapsia pitäisi pitää hiljaisina mikä sekään ei ole niin helpoa kun ovat nyt käytännössä neljättä päivää sisällä ilman ulkoleikkejä. Niin ja onhan sekin ero että tänään sitä pitäisi vielä laittaa ruokakin vaikkei itse pysty syömään. Lapsille olisi ollut pakastimessa edellisten päivien ruokia valmiina, mutta nyt on mieskin syömässä.

Elikkä jos joskus vielä kipeänä ollessani täällä pohdin pyytää miestä jäämään kotii, muistuttakaa minua tästä päivästä!

Anna nyt niiden muksujen meluta niin paljon kuin ääntä lähtee. Ukkos ei ole vapaalla sen takia että saisi nukkua!! Ja ruuan se ukon kutale voi tehdä ihan itse....

meillä kyllä mies heräis(tai herättäisin) silti jos kerta on sovittu että vapaa otetaan sen takia että hän hoitaa hommat...viikonloppusinkin ukko saattaa pelata myöhään mutta jos on sovittu että nousee pojan kanssa klo 7 niin saa kyllä nousta vaikka ei olis ku tunnin nukkunu!!

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
siis miksi lapset pitäisi pitää hiljaisina ja poissa makarista?????

Siksi että nyt herätessään tuo on kiukkuinen kuin ampiainen ja loppupäivä menee niissä merkeissä. Varsinkin jos uskallan sanoa jotain siihen suuntaan ettei päivä mennyt nyt ihan suunnitelmien mukaan.

Jos taas jaksan vielä odottaa tunnin kaksi ja herättelen sitten hymyillen kahville niin mies on hyvällä tuulella jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Siksi että nyt herätessään tuo on kiukkuinen kuin ampiainen ja loppupäivä menee niissä merkeissä. Varsinkin jos uskallan sanoa jotain siihen suuntaan ettei päivä mennyt nyt ihan suunnitelmien mukaan.

Jos taas jaksan vielä odottaa tunnin kaksi ja herättelen sitten hymyillen kahville niin mies on hyvällä tuulella jne.

otan osaa, ei hääviltä vaikuta teidän kotielämänne

mies tekee mitä lystää ja sä alistut ja hyssyttelet lapsetkin ettei isi vaan suutu.....

Typerykseksi olen omanikin aikaajoin todennut:) ehkä vähän turhankin usein... mulla on takana ( ja edessä..) järkyttävä työputki, siis olen todella loppu sekä henkisesti että fyysisesti ja vapaata vain tämä päivä! Ukko alkoi jo illalla muistutella tekemättömistä kotitöistä: pyykit olis pestävä, näkyis olevan tiskiäkin, millos aattelit vessa pestä?! jne..

Jos osat vaihtuis, niin mitenhän tuo rutkale kommentoisi? olis ihan mielenkiintoista tietää:) Sinun asemassa kävisin nostamassa ukon korvista pystyyn ja painuisin itse punkan pohjalle!!

Oikeasti en vain voi ymmärtää tuon suhdetta tuohon tyhmään pelikoneeseen. Varmasti hän ihan hyvissä tarkoituksin silloin puoli yhdeltätoista ajatteli pelaavansa enää hetken ja tulevansa sitten nukkumaan. Ymmärrän vielä jos se hetki venähtää tuntiin tai jopa kahteen, mutta että aamuviiteen asti onnistuu pelaamaan vain siksi että menettää ajantajun??? :o Ei ymmärrystä ei.

Ja kun ei ole eka kerta tätä lajia. Siksi olisin kuvitellut että tietäen mihin tuo johtaa olisi voinut vaikka katkaista pelaamisen suosiolla silloin kun menin itse nukkumaan.

Ok, ei ole pelannut oikeastaan moneen kuukauteen tuolla ja varmaan tulkitsee sen niin ettei yksi yö nyt paljoa ole. Mutta vaan kun se yö sattuu tuollaiseen rakoon. :headwall:

Oikeasti en vain voi ymmärtää tuon suhdetta tuohon tyhmään pelikoneeseen. Varmasti hän ihan hyvissä tarkoituksin silloin puoli yhdeltätoista ajatteli pelaavansa enää hetken ja tulevansa sitten nukkumaan. Ymmärrän vielä jos se hetki venähtää tuntiin tai jopa kahteen, mutta että aamuviiteen asti onnistuu pelaamaan vain siksi että menettää ajantajun??? :o Ei ymmärrystä ei.

Ja kun ei ole eka kerta tätä lajia. Siksi olisin kuvitellut että tietäen mihin tuo johtaa olisi voinut vaikka katkaista pelaamisen suosiolla silloin kun menin itse nukkumaan.

Ok, ei ole pelannut oikeastaan moneen kuukauteen tuolla ja varmaan tulkitsee sen niin ettei yksi yö nyt paljoa ole. Mutta vaan kun se yö sattuu tuollaiseen rakoon. :headwall:

Sitä suuremmalla syyllä luulisi hänen omantunnontuskissaan nousevan ylös. En ymmärrä, en vaikka kuinka yritän. En hyväksyisi omalta puolisoltani. Enkä ainakaan alistuisi, en helevetissä. Anteeksi ruma kielen käyttö, mutta oikeasti Madicken04, minulla harmittaa ihan tosissaan sinun puolestasi :(

Miten sä nainen alistut tollaseen.....ei juma, meillä olis helvetti irti, jos noin mies toimisi. Kamala ukko, en voi muuta sanoo.
Nyt menet herättämään sen ja vaadit sitä toimimaan niin kuin
lupasi. Oma moka, kun valvoo....laita se vastuuseen, jos ei itse osaa. En voi ymmärtää tällästä. :o

Alkuperäinen kirjoittaja aapelus:
Madicken04, miksi alistut? Olet yhtä arvokas, kuin hänkin. Ei muuta kuin mies ylös ja sorvin ääreen. Voi hyvänen aika.

Yleensä olen näistä sanonut ja herättänyt ja edessä on ollut sen mukainen tappelu. Siksi tilanne onkin niin kiusallinen kun tiedän että hetken vielä hammasta purren saisin kaiken menemään rauhallisesti, tosin itseä tuo jäisi ottamaan päähän.

Kiusaus kyllä kova mennä saman tien punkkaan ja sanoa miehelle että on hyvä ja huolehtii katraasta loppupäivän.

Alkuperäinen kirjoittaja aapelus:
Madicken04, miksi alistut? Olet yhtä arvokas, kuin hänkin. Ei muuta kuin mies ylös ja sorvin ääreen. Voi hyvänen aika.

Yleensä olen näistä sanonut ja herättänyt ja edessä on ollut sen mukainen tappelu. Siksi tilanne onkin niin kiusallinen kun tiedän että hetken vielä hammasta purren saisin kaiken menemään rauhallisesti, tosin itseä tuo jäisi ottamaan päähän.

Kiusaus kyllä kova mennä saman tien punkkaan ja sanoa miehelle että on hyvä ja huolehtii katraasta loppupäivän.

Ei sinun tarvitse alistua myöskään siihen tappeluun. Se on alistamista, väkivallan yksi muoto. Ei hän ole sinun yläpuolellasi.

Näin itseasiassa juuri päätin tehdä, tykkäsi ukko sitten mitä hyvänsä. Ja saa itse kehitellä sapuskat miten lystää, olen loppupäivän lakossa lastenhoidosta ja kotitöistä! ;)

Palaan sitten vaikka illalla kertomaan miten kävi. Mukavaa päivää kaikille!

Näin itseasiassa juuri päätin tehdä, tykkäsi ukko sitten mitä hyvänsä. Ja saa itse kehitellä sapuskat miten lystää, olen loppupäivän lakossa lastenhoidosta ja kotitöistä! ;)

Palaan sitten vaikka illalla kertomaan miten kävi. Mukavaa päivää kaikille!

Minusta teet ihan oikein ja on kyllä todella lapsellista ja ala-arvoista, jos miehesi tuosta suuttuu ja tappelee. Anna hänen tapella yksin, jos kerran tappelututtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Ihmiset kohtelee just sillä tavalla kuin annat kohdella.

Aivan. Ja mikä kumman juttu se on, että jos äiti on kipeänä, ei se haittaa. Mutta jos mies on kipeänä, hän täysin kykenemätön huolehtimaan edes itsestään (karkea yleistys, mutta minä en ole törmännyt vielä siihen poikkeukseen joka vahvistaa säännön :D). Jos miehen oli tarkoitus olla kotona tänään huolehtimassa lapsistaan niin tehköön niin. Jos ei aikuinen osaa kelloa katsoa tai omasta valvomisestaan huolehtia niin kärsiköön väsymystä.

Ärsyttää ap sun puolestasi mutta älä ole lapanen!

Yhteistyössä