Jospa joku lukisi ja kommentoisi tai sanoisi jotain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vain yksi elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vain yksi elämä

Vieras
Minulla oli kaikki hyvin, ihana mies ja terve lapsi. Olimme onnellisia, pitkä ja vakaa liitto. Iloitsimme arjesta, matkustelimme, harrastimme, elimme elämää onnellisina ja terveinä. Toki joskus oli kinaa, mutta ei koskaan suurempaa riitaa. Elämämme oli turvallista ja onnellista. Rakkautta täynnä. Kaikki oli tyyntä ja rauhaisaa ja tasaista.

Katsoessani joskus elokuvaa, jossa puoliso sairastui tai kuoli, ajattelin aina, että tuo ei minua kosketa onneksi minua, vaikka itkin, koska aihe oli surullinen, oli silti helppoa vain sulkea tv ja ajatella, että onneksi meillä kaikki hyvin. Kun luin lehteä, jossa oli perheen tragediasta(mm. sairaus, jopa kuolema) ajattelin itkiessäni liikutuksesta, että onneksi meillä kaikki hyvin, saa olla kiitollinen.

Niin vain kävi, että pahin painajainen tuli kohdalle. Mies sairastui vakavasti. Matto vedettiin jalkojen alta, pahin painajainen kävi toteen. On epätodellista. Miksi meille? Miksi nyt? Oliko kaikki liiankin hyvin? Nyt edessä pelkoa, tuskaa, silti toivoakin. Lupaan tukea sinua mieheni, tuli mitä tuli, vannon ja lupaan, että tulet terveeksi. Minä seison vierelläsi joka hetki. Että kaikki olisi taas hyvin.

Kovasti voimia sinulle!!
Tuota samaa minäkin olen aina pelännyt ja pelkään. Kun sitä ajattelee että kaikki kostautuu jos asiat on liian hyvin :( Näinhän ei saisi ajatella, mutta aika ajoin pelottaa suunnattomasti.

Välillä todella pelottaa olla onnellinen.
Voiko onnea tosiaan saada liikaa ja viedäänkö se "ylimääräinen" onni aina tavalla tai toisella pois?

Minä elän perheeni kanssa juuri tuota onnellista elämää. Ja juuri sinun laillasi sydäntäni kylmää kuullessani ihmisiä/ perheitä kohdanneista tragedioista. Joskus herään yöllä ja ajattelen "Saanko olla se ihminen, jonka elämä jatkuu aina näin onnellisena? Voinko se olla juuri minä?".

Onneanne ette ole vielä menettäneet, mutta taistelu teillä on edessä. Voimia siihen.

Yhteistyössä