Jotain rajaa lahjojen "kerjäämisellekin"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hullu suku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hullu suku

Vieras
Että pistää oikein vihaksi äitini puolesta.
Äidin veljen tytär muutti omaan kotiin ja nyt sitten ollaan suvun voimin annettu ja autettu (mitä on siis pyydetty)
mitä omissa kaapeissa ylimääräistä, ehjää mutta käytettyä tavaraa.
Vaan tämän tytön äiti on päättänyt että minun äitini pitää ostaa heidän tyttärelleen kerroskattila tuparilahjaksi ja nyt ei siis kelpaakkaan ne jo käytetyt ehjät pyydetyt tavarat vaan lisäksi vielä tuo kattila ja uutena.
Oli oikein hinnakin tuo tytön äiti katsonut ja kehui siis minun äidilleni kuinka siellä ja siellä on niitä kattiloita eikä maksa kun vain 60e jos sinä sen nyt sieltä sitten haet kun seuraavan kerran meidän tyttäremme kotiin mene kun hän sen tarvitsee.

Äitini elää erittäin pienellä eläkkeellä josta osan hakee sossusta.
Nyt tuo äidin veli oli sanonut että seuraavaksi kun saat sossusta rahaa niin hae sitten heti se kattila tyttärellemme.
Äitini oli ihmeissään että eikö näin kalliiden hankintojen pitäsi olla ihan heidän oman perheen hankinta ja lahjapyyntöhän voi olla mutta sitähän ei ole pakko toteuttaa ja ei hänellä moisia varoja ole.

No nyt täällä suku tukkanuottasilla äitiini kun hän ei meinaa toteuttaa kerroskattila pyyntöä.
En voi kuin ihmetellä ja kauhistella että luulisi nyt jotakin rajaa jo olevan tässäkin asiassa vaan ei :(

Kuitenkin tytön molemmat vanhemmat ovat työelämässä joten ei nyt varmaan heidän elämä olisi kiinne jos ostaa omalle tyttärelleen vain 60e kerroskattilan,
vaan ei sitä kerjätään minun äidiltä ostettavaksi.

Erilaisia tapoja.
Meillä on tapana panna hattu kiertämään isompien ostosten suhteen. Esim veli kysyi taannoin että "missä on Tiitin vaihto-oppilasvuositili", kun hän laittaisi "oman osuutensa" maksupalveluun. Moista tiliä ei ole avattu, mutta monia muita on ...
sukulaisten matkoihin, ajokortteihin, remppoihin, jne isompiin hankintoihin.

Itseltäkin lähtee kuukausittain pieniä summia maksupalvelun kautta.
Ei kirvele kun nimenomaan aika pieniä summia... mutta tulee kivoja lahjoja kun kymmenet ihmiset niitä yhdessä keräävät.

:)

Erilaisia tapoja.
Meillä on tapana panna hattu kiertämään isompien ostosten suhteen. Esim veli kysyi taannoin että "missä on Tiitin vaihto-oppilasvuositili", kun hän laittaisi "oman osuutensa" maksupalveluun. Moista tiliä ei ole avattu, mutta monia muita on ...
sukulaisten matkoihin, ajokortteihin, remppoihin, jne isompiin hankintoihin.

Itseltäkin lähtee kuukausittain pieniä summia maksupalvelun kautta.
Ei kirvele kun nimenomaan aika pieniä summia... mutta tulee kivoja lahjoja kun kymmenet ihmiset niitä yhdessä keräävät.

:)

Ihanan sosiaalista toimintaa!

erikoiseksi tuon pyynnön,anteeksi käskyn tekee se että kun me olemme aikoinaan omaan kotiin asettuneet asumaan ei meitä auttanut kuin omat vanhempani ja isän suku. idin puoli teki heti selväksi että oma on valintasi muuttaa omilleen ja pärjää jos olet pärjätäksesi.

Ymmrtäisin jos kyse olisikin vastavuoroisuudesta vaan kun ei ole.

erikoiseksi tuon pyynnön,anteeksi käskyn tekee se että kun me olemme aikoinaan omaan kotiin asettuneet asumaan ei meitä auttanut kuin omat vanhempani ja isän suku. idin puoli teki heti selväksi että oma on valintasi muuttaa omilleen ja pärjää jos olet pärjätäksesi.

Eli olette päähän potkittuja reppanoita. Eikö kannattaisi miettiä mistä tuo johtuu, eikä vaan jäädä paikalleen makaamaan.

Sanokaa niille noin. Sanokaa, ettette ymmärrä miksi vähistä varoista pitäisi kallista ostaa, kun ette tekään jeesineet aikoinaan.

[QUOTE="vieras";25541779]Sairasta. Siis kerjätä noin kallista lahjaa ihmiseltä, joka joutuu käymään sossun luukulla. :O[/QUOTE]

Samaa sanoin äidille. Sanoinkin jo että anna niiden kaikessa rauhassa kerjätä ja et todellakaan toteuta sitä "toivetta"
Jotakin rajaa muutenkin, toive on toive mutta ei se mikään käsky ole että se pitää toteuttaa.
Hyvähän se että toiveita ja haaveita on.

Mun poika muutti jokin aikaa sitten omilleen tyttöystävän kanssa. Tein paketin johon laitoin yhden uuden edullisen kotimaisen kattilan ja kakkea muuta pikkutavaraa kynsisaksia myöten mukaan. Heillä on pikkiriikkinen asunto eikä kaapit tule olla tupaten täyten heti. Mitäs sitä sitten joululahjoiksi ostaa, jos kaiken saa jo heti.

Puhumattakaan siitä jos itsellä ei ole varaa. Ihan totta!! Nyt joko kolehti kiertään(ei, tollapuheella) tai unohtaa koko jutun ja puhuu oamlleen asiat selviksi, jotta ymmärtää. Avoimuus ennen kaikkea.

[QUOTE="tytteli";25541918]Mun poika muutti jokin aikaa sitten omilleen tyttöystävän kanssa. Tein paketin johon laitoin yhden uuden edullisen kotimaisen kattilan ja kakkea muuta pikkutavaraa kynsisaksia myöten mukaan. Heillä on pikkiriikkinen asunto eikä kaapit tule olla tupaten täyten heti. Mitäs sitä sitten joululahjoiksi ostaa, jos kaiken saa jo heti.

Puhumattakaan siitä jos itsellä ei ole varaa. Ihan totta!! Nyt joko kolehti kiertään(ei, tollapuheella) tai unohtaa koko jutun ja puhuu omalleen asiat selviksi, jotta ymmärtää. Avoimuus ennen kaikkea.[/QUOTE]

"omalleen"

Tässä maailmassa on niin paljon röyhkeitä ihmisiä, että jos niille antaa pikkusormen niin saa olla antamassa koko käden pian. Itse olin ennen päähän potkittu, nyt en enää todellakaan ole.

Sanotte suoraa, että on todella kohtuutonta pyytää tuollaista varattomalta ihmiseltä!

Osaako se tyttönen edes käyttää saati pyytää kerroskattilaa.. Ei mikään välttämättömin hankinta..

Itsellä on jäänyt myös se kuva että tytön äiti on se joka moista kattilaa pitää tärkeänä ja liekö koko tyttönen tästä mitään tietää.
Huvittavin tempaus oli se kun nyt aamulla äiti soitti että nyt veljensä oli keksinyt jos he kerää kolehtin johon kaikkien kuuluu osallistua jotta saa sen kattilan :D
Tosin olin varmaan ilkeä kun tein erittäin selväksi äidilleni että hänen ei ole mikään pakko kolehtiin osallistua ja toivon todellakin ettei edes osallistu. Ihan siitä syystä koska tämä on saanut minusta jo kohtuuttoman naurettavat mittasuhteet.
Ensin pakotetaan äiti ostamaan veljentytölle kattilaa ja kun et osta niin osallistut ainakin kolehtiin.
Toivon todellakin että äitini nyt saa sanan suustaan ja tekee veljelleen selväksi että jos moinen on niin tarpeellinen hankinta niin omat vanhemmat on se ensisijainen ja jokainen saa ihan itse osallistuuko moisiin kolehteihin.

Puhelin käteen ja diplomaattinen äänensävy mukaan. 'Olitte toivoneet 60e kattilaa, mutta varmaankin vahingossa osoittaneet pyynnön äidilleni. Tiesittehän hänen elävän eläkkeen varassa ja muutenkin hänellä on varmaan eri ajatuksen lahjasta sen arvosta. Mutta ehkäpä isäsi auttaa tässä lahjahankinnassa, joka varmasti on tarpeen, sitä en epäile. Me olemme kuitenkin jo melko paljon teitä suvunkin voimin autettu, joten palaamme näihin lahja-asioihin hieman myöhemmin. Kiitos ja näkemiin.'

Tosi törkeää. Miksi noin röyhkeästi moista vaativat? ovatko auttaneet sinua tai äitiäsi jotenkin? ostaneet sinulle tai sisarillesi jotain tai äidillesi tai hoitaneet teitä tai siis mistä kyse?

ja vaikka olisivat ostaneet sinulle jotain niin eihän noin sovi silti vaatia itselleen tai pennuilleen lahjoja. törkeää.
Todella röyhkeää.
Kun muutin omilleni, sain tuparilahjaksi mummolta jotain pientä: siivilää ym. Äidiltä ainakin keittokirjan. Tädiltä hänen vanhoja kivoja verhoja.

Pyyhkeitä, lakanoita jne. vein omani, joita olin saanut lapsena joululahjaksi. Myöhemmin saimme niitä lisää häälahjaksi. Huonekalut oli alussa jotain romuja toisten varastoista. Joitain ostimme lehti-ilmoitusten perusteella käytettynä.

Yhteistyössä