Jotenkin ahdistaa ajatus, että exällä, lapseni isällä on uusi nainen, siellä ne nytkin grillailee ja leikkivät pikkupikku perhettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

:S

Vieras
5v sitten erottu, eikä kummallakaan ollut ketään sen jälkeen, siellä se lapsi on nyt ollut exäni, exän nyxän kanssa koko päivän

Ovat seurustelleet kuukauden. Milloin tää olo lähtee pois??

Miksi se on aina exä joka "leikkii" pikkupikku perhettä? Mutta itse sitten uuden kumppanin kanssa ollaan niin yhtä joukkoa että :D Sori. Mua vaan aina jaksaa ihmetyttää.

No ensinnäkin kannattaa luopua kaikista katkerista ajatuksistaan, sekin on ihan oma valinta että haluaa rypeä katkeruudessa. Sitten toiseksi kannattaa miettiä, että miksi se on sinulta pois, että ex-miehesi on onnellinen? Ei se ole mitään leikkiä jos hän on löytänyt uuden kumppanin, miksi olisikaan?

Niin ja jos sinä löytäsit kumppanin, niin teillä olisi OIKEA perhe, ei mikään leikkipelleilyperhe? O_o Et ole tainnut päästä erostanne yli, mutta älä tee lastesi elämää vaikeaksi sen vuoksi. Jos tuo uusi suhde on ihan fiksu ja kiva mimmi, niin ole vain onnellinen miehesi puolesta. Onnellinen aikuinen on aina paras vanhempi lapsilleen. Katkeroitunut aikuinen ei yleensä samaan pääse...

Minä löysin eron jälkeen uuden kumppanin yllättävän pian ja olemme erittäin onnellisia. Exälläni meni pari vuotta kumppanin löytämiseen ja pelkäsin jo, ettei löydäkään ketään. Onneksi kuvaan asteli ihan mahtava nainen ja tunnelmat ovat nyt molemmin puolin rennompia.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Miksi se on aina exä joka "leikkii" pikkupikku perhettä? Mutta itse sitten uuden kumppanin kanssa ollaan niin yhtä joukkoa että :D Sori. Mua vaan aina jaksaa ihmetyttää.

Ihan samaa mieltä. Eihän se lapsi oo yhtään enempää äidin uuden kumppanin kuin isänkään uuden kumppanin. Että eiköhän siinä kumpikin samanlaisessa asemassa ole.

En ymmärrä mikä siinä ahdistaa.Minua ei ahdista yhtään että exällä on nainen ollut 5 vuotta elämässään,minulle on ihan sama huolehtiiko exä lapsista yksin vai jonkun muun aikuisen kanssa kun isällään ovat.Sitten ahdistaisi jos uusi nainen pistäisi tapaamisia vastaan kapuloita rattaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en halua ukkoa takaisin

Mut ahistaa että tää nainen leikkii nyt jotain äitipuolta :S

Miksi se sua ahdistaa? Millainen rooli hänen sitten pitäisi ottaa? Hänhän on poikasi isän uusi kumppani, se on sinun poikasi ja tämän naisen välinen asia millainen suhde heille tulee ja millaisen roolin hän siellä ottaa. Eikö se vain ole hyvä, jos hän tulee toimeen poikasi kanssa? Siitäkin täällä usein valitetaan, että etävanhemman uusi kumppani ei halua lapsia yhteiseen kotiin.

en halua ukkoa takaisin

Tympiäähän se on mutta anna leikkiä. Mukavempaa se on sun lapselles kuin se että se leikkis ilkeää äitipuolta. niin voi helposti käydä jos eksä rupee puuttuu uusiin kuvioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
en halua ukkoa takaisin

No eikö se ole vain hyvä asia että tämä nainen kohtelee sinun lastasi hyvin ja yrittää olla hyvä?

varmasti on,mutta tunteilleenhan ei voi mitään.

kuvittelisin, että mustakin tuntuisi pahalle.niin äärettömän typerää kuin se oliskin :ashamed:
mutta en varmaan osaisi välttyä noilta ajatuksilta kun miettisin mitä kaikkea mulla ja miehellä olis ollu ja sitte miehellä olis joku uus,jota ei vois edes periaatteessa vihata ja inhota kun ei olis aihetta mut kuitenkin jne.lapsellista,typerää,naurettavaa,joo.mut mä kuvittelisin tajuuvani jossain määrin tuon :ashamed:

tää johtuu varmaan siitä, että tähän asti exä on ollut nämä viikonloput lapsen kanssa kahdestaan ja nyt siellä onkin jokin nainen kokoajan . Kotiintullessa lapsi (6v) selittelee mitä kaikkea he on tehneet isin ja JONNAN kanssa.
Ärsyttää vaan ja tiedän että se on typerää, olisin tuolle naiselle varmaan hirveen tympee jos näkisin :D

..ahistaa että tää nainen leikkii nyt jotain äitipuolta :S

Eli oikeastaan kyse ei olekaan tuosta toisesta ihmisestä, vaan omasta riittämättömyyden tunteestasi äitinä? Kannattaa kuitenkin ajatella asiaa niin, että jos vaikka oma lapsi sanoisikin exännyxää äidiksi, se vain osoittaa että lapsella on hyvä olla ja hän luottaa kyseiseen ihmiseen. Kukaan ei kuitenkaan voi viedä äitiyttäsi pois. Adoptiolapsetkin etsivät biologisia vanhempiaan. Sitäpaitsi pahemminkin voisi helposti olla, äiti- ja isäpuolista kerrotaan ikäviäkin tarinoita.

Mitä jos näin alkuun laatisit vaikkapa listan asioista, joissa olet hyvä äitinä? Keskity siihen, mitä Sinulla on, äläkä murehdi jotain mitä ei ole.

tää johtuu varmaan siitä, että tähän asti exä on ollut nämä viikonloput lapsen kanssa kahdestaan ja nyt siellä onkin jokin nainen kokoajan . Kotiintullessa lapsi (6v) selittelee mitä kaikkea he on tehneet isin ja JONNAN kanssa.
Ärsyttää vaan ja tiedän että se on typerää, olisin tuolle naiselle varmaan hirveen tympee jos näkisin :D

Mutta sehän on vaan hyvä exällesi, jos hän nyt on löytänyt kumppanin. Et kai odottanut että hän koko ikänsä on yksin? Kuulostaa siltä, että lapsesikin tykkää, jos hän kerran kertoilee mielellään heidän yhteisistä tekemisistään. Jos ja kun tapaat tämän naisen, niin sä osaat varmasti käyttäytyä häntä kohtaan asiallisesti, se on ihan kaikkien etu. :) Jollain tasollahan se on ymmärrettävää, että tällaisia tunnet, mutta tosiasiahan on, että sun on tehtävä vielä töitä päästäksesi eteenpäin ja unohtaaksesi tuollaiset mustasukkaiset ajatukset.

en halua ukkoa takaisin

... ja siihen kesti tottua kunnes löysin positiivisen ajatuksen. Onhan se ihanaa että exä on löytänyt naisen joka välittää lapsesta. Minun exä on nyt seurustelllut kaksi vuotta ja odottaa yhteistä lasta naisensa kanssa. SIlti omalle lapselleni minä olen äiti ja rakkain ja mikään ei ole muuttunut mihinkään. Exän nainen on lapseni ystävä ja olen onnellinen että hän on ottanut lapseni hyvin vastaan. Lapselle se on tärkwintä että hänestä välitetään joka paikassa :)

Voimia sinulle ja anna itsellesi aikaa. Ei kukaan nainen vie sun paikkaa lapsesi sydämmessä.

no meillä ainakaan leikitä mitään pikkupikkuperhettä eikä yritetä olla äitinä lapselle jonka äiti en ole.

Lapsella on kaksi kotia, isän ja äidin koti ja siellä ne uudet puolisot. Ja lapsi on meidän yhteinen, vaikkei näin biologisesti olekaan.