Jotenkin tuntuu hölmöltä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MargeSimpson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MargeSimpson

Aktiivinen jäsen
28.03.2007
7 538
1
36
Tuntuu että kohta en mene enää koko neuvolaan |O ensin terkka sanoi että laittaa mut painoarvioon rv38, ihmettelin että niin myöhään... No, sokerirasitus olikin ok, niin en kuulema tarvitse sitä painoarviota. Lääkäri sanoi että kyllä sen vois tehdä, mutta ehdottomasti aiemmin. Mutta terkkahan sinne lähetteen laittaa, vai..?? Tai siis mä en sitä lähetettä ilmeisesti saa :xmas: juu ihan arviohan se vaan on, mutta eipä tarvis sitten tuntea itseään taas hölmöksi... Kun viime raskaudessa arvioin että tyttö on 4500-4600g, lääkärit ja terkka nauroi mut ovesta pihalle, että ei tosiaan ole niin iso ja tyttö olikin 4850g :whistle: että jos taas loppuvaiheessa tunnen että iso on tulossa, niin jospa eivät päästäis yliajalle tms...
Miten musta tuntuu, että niin moni pääsee painoarvioon, synnytystapa-arvioon jne. ihan tuosta vaan, täällä ei sitten millään :xmas: auttaisko mitään jos menisin yksityiselle? Voivatko siellä antaa mitään "määräyksiä" jotka toteutettais esim. äitiyspolilla..?

Eikös sitä pääse automaattisesti painoarvioon, jos on aiemmin synnyttänyt ison vauvan. Mikähän se raja nyt olikaan?? Mutta ei kai sitä tuon aikaisemmin (rv38) kuitenkaan kannata tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä oon ollut molemmista synnyttystapa ja koko arvioinnissa vaikka ovat ihan normaalisti syntyneet ja painaneet noin 3 kg

No just tätä mä ihmettelen... Ihan kuin kiusallaankaan eivät laita mua sinne :headwall: sama juttu viime raskaudessa... En vaan päässyt, vaikka se ois niin pikkuvaiva heille... |O terkkakin niin yllättyneenä sillon sanoi, että sähän ison vauvan sait. No joo, niinhän mä koko ajan epäilin ja hän väitti vastaan että taatusti on korkeintaan 4kg, ei yhtään enempää :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Temperamentiltaan Tulinen:
Eikös sitä pääse automaattisesti painoarvioon, jos on aiemmin synnyttänyt ison vauvan. Mikähän se raja nyt olikaan?? Mutta ei kai sitä tuon aikaisemmin (rv38) kuitenkaan kannata tehdä.

Ei täällä ainakaan pääse automaattisesti mihinkään näköjään... rv38 ei kuulema enää kannata tehdä, ei saa enää ultralla mitattua niin selvästi. Lääkäri sanoi että viimeistään rv34 kannattaa tehdä se arvio.

Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
minä pääsin painoarvioon koska sf-mitta tosi iso, mutta jos mitään tuommoista ei olis ollut, niin ei oltas kyllä tehty mitään arviota missään vaiheessa...

Mulle lääkäri sanoi että tuskinpa nyt iso tulee, kun sf-mitta on normaali =) sanoin että juu, niin taas on normaali, niin oli viimeksikin..! Sitäkin sf-mittakäyrää lääkäri katsoi ja sanoi että näköjään oli viimeksikin normaali. Niin kun ei se sf-mitta kaikkea kerro... :xmas:

Yhteistyössä