jotkut ihmiset itkee ja huutaa joskus vihaisena,voisivatko ihmiset ymmärtää että joillekkin se voi olla normaalia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="NAMI";29815492]ei tietenkään! Pitäähän sitä yrittää hallita toimintaansa,eikä pikku asiat saa ärsytettyä niin paljoo. Mutta riidellessä tulee esiin tempperamentti. Jotkut eivät tätä ymmärrä. On se kumma on samassa asunnossa on asuttu 7vuotta ja rauhassa saatu riidellä...sit uus naapuri muuttaa vierteen niin johan on poliisit oven takana kun naapuri on huolissaan kun on kuulunut itkua ja huutoa. Kyllä kävi selväksi poliiseille että täällä ei ole mikään hätänä vain vittuuntunut akka joka on ensin räyhänny ja sitte itkeny. Laitonta vissiin joidenkin mielestä[/QUOTE]

Vaikutat hullulta. Oletko ajatellut ikinä, että myös naapureilla on oikeus elää rauhassa ilman että joku akka huutaa?

• Tykkää
Reactions: Spukka
Mä en voi sietää huutavia ja räyhääviä ihmisiä - heiltä puuttuu täysin itsekontrolli ja toi että sä vedät tuon temperamentin tuohon ja menet sen taakse piiloon, niin sehän on vähän kuin lihava sanoo, että mulla on isot luut. Seliseli. Mene itseesi, tutustu itseesi ja vaikuttimiisi, niin saat kosketuspintaa omiin tunteisiisi ja pystyt kontrolloimaan itseäsi. Se että koko sukusi on räyhääjiä, ei tee siitä hyväksyttävää ja normaalia. Aikuinen ihminen tiedostaa motiivinsa ja pystyy käsittelemään asioita ilman helvetinmoista huutamista. Minäkin olen temperamenttinen, mutta koskaan en lähde huutamaan ja räyhäämään, vaan tiedän että tarvitsen tilaa puhista höyryt pois ennen kuin pystyn puhumaan asioista.

• Tykkää
Reactions: Owl ja Spukka
Alkuperäinen kirjoittaja erittäin pitkään palstaillut;29815500:
Minua tuossa ärsyttää kyllä se, että se syy vieritetään helposti toisille, "no kun se ärsytti liikaa jne". Jos tietää itsensä ja tuntee, että kohta napsahtaa, niin pitääkö sen aina päästää napsahtamaan, voi kääntyä poiskin.

Tämä ei aina toimi. Itse tunnen oman temperamenttini ja tiedän, että jos en pääse tietyssä vaiheessa yksin rauhoittumaan esim. ulos, niin pinna palaa lopullisesti ja siitä tulee pelkkää huutoa ja itkua. Yleensä sitten sanonkin miehelle, että nyt pitää päästä ulos, muuten tästä tulee kamala riita.

Mies vaan on luonteeltaan toisenlainen, eikä siinä tilanteessa päästä ulos vaan hänen mielestään asia pitää selvittää juuri sillä sekunnilla ja jää jankkaamaan. Niinpä minä en pääse rauhoittumaan --> riita kärjistyy kamalaan huutoon eikä mikään selviä oikeasti. Olen puhunut asiasta hänelle silloinkin, kun emme ole riidoissa, ja hän ei kuulemma sille mitään mahda. Hänelle on mahdotonta antaa minulle rauhoittumistaukoa.

Ja ihan selvennykseksi, näitä riitoja EI ole usein, mutta silloin kun on, useimmiten käy noin.

Yhteistyössä