Jotkut osaa kyllä olla niin ärsyttäviä, kirvaatko sinä lastes edessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääh

Vieras
Tuossa meidän leikkipuistossa on paljon lapsia, ihan 1-12 vuotiaita...
Ärsyttää että yks äiti tulee sinne 2 vuotiaansa kans KIRVAAMAAN ja lujaa! Siis joka toinen sana on joku kirosana :( Sitte ihmetellään mistä tuon ikäinen osaa jo kaikki kirosanat?!
Sellaset äidit kyllä ottaa päähän jotka kirjoilee lapsilleen, esim. meneppä helevettiin siitä nyt.....
Sori nyt vaan jos täällä on semmosia, ja jos on niin hävetkää!

No joo. Ärsyttää. Oon tainnu kaks kertaa päästää lievähkön ruman sanan. En yleensä niitä käytä. Meillä silti lähipiiri taita opettaa kaunista kielenkäyttöä. Anoppi on ihan pahin, siskon mies toinen. Nyt on taas kesäreissulla 2-vuotias ollu kivassa kielikylvyssä...

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
kirvata???meillä kiroillaan jos sitä tarkoitat. onko tuokin sana pitänyt vääntää tollaseksi nykykieleksi.

no tuo nyt on ollut iänpäivät käyttökielessä toi kirvaa sana,oisko jotain paikkakuntakohtaisia eroja mut näin aikuisena ja maailmaa nähneenä ihan tuttu sana:)

Helsingistä olen ja kirvaamis-sanaa en ole ikinä kuullut. Kirva on kyllä mulle ihan sellainen ötökkä, joita näin kesäisin näkee...
Ja hyvin harvoin kiroilen. Lapsen kuullen vielä harvemmin. Minulle kiroileminen ei myöskään ole mitään alapää-sanastoa vaan ihan niitä perinteisiä. Yleisin on varmaan perhele (se kun on meidän koiran toinen nimikin :) )...