V
"vieras"
Vieras
ota yhteyttä oman alueen sosiaalivirastoon, jos tuuri käy saatte sieltä kodinhoitajan, perhetyöntekijän tms. auttamaan. Kelasta kannattaa tiedustella teidän perheenne tuet, josko jotain lissä saisi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Väärin on;22954200:Itse olen totaaliyh. Ja tämmöinen tilanne olisi ihan järkyttävä. Minusta yhteiskunnan pitäisi todellakin olla näissä tilanteissa perheiden tukena. Emme ole sossun asiakkaita, hyvin pärjätään mun palkalla ja muuten asiat ovat kunnossa. Mutta jos mä sairastuisin, kuten tässä ap ja joutuisin esim. leikkaukseen, niin jonkun olisi oikeasti otettava vastuu lapseni hoitamisesta. Tietenkin päivisin voisin tuon oman parivuotiaani viedä normaalisti hoitopaikkaan (siis jos pystyisin ajamaan autoa) tai jotenkin kuljetuksen järjestämään. Mutta illat olisivat kuitenkin hoidettava jotenkin... eikä tässäkään kunnassa lapsiperheille järjesty yleensä kotipalvelua. Ja minusta on ihan turha täällä huudella, että olisi pitänyt ajatella ennen lapsen hankkimista... Miten sitä nyt voi ihan kaikkeen varautua ja näitä tällaisia tilanteita kuitenkin hei aika harvoin lapsiperheille tulee.
No mutta ap ei ole totaaliyh.
Mä en vaan tajua ajatusmaailmaa, ettei edes viitsitä yrittää selvitä itse. Tässäkin tapauksessa ap saisi/saa sairaspäivärahaa ja mies vanhempainrahaa. Eli tukia löytyisi kyllä. Joskus sitä joutuu ITSEKIN uhrautumaan niiden lastensa eteen. Vaikka sitten ottamalla töistä palkatonta tms, mutta ap:n tapauksessa ei varmaan edes tarvitsisi sitä vaan saisi sen vanhempainrahakorvauksen. Käsittämätöntö tosiaan että mies kuvitellaan työelämässä niin korvaamattomaksi ettei voisi jäädä kotiin.
Alkuperäinen kirjoittaja Mistä apua?;22949951:Molemmissa käsissä erittäin vaikea rannekanavan ahtauma ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei leikkausta pitäisi enää lykätä sillä ahtauma on ja aiheuttanut jotain vauriota hermoihin. Oireet ovat myös erittäin vaikeita jo, todella kovaa särkyä (en pysty nukkumaan), voimattomuutta (jo pelkkä esim. juuston leukkaus ottaa välillä koville), mitään pikkutarkkaa en voi tehdä kun sormissa ei tuntoa (esim. supon aukaisu yms.), olen jopa meinannut pudottaa vauvan muutamaan kertaan :-/. Siinä vain pahimmat oireet. Lyhyesti siis jotain on tehtävä ja äkkiä.
Olisipa virkistävää, jos tällä palstalla esittäytyisi välillä äiti, joka olisi työpaikallaan niin korvaamaton ettei olisi saanut äitiys- tai vanhempainvapaata oman lapsensa hoitamiseen.
Alan hiljalleen aavistaa, miksi naiset saavat huonompaa palkkaa. Hehän näyttävät olevan koska vain korvattavissa!
Voithan sä kysyä vaikka neuvolasta, mitä lastenhoitomuotoja kunnalla on. Harvalla kunnalla vaan on resursseja kokopäiväiseen apuun, yleensä mahdollisuus on johonkin muutama tunti kahtena päivänä/viikko, mutta sehän ei teille riitä. Mites olis joku naapurin likka tai sukulaisserkku halvalla ja pimeästi?
Olisipa virkistävää, jos tällä palstalla esittäytyisi välillä äiti, joka olisi työpaikallaan niin korvaamaton ettei olisi saanut äitiys- tai vanhempainvapaata oman lapsensa hoitamiseen.
Alan hiljalleen aavistaa, miksi naiset saavat huonompaa palkkaa. Hehän näyttävät olevan koska vain korvattavissa!
no täällä äiti joka joutui palaamaan töihin lapsen ollessa vain muutaman kuukauden ikäinen koska ei kertakaikkiaan löytynyt sijaista. Myöskään esim. työajan lyhennyksiin tai osittaiseen hoitovaapaaseen työnantajan ei ole pakko suostua jos kyseessä on ns, vaikeasti korvattava erityisasiantuntija. Nykin olen töissä ja mieheni on "kotirouvana" lapsten kanssa koska olen ns. paremmin palkattu ja vaativammassa työssä. Voi se olla näinkin päin joskus.
Minä en voi uskoa että olisi tilanne, jossa äitiyslomaa pitäisi jättää pitämättä tai saisi potkut. Se kun on ihan lakisääteinen. Olisi millainen asiantuntija vain.
Toimitusjohtajan työnkuvalla asia olisi eri, mutta heillä onkin erilaiset sopimukset.
no, tokihan äitiysloman pidinkin, mutta huomaathan että äitiysloma on vain sen noin 3kk. Siitä eteenpäin on kyseessä vanhempainrahakausi, joka ei ole äidin yksityisomaisuutta vaikka varmaan 99% tapauksissa nainen sen pitääkin.
Minun tapauksessani mies piti siis vanhempainrahakauden ja minä palasin töihin siksi, että olin lojaali, vastuullinen ja kannoin vastuuta yrityksen kokonaistilanteesta. Kukaan ei siis asetta pitänyt ohimolla, pahoittelut jos kirjoitukseni antoi niin ymmärtää![]()