Ä
"äippä"
Vieras
Äitini suunnittelee jo joulua kovaa vauhtia
Tehokkaana ihmisenä hän päätti, että joulu vietetään tänä vuonna meillä, pukki tilataan seitsemäksi ja sitä ennen saunotaan. On sitten puhunut asiasta jo kahdelle veljellenikin ja ilmoittanut, että meille saa sitten tulla. Mukavahan se minun olisi majoittaa oman perheen lisäksi 12 henkilöä...
Mukavaa toki olisi jos meidän kanssa oltaisiin ensin puhuttu. Romutin äitini joulusuunnitelmat ja sanoin, että tänä jouluna menemme aattona mieheni vanhempien luokse. Sen enempää ei todellakaan vielä ole selvillä tässä vaiheessa. Kun uskallan "uhmta" äitini päätöstä syntyy sota, niin syttyi nytkin
Minä huono tytär olen tuhoamassa hänen joulumielensä. Selitäppä siinä sitten, että mieheni vanhemmilla on yhtäläinen "oikeus" viettää jouluja meidän kanssa. Nyt sitten kuunnellaan loppuvuosi silmiä pyörittelevää, minua solvaavaa ja uhmakasta kuusikymmistä. Huono tytär olen, mutta rehellisesti sanottuna vietän joulun mielummin anoppini seurassa kuin äitini. Äitini on joka armas joulu kuin perseeseen ammuttu karhu (joulustressi) ja anoppini taas lauhkea kuin lammas 
Mukavaa toki olisi jos meidän kanssa oltaisiin ensin puhuttu. Romutin äitini joulusuunnitelmat ja sanoin, että tänä jouluna menemme aattona mieheni vanhempien luokse. Sen enempää ei todellakaan vielä ole selvillä tässä vaiheessa. Kun uskallan "uhmta" äitini päätöstä syntyy sota, niin syttyi nytkin