joulu tulossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hanna

Vieras
Ihan lähdin näin ajoissa liikkeelle ja kysyisin teiltä jolla on takana jo yksi joulu vauvanne kanssa ellei useampi. Niin minkälaisia joulukortteja olette askarrelleet lapsistanne?

Haluisin kehitellä jotain erikoista ja niin että jokainen joka saa sen menettää sydämensä.

Eli vinkkejä otetaan mielellään vastaan.

Oletteko pukeneet vauvalle jotain jouluista, poseeraako eläinten tai joulu tavaroiden kanssa? Vai oletteko tehneet kenties kauniille kuvalle kauniit jouluiset kehykset ja minkälaiset ja millä materiaaleilla toteutettuina?:)

Kiitos etukäteen:)

Moikka!

Me tehtiin viime vuonna silleen että laitettiin lampaantalja sitteriin ja poitsulle punaset potkarit jalkaan ja tonttulakki päähän. Sitte annettiin vielä se pakkauksen punanen helistin käteen että viihtyis siinä paremmin. Sitten vaan kuvia räpsittiin ja liimattiin kuvat kartongille.

Nyt varmaan pitää köyttää jätkä kiinni että pysyy paikoillaan sen hetken että saa kuvat otetuks.

Viimeks poitsu oli 3kk joten oli hieman helpompaa. :)

mä teetin esikoisesta valokuvaamon joulukortit omasta kuvasta. silloin (7v sitten) ei ollut digikameroita ja räpsin koko rullallisen kuvia, joista oli sitten ehkä kolme mistä valita...
olin pukenu tytölle vaaleanpunaisen mekon, joissakin oli pelkässä vaipassa. päässä oli tonttulakki, istui lampaantaljalla. kädessä oli pakko olla lelu, eikä siitä huolimatta meinannu pysyä paikallaan. ikää oli 11 kk.

se onkin ollut ainoa joulu, jolloin olen viitsinyt jotenkin erityisesti panostaa noihin kortteihin.

Meillä on siis poika ja 7,5kk eli ei tule helppoa varmaan kuvaus olemaan... sitterissä ehkä pysyy, mut istumisesta lattialla en tiiä, mut pitää napsii sekä sitteris että lampaan taljalla istumis kuvia niin näkee kummat onnistuu paremmin. Lisää vinkkejä vaan ja kiitos teille jotka jo laitoitte.

Itse laitoin laajalle alueelle kulmasohvan kulmaan valkoisen päiväpeiton ja pojan siihen istumaan puna-harmaassa samettisessa potkarissa tonttulakkipäässä koiran kanssa. Otin kuvia varmaan liki filmirullallisen ja niistä valitsin sen parhaimmin onnistuneen. Leikkasin kuvan reunat kuviosaksilla ja sit liimasin kuvan kartongille. Ne kuviosaksen ""jäljet"" vielä ""ääriviivasin"" kultatussilla. Sit siihen ääriviivatarroilla jouluntoivotukset ja kultatussilla ne, jotka toivottaa. Poika oli tuolloin 11kk.

Nyt ei ole enää koiraa, mutta toinen lapsi niin ajattelin jollain samantapaisella periaatteella tehdä kortit.. jotkut jouluisen oloiset vaatteet päälle ja tonttulakit päähän niin avot! Jos ei sitten kuvia tule tehtyä ns. tietokonemuotoon eli tietokoneen avulla alusta loppuun.. katsoo nyt :)

Kiitoksia vinkeistä... pieniä visioita on nyt tullut mieleeni ja ei kun kohta puoliin niitä testaamaan... harkitsen vielä annanko pojan olla vain talvisissa vaatteissa vai puenko tonttuasuun... ei kai se olis liian imelää???

Mutta mukavaa joulun odotusta muillekkin jouluhöperöille ja vähemmän höperöille;)

Minä täällä odottelen kuurankukkia noihin terassin ikkunoihin. Viime vuonna kun oli vaan noi isot lapset, piti jo kuvailla. Eipä niitä sitten enää tullut, kun jäin odottelemaan. Tänä vuonna virittelenkin pikapuoliin kaikki tonttulakit ja lyhdyt valmiiksi. Ajattelin ottaa siis valokuvan tonttupojista ja -tytöstä ikkunan takana.

Viime vuonna vähälumisuuden vuoksi otinkin kuvan tontuista vaahtokylvyssä. Heillä oli ""lumipallot"" käsissä ja niitä olivat siis viskomassa. Tuli tosi hauskat! Sitten vaan kartongille kuviosaksilla jne.

Aikas hauska idea myös on laittaa pikkuiselle iiiiso punainen omena käsiin ja tonttulakki päähän. Voi tulla hauskoja ilmeitä, kun yrittää pureskella hampaattomana (?)...

Tässä siis muutamia idiksiä...

Tehotyttö

Yhteistyössä