H
"HENNI"
Vieras
Hei! Ajattelin avautua tilanteestani...hieman,en millään koko tarinaa jaksa.Olen kahden lapsen yh,ollut vuosia sairas,työkyvytön ihminen.Muutin uudelle paikkakunnalle,isommmalle,väkivaltaista ex-miestäni pakoon.Asumme liian suuressa asunnossa joten vuokria on rästissä paljon.Toimeentulotukea en saa tässä kuussa kuin n200e,ja lapsilisän ennen joulua.Siinä kaikki tämän kuun varani.Yhtään joululahjaa en ole saanut ostettua enkä saakkaan.Joulukuusen ja kaikki joulujutut voin unohtaa.Pölynimuri ja pyykinpesukone irtisanoo sopimuksensa irti näinä päivinä.Astianpesukoneesta on turha haaveillakkaan.Olen siis monella eri tapaa sairas,joten kaikenmaailman apu olisi tarpeen.Puhelin&nettilaskua olen jo siirtänyt joten ne pitäisi juuri näinä päivinä maksaa.Sossu väitti ettei täällä jaeta minkäänlaista jouluapua mutta soitettuani eri paikkoihin niistä sanottiin että kyllä,sosiaalitoimi on jakanut heidän lahjakorttejaan!Jättivät vain minun pikku perheeni välistä
Joudumme lapsineni kärvistelemään joulunajan siis ilman joulukuusta,jouluruokia ja lahjoja!En saa laskujani maksettua.En voi käsittää miten minua näin murjotaan kovalla kädellä ja vielä joulunaikaan :/ Diakonilta sain tänään lahjakortin kauppaan jonka käytän huomenna normi ostoksiin,sillä pärjään muutaman päivän,kiitos siitä <3 Kokonaistilanteessani se ei kuitenkaan lohduta.Elämäni ei ole ikinä mennyt näin kurjasti(vaikeaa ja kurjaa on toki ollut jo viitisen vuotta,mutta tilanne vain pahenee koko ajan!),ja olen kyllä pieneen tyytyväinen enkä todellakaan valittajatyyppiä mutta kun vuosikaudet samaa kökköä koitat kestää niin olisi se ihanaa joskus edes jotain iloa elämään saada!Tässä tarinassa vain murto-osa oikeasta tilanteestamme,mutta olen niin poikki etten jaksa kaikkea kertoa.Toivon hartaasti että Joulupukki/tonttu jaksaisi lukea tämän ja ihme tapahtuisi ja meitä voitaisiin auttaa <3