Jouluhätä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "HENNI"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti";25215348]Kyllä abortti olisi tuossa vaiheessa ollut aiheellinen. Tarvitseehan lapset ruokaa ja katon pään päälle. Kohta saat häädönkin niin sillan allako elätte`?[/QUOTE]

Meillä on nyt poikkeuksellisesti näin hurjan kurja tilanne,ei ole jatkossa.Älkääs nyt enempää mulle kirjoituksillanne pahaa mieltä aiheuttako,kiitos!

[QUOTE="äiti";25215348]Kyllä abortti olisi tuossa vaiheessa ollut aiheellinen. Tarvitseehan lapset ruokaa ja katon pään päälle. Kohta saat häädönkin niin sillan allako elätte`?[/QUOTE]

Tosi ilkeästi kirjoitettu. :(

[QUOTE="piia";25215479]Tosi ilkeästi kirjoitettu. :([/QUOTE]

Ilkeasti tai ei niin täysin totta! Jos on täysin työkyvytön ja sairas, mies on sekaisin kuin seinäkello, rahaa ei ole ja kotikin lähtee kohta alta niin abortti olisi ollut täysin järkevä ratkaisu! Ei ole itsekkyydellä rajaa!

Ja mitä tohon astianpesukoneeseen tulee, niin toiveita voi aina olla mutta ei se ole tarpeellinen. Ja jos on häätöuhan alla eikä pysty edes pientä joulua lapsille järjestämään, niin astianpesukone on viimeinen mikä on mielessä!

Viimeksi muokattu:
Se mikä tässä minua on vaivannut ja ampuu yli on todellakin se, että ihan suoraan pyydetään kuuta taivaalta vierailta ihmisiltä. Että ihan astianpesukone pitäisi saada, josko joltakulta sellainen joutaisi.

Vaikka minulla olisi ylimääräinen astianpesukone, niin ei tulisi kyllä mieleenikään sitä netissä lahjoitella. Ensi sijaisesti se menisi sukulaisille tai tutuille, jos heillä ei olisi tarvetta niin tilanteestamme riippuen se joko myytäisiin tai vietäisiin sitten kierrätyskeskukseen.

Ja kierrätyskeskukseen minä ap:nkin neuvon, sitten kun rahatilanne on parantanut.

• Tykkää
Reactions: Sankkuli
Siis nyt meni yli hilseen...missä viestissäni olen TÄÄLLÄ pyytänyt astianpesukonetta ihmisiltä??!!Ensinnäkään en ole edes apua täältä hakenut,kerroin vain tilanteemme.Joten rauhoittukaahan hyvät ihmiset :)

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="HENNI";25215821]Siis nyt meni yli hilseen...missä viestissäni olen TÄÄLLÄ pyytänyt astianpesukonetta ihmisiltä??!!Ensinnäkään en ole edes apua täältä hakenut,kerroin vain tilanteemme.Joten rauhoittukaahan hyvät ihmiset :)[/QUOTE]

Hyvää joulua teille! Jouluruokien ei tarvitse maksaa enempää kuin normiruoankaan.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25215887:
joo, selvä kerjäyskirjehän tuo on. no olenpa tällä palstalla oppinut, että tänne ei kenellekkään kannata lahjoittaa tai lainata rahaa

Kerjäyskirje ilman yhteystietoja tai tilinumeroa, kuinka mahdollista?

Täällä keskituloinen perhe terve! Meillekään ei tule joulukuusta. Ei kaikki se joulutavara ole pakollista.

MLL lahjakortin voit saada myös neuvolan kautta. Seurakuntien diakoniatyö voi myös auttaa ruokaostoskorttien muodossa, sieltä voi saada joulun aikaan myös jonkin pienen ruoka-avustuksen.

Jos raha ei riitä kaikkeen niin miksi pitäisi ostaa kuuset ja kamalasti lahjoja. Eikö tossa teidän tilanteessa ole tärkeintä että on ruokaa mitä syödä ja lämmintä.

Sun kannattaisi sossun kanssa neuvotella takuuvuokra + muuttoavustus pienempää asuntoa varten. Ei ole järkeä asua liian isossa jos rahat eivät riitä mihinkään.

[QUOTE="Vieras";25215943]Kerjäyskirje ilman yhteystietoja tai tilinumeroa, kuinka mahdollista?[/QUOTE]

Siinä se vastaus tuli heti tuossa kirjoittamasi viestin alapuolella. Joku kysyi jo yhteystietoja ja lupasi lähettää AP:lle jotain.

Suosttelen että käyt google mapsista katsomassa street view että minkälainen asunto siinä osoitteessa on mihin avustuksesi aiot lähettää.

Ihan varmasti on hädänalaisia ihmisiä mutta vaikea olis käsittää että muka ei saisi sossusta yhtään mitään eikä diakoniastakaan kuin kerta-avustuksen. 50e pitäis riittää jo pitkälle jos tulot on jatkuvasti muutenkin tosi pienet.

Aloittajan tilanne on nyt mikä on. Turha häntä on moittia siitä, miten on siihen joutunut!
Nyt pitäisi ratkaista TÄMÄN hetken tilanne! Hän kun ei voi peruuttaa aikaa taaksepäin!

Raivopäänä (vihaisena ilkkujille) luin, joten ehkä jotain jäi huomaamatta...

Henni:
- Oletko tehnyt toimeentulotuki-hakemuksen kirjallisena. Jos et, hae ja pyydä päätöksestä kopio. Silloin voit valittaa. Sekin kyllä vaatii paljon. ADD ihmisen läheisenä tiedän sen :)
- Onko sinulla diagnoosi ADD:stä. Voisit ehkä saada tukihenkilön auttamaan paperisodassa ja arjen pyörityksessä

Jos olisit perhe naapurissa, keräsin suvun voimat (eimitäänrikkaita) ja auttaisimme sinua.

[QUOTE="vieras";25216119]Siinä se vastaus tuli heti tuossa kirjoittamasi viestin alapuolella. Joku kysyi jo yhteystietoja ja lupasi lähettää AP:lle jotain.

Suosttelen että käyt google mapsista katsomassa street view että minkälainen asunto siinä osoitteessa on mihin avustuksesi aiot lähettää.

Ihan varmasti on hädänalaisia ihmisiä mutta vaikea olis käsittää että muka ei saisi sossusta yhtään mitään eikä diakoniastakaan kuin kerta-avustuksen. 50e pitäis riittää jo pitkälle jos tulot on jatkuvasti muutenkin tosi pienet.[/QUOTE

Minä ainakin uskon edelleen ihmisiin.

[QUOTE="vieras";25216119]

Ihan varmasti on hädänalaisia ihmisiä mutta vaikea olis käsittää että muka ei saisi sossusta yhtään mitään eikä diakoniastakaan kuin kerta-avustuksen. 50e pitäis riittää jo pitkälle jos tulot on jatkuvasti muutenkin tosi pienet.[/QUOTE]

Kokeilkaapa: Menette kauppaan viiskympisen kanssa ja kuvittelette, ettei kaapissa ollut mitään. Ei edes perutarvikkeita, kun ne olisi jo käytetty loppuun.

[QUOTE="poikia3";25215654]Se mikä tässä minua on vaivannut ja ampuu yli on todellakin se, että ihan suoraan pyydetään kuuta taivaalta vierailta ihmisiltä. Että ihan astianpesukone pitäisi saada, josko joltakulta sellainen joutaisi.

Vaikka minulla olisi ylimääräinen astianpesukone, niin ei tulisi kyllä mieleenikään sitä netissä lahjoitella. Ensi sijaisesti se menisi sukulaisille tai tutuille, jos heillä ei olisi tarvetta niin tilanteestamme riippuen se joko myytäisiin tai vietäisiin sitten kierrätyskeskukseen.

Ja kierrätyskeskukseen minä ap:nkin neuvon, sitten kun rahatilanne on parantanut.[/QUOTE]

Paikallisella Facebookin vaihdetaan-palstalla on kyllä ollut useampiakin tiskikoneita ja pyykkikoneita sun muita, eli kaikki eivät ajattele näin. Itsekin vaihdoin sitä kautta vanhan pyykkikoneemme pois.... Samoin meillepäin sieltä on tullut tavaraa ilman suuria rahasummia.

[QUOTE="äiti";25215879]Mikä järki on tehdä lapsia jos niitä ei ole varaa elättää?kaikkien pitäisi sen verran miettiä ja laskea mihin rahat riittävät.[/QUOTE]

Sitä laskiessa ei kyllä tullut mieleen että sairaistuisin loppuiäksi ja joutuisin laskemaan kaiken uudelleen...

yhteys asuinpaikkasi seurakuntaan;diakoniin ( katso netistä yhteystiedot) tai lähimpään punaisen ristin toimipisteeseen ja kysy voisivatko he auttaa lahjakortin muodossa.

[QUOTE="poikia3";25215654]Se mikä tässä minua on vaivannut ja ampuu yli on todellakin se, että ihan suoraan pyydetään kuuta taivaalta vierailta ihmisiltä. Että ihan astianpesukone pitäisi saada, josko joltakulta sellainen joutaisi.

Ja kierrätyskeskukseen minä ap:nkin neuvon, sitten kun rahatilanne on parantanut.[/QUOTE]
Mä olen päässyt eroon lukuisista mulle tarpeettomista tavaroista netin - ja itseasiassa tämän palstan - kautta. Rattikelkasta, polkupyörästä, tietokoneen näytöstä, televisiosta, ulkovarastollisesta lasten pihaleluja jne jne. Oletko koskaan katsonut, mitä YTV veloittaa, kun tulee hakemaan sulta vaikkapa tiskikoneen pois? Jos joku tulee hakemaan ilmaiseksi, niin mä olen pelkästään iloinen siitä.

Yhteistyössä